Husfruen89 Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Jeg har fått en veldig fin sjenk i teak. Men den trenger litt kjærlighet. Trenger å fjerne lakken, og legge ny. Har skjønt at å pusse den er en dum ting å gjøre, og at jeg må bruke lakkfjerning for teak. Men syns at alle produktene jeg finner er litt dyre, kjipt å bruke tusen kr på å pusse opp et møbel 🙈 Noen som har noen triks/erfaringer de ønsker å dele? Evt andre ting jeg burde tenke på før jeg setter i gang
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 Er det ett tykt lag lakk? Da er det ofte mahogny som er vanskelig å skille fra teak. Den har da tydeligere «striper» i treverket. Dersom tykk lakk er malingsfjerner tingen for å få det av. Teak er ofte behandlet med olje med eller uten voks og har godt av rens pussing med fint papir (320) før ny olje. Dersom det er hakk i overflaten kan trefibrene heves igjen med strykejern. Syre kan fjerne misfarging. Anonymkode: 5944a...eeb 1
Husfruen89 Skrevet 31. august 2021 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2021 Jeg tror den er ganske tynn. Den er fra 60 tallet, og stått lagret i ca 10 år. Så den virker porøs, i tillegg til at det ser ut som den har fått litt jordslag eller noe på 2 av skapdørene. Kan jeg pusse altså? 🙈
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 https://www.jernia.no/oppussing-og-vedlikehold/maling-og-oppussing/teknisk-kjemisk/pleiemiddel/liberon-møbelrens-250ml/p/65423485?gclid=CjwKCAjwybyJBhBwEiwAvz4G7_mG8pxAy17Iwj_OjEY0KbUBUekG5FMsYhkJoi4GC-l1xJXofDRKchoCNXEQAvD_BwE Anonymkode: cddc8...aa7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå