AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Tirsdag kveld når strømprisene helt nye høyder. Ekspert tror en gjennomsnittlig strømkunde må se belage seg på 2.000 kroner mer i strømregning i vinter - per måned. Ikke siden vinteren 2010/2011 har det vært enkeltdager med høyere priser. Og det er grunn til å tro at prisene vedvarer. https://www.nettavisen.no/okonomi/strom-ekspert-med-mareritt-beskjed-til-sor-norske-stromkunder/s/12-95-3424173463 Anonymkode: c12fc...2a4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Blir en trivelig vinter for lavtlønnede og trygdede og andre som må bruke en betydelig andel av inntekten sin på noe helt livsnødvendig som ikke kan prioriteres bort.... Anonymkode: da684...a60 9
A-hunter Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 Selv en molbo skjønner at "klimapolitikken", som i all hovedsak er å subsidiere grisedyre innretninger som knapt produserer strøm og å pøse ut vannkraften til Europa over kabler som er fullfinansiert av norske strømkunder gir mye høyere strømpris. Men velgerne har valgt - og 13. september kommer de til å gjenta det: "Dette vil vi ha mye mer av." Og det får de (vi). 8
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Blir en trivelig vinter for lavtlønnede og trygdede og andre som må bruke en betydelig andel av inntekten sin på noe helt livsnødvendig som ikke kan prioriteres bort.... Anonymkode: da684...a60 Jepp. Jeg som minstesats ufør går og sover med vinterklær inne på vinterhalvåret for å spare penger og isolerer det rommet jeg oppholder meg mest på med tepper og pledd. Anonymkode: 525da...06d 3
A-hunter Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jepp. Jeg som minstesats ufør går og sover med vinterklær inne på vinterhalvåret for å spare penger og isolerer det rommet jeg oppholder meg mest på med tepper og pledd. Anonymkode: 525da...06d Men stemmer blodrødt eller klimagrønt antagelig. Å skyte seg selv i foten er alltid et valg man har... 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #6 Skrevet 31. august 2021 16 minutter siden, A-hunter said: Selv en molbo skjønner at "klimapolitikken", som i all hovedsak er å subsidiere grisedyre innretninger som knapt produserer strøm og å pøse ut vannkraften til Europa over kabler som er fullfinansiert av norske strømkunder gir mye høyere strømpris. Men velgerne har valgt - og 13. september kommer de til å gjenta det: "Dette vil vi ha mye mer av." Og det får de (vi). Jeg spår mer fattigdom. Anonymkode: fa5d1...3a0 2
A-hunter Skrevet 31. august 2021 #7 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg spår mer fattigdom. Jeg også. Med unntak for noen få internasjonale fond som flytter subsidiene til skatteparadiser straks de er mottatt fra norske skattebetalere. Hvordan dette er tenkt å redde jordens klima er jeg mer usikker på. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #8 Skrevet 31. august 2021 Disse utenlandskablene virker jo begge veier. I fjor hadde vi peroder med nesten gratis strøm, som vi fikk fra europa. Det var ingen som klagde på kablene da. Bortsett fra nordlendingene da. Siden det nesten ikke finnes kabler som kan frakte strøm fra sør til nord, fikk de vel ikke ta del i overfloden. I år er jeg glad jeg har en fastprisavtale. Anonymkode: b8cf3...8e8 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #9 Skrevet 31. august 2021 A-hunter skrev (18 minutter siden): Men stemmer blodrødt eller klimagrønt antagelig. Å skyte seg selv i foten er alltid et valg man har... Aldri stemt rødt eller på klimapartiene, så spar deg! Anonymkode: 525da...06d
A-hunter Skrevet 31. august 2021 #10 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Aldri stemt rødt eller på klimapartiene, så spar deg! Anonymkode: 525da...06d Det er 85% sjanse for at det er en ren løgn. Så påstanden står seg godt. Og nei, jeg kommer aldri til å spare meg for å påpeke at det en en sammenheng mellom hvem man stemmer på og hva man får igjen. Det trenger de aller fleste å bli fortalt. Dessverre.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #11 Skrevet 31. august 2021 Og nå skal vi i tillegg bygge batterifabrikker som skal gi "titusenvis av arbeidsplasser" og "milliarder i eksportinntekter". For vi har så mye og billig kraft. Lokalpolitikere er så sinnssykt lettlurte. Et par middelaldrende menn i i skjorte og slips med en powerpointpresentasjon med noen grafer, så er lokalpolitikere solgt. Anonymkode: dd2d9...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #12 Skrevet 31. august 2021 A-hunter skrev (25 minutter siden): Men stemmer blodrødt eller klimagrønt antagelig. Å skyte seg selv i foten er alltid et valg man har... Er det bedre å stemme blått som ville ha disse kablene til utlandet? Anonymkode: c12fc...2a4
A-hunter Skrevet 31. august 2021 #13 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og nå skal vi i tillegg bygge batterifabrikker som skal gi "titusenvis av arbeidsplasser" og "milliarder i eksportinntekter". For vi har så mye og billig kraft. Lokalpolitikere er så sinnssykt lettlurte. Et par middelaldrende menn i i skjorte og slips med en powerpointpresentasjon med noen grafer, så er lokalpolitikere solgt. Anonymkode: dd2d9...a2c Få de nå endelig bygget på matjord sier jeg, så har vi ihvertfall sikret stoff for komikere de neste 150 årene. 1
A-hunter Skrevet 31. august 2021 #14 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det bedre å stemme blått som ville ha disse kablene til utlandet? Anonymkode: c12fc...2a4 Nei. Men det finnes heller ingen blå side i norsk politikk som ikke sorterer under "andre" lenger. Både Høyre og FrP har gått full woke i klimabløffens navn, selv om de har noen vikarierende virkemidler og påstander som skiller dem marginalt fra resten. 1
Mundus vult decipi Skrevet 31. august 2021 #15 Skrevet 31. august 2021 19 minutter siden, AnonymBruker said: Disse utenlandskablene virker jo begge veier. I fjor hadde vi peroder med nesten gratis strøm, som vi fikk fra europa. Det var ingen som klagde på kablene da. Anonymkode: b8cf3...8e8 Interessant at du skulle nevne dette. I fjor var nemlig sjøkablene til Danmark ute av drift (skadet av en tråler), det ble utført planlagt vedlikehold på flere av linjene til Sverige samt at kabelen til Tyskland (Nordlink) ikke var kommet i drift ennå. Da oppsto det en situasjon med "innestengt kraft" som sendte prisene til bunns. https://www.tu.no/artikler/kraftkabler-til-danmark-har-vaert-nede-i-hele-ar-trolig-skadet-av-tral/499696 Norge greide likevel å eksportere 20,5 TWh med strøm i 2020. Årsforbruket til Bergen by er på rundt 3 TWh. I tillegg estimerte Lyse Energi at ca. 15 TWh med strøm rant på sjøen som følge av at kraftprodusentene måtte slippe vann forbi turbinene om sommeren da Skagerak-kablene var ute av drift. Så det var nok ikke slik at vi fikk "nesten gratis strøm" fra Europa. https://www.tu.no/artikler/lyse-15-twh-rant-pa-havet-i-2020/504654 Men istedet for å prøve å finne de underliggende forklaringene til hvorfor strømprisene varierer på denne måten ringer alltid journalistene til en eller annen "kraftanalytiker" som serverer overfladiske analyser på hvorfor strømmen er så dyr. Det er tørt, eller det blåser lite, eller co2-prisene i Europa er så høye, det er kaldt, det er lite vann i magasinene, osv. Akkurat nå er det lite vann i magasinene f.eks. Men det er jo ikke rart. Vi har eksportert som bare julingen i sommer, i stedet for å spare på vannet i tilfelle det blir tørt i høst. Sjekk gjerne tallene for eksport/import og produksjon av strøm her. Det er ganske så avslørende. https://www.statnett.no/for-aktorer-i-kraftbransjen/tall-og-data-fra-kraftsystemet/ 3
OlsenHansen Skrevet 31. august 2021 #16 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Disse utenlandskablene virker jo begge veier. I fjor hadde vi peroder med nesten gratis strøm, som vi fikk fra europa. Det var ingen som klagde på kablene da. Ja, på sommeren når ingen bruker strøm. Jippi. 1
OlsenHansen Skrevet 31. august 2021 #17 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er det bedre å stemme blått som ville ha disse kablene til utlandet? Anonymkode: c12fc...2a4 De vil begge ha disse kablene. Alle store partier på Tinget følger EU slavisk. De kan ikke engang kalles skikkelige politikere for de bestemmer jo ingenting selv. Korrupte landssvikere. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #18 Skrevet 31. august 2021 Kan noen forklare meg helt konkret hvorfor det har blitt sånn akkurat i år? (Jeg venter bare på at vedfyring snart blir ulovlig også...) Anonymkode: 5d0e4...bd3
OlsenHansen Skrevet 31. august 2021 #19 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan noen forklare meg helt konkret hvorfor det har blitt sånn akkurat i år? (Jeg venter bare på at vedfyring snart blir ulovlig også...) Anonymkode: 5d0e4...bd3 Hele Europa er hjemme under korona og bruker strøm. De kjøper billig norsk strøm til det er tomt, så må nordmenn kjøpe dyr og miljøfiendtlig strøm fra utlandet til ågerpriser. Politikere og kapitalister gnir seg i hendene mens minstepensjonistene fryser ihjel. God politikk som det kalles. Vedfyring vil garantert bli forbudt. Maks 10-20 år. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #20 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan noen forklare meg helt konkret hvorfor det har blitt sånn akkurat i år? (Jeg venter bare på at vedfyring snart blir ulovlig også...) Anonymkode: 5d0e4...bd3 Her har man endeløse mengder med ved og det fyres for fullt fra tidlig høst. Om et slikt forbud kommer, er det bare å ignorere det. Hensikten helliger midlet. Anonymkode: db132...21d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå