Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å flytte til Hønefoss om 6-12 mnd pga visse ting jeg ikke trenger å gå inn på
Kan noen derfra fortelle meg litt om byen? 
Hvordan er det å bo der? Lett å få venner, koselig by?

Jeg elsker å dra på skogsturer, både dagsturer og over noen dager med telt eller hengekøye, gjerne alene (men uten tunge og lange bakker 😅). Hvordan er det med turterreng, og hvordan er det å campe alene som kvinne der? Trygt? 

Trenger egentlig å vite det meste så jeg kan forberede meg før flytting😅

Anonymkode: f2608...943

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, ingen som bor i Hønefoss eller har noe å si om byen? 🙈 

Vet ikke hvordan jeg skal tolke det 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jøss, ingen som bor i Hønefoss eller har noe å si om byen? 🙈 

Vet ikke hvordan jeg skal tolke det 😄

Hønefoss er en typisk norsk småby. Noen hyggelige/koselige plasser i byen, men helheten er som norske småbyer flest: Preget av arkitektur som kræsjer mot hverandre. 

Det er mange fine naturområder rundt byen. Store elver som slynger seg gjennom byen og området rundt. Fine muligheter for fjellturer (selv om ikke fjellene er så veldig høye). Vakre områder ved Tyrifjorden. 

Vanskelig å svare på om det er lett å få venner eller ikke. Jeg vet ikke hvor gamle du/dere er, eller om dere har barn eller planlegger å få barn. Eller hvilke interesser dere har utenom naturopplevelser. 

Anonymkode: 711c1...fbf

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hønefoss er en typisk norsk småby. Noen hyggelige/koselige plasser i byen, men helheten er som norske småbyer flest: Preget av arkitektur som kræsjer mot hverandre. 

Det er mange fine naturområder rundt byen. Store elver som slynger seg gjennom byen og området rundt. Fine muligheter for fjellturer (selv om ikke fjellene er så veldig høye). Vakre områder ved Tyrifjorden. 

Vanskelig å svare på om det er lett å få venner eller ikke. Jeg vet ikke hvor gamle du/dere er, eller om dere har barn eller planlegger å få barn. Eller hvilke interesser dere har utenom naturopplevelser. 

Takk 😃 

Arkitektur som kræsjer er jeg godt kjent med fra før fra her jeg bor nå 😂 

Vi er godt voksne uten barn (skal heller ikke ha barn)  Jeg har ikke så mange interesser, men tenkte å se etter en hundeklubb i området og evt melde meg inn der. Driver ikke å konkurrerer og hunden er bare et familiemedlem, men tenker at det kan bli en inngangsbillett til å iallfall føle at jeg får et litt sosialt liv selv om man ikke nødvendigvis får seg gode venner der. 
Ellers har jeg ikke så mange interesser, annet enn gaming og matlaging liksom 🙈 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk 😃 

Arkitektur som kræsjer er jeg godt kjent med fra før fra her jeg bor nå 😂 

Vi er godt voksne uten barn (skal heller ikke ha barn)  Jeg har ikke så mange interesser, men tenkte å se etter en hundeklubb i området og evt melde meg inn der. Driver ikke å konkurrerer og hunden er bare et familiemedlem, men tenker at det kan bli en inngangsbillett til å iallfall føle at jeg får et litt sosialt liv selv om man ikke nødvendigvis får seg gode venner der. 
Ellers har jeg ikke så mange interesser, annet enn gaming og matlaging liksom 🙈 

glemte å legge ved denne: https://www.ringerike.no/bo-og-leve/oppleve/natur/morkgonga-og-gyrihaugen

Skrevet

Ganske kjedelig plass. Mange som jobber der kommer fra utenfor Hønefoss. Vanvittig mange fra Oppland faktisk. Skjønner ikke helt hva greia er med dem, kan de ikke ta jobb i Valdres eller noe?

Lite å gjøre, lite å finne på, lange avstander. Kjedelig plass.

Anonymkode: 52a5b...3a9

Skrevet

Jeg har vokst opp like utenfor Hønefoss, så er vel kvalifisert til å si noe om byen. 
I Hønefoss har en alt man trenger av butikker og en del restauranter av ymse slag. Fine turområder både i selve byen, nede ved stadion, og i områdene rundt. Blant annet Krokskogen i Hole som er vakkert, med fine hengekøyemuligheter. Flere steder å bade om sommeren, Tyrifjorden er ikke langt unna. Også bademuligheter i byen. Stooort utvalg i frisører, om noen standup folk gjester Hønefoss så kommenteres dette ofte. 
Apropos show, så er det fullt mulig å både dra på konsert og lignende da Kulturscenen og Gledeshuset er godt besøkt av ulike celebre gjester, i tillegg til de årlige showene som settes opp der, blant annet Hønefossrevyen som er godt kjent. 
Så du nevnte hundemiljø. Hønefoss og omegn brukshundklubb, tror jeg det heter, er en aktiv klubb som tar imot alle med åpne armer. Ikke deltatt på kurs der selv, men har hørt mye bra. 

Skrevet
Lykkelinn skrev (35 minutter siden):

Jeg har vokst opp like utenfor Hønefoss, så er vel kvalifisert til å si noe om byen. 
I Hønefoss har en alt man trenger av butikker og en del restauranter av ymse slag. Fine turområder både i selve byen, nede ved stadion, og i områdene rundt. Blant annet Krokskogen i Hole som er vakkert, med fine hengekøyemuligheter. Flere steder å bade om sommeren, Tyrifjorden er ikke langt unna. Også bademuligheter i byen. Stooort utvalg i frisører, om noen standup folk gjester Hønefoss så kommenteres dette ofte. 
Apropos show, så er det fullt mulig å både dra på konsert og lignende da Kulturscenen og Gledeshuset er godt besøkt av ulike celebre gjester, i tillegg til de årlige showene som settes opp der, blant annet Hønefossrevyen som er godt kjent. 
Så du nevnte hundemiljø. Hønefoss og omegn brukshundklubb, tror jeg det heter, er en aktiv klubb som tar imot alle med åpne armer. Ikke deltatt på kurs der selv, men har hørt mye bra. 

Takk 😃

Høres egentlig ut som en by jeg kan trives i da. Høres kjempebra ut at det er en del kulturtilbud der om man kjeder seg eller vil ha en kveld ute. Det er det ekstremt lite av her jeg bor nå som har endt med at vi har vært nødt for å kjøre til Oslo som er 2 timer unna, eller andre byer et stykke unna

Skal skrive ned Krokskogen og sjekke det ut på kartet og sånt, og fantastisk å høre at det er en aktiv hundeklubb der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...