AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Til samboer’s store frustrasjon er jeg ekstremt klønete. Jeg griser ut kaffekopper, gjerne i et forsøk på å drikke den på morgen i senga. (Dette har skjedd 2 ganger i løpet av 4 år). Jeg dulter borti ting og ofte er jeg i min egen verden og kan glemme ting som ansiktsmaske, nøkler , tiden etc. Kjæresten er naturlig nok irritert over dette til tider og i dag tror jeg han kommer til å bli skikkelig irritert. I går tok jeg med meg paraply ut da jeg skulle på en jobb tur til en ny by (pøs regnet) . Hadde en koffert og en bag. Pluss paraply. Den har jeg klart å rote bort rett før jeg gikk av toget nå. Så overalt , men den er borte 🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ jeg er så innmarri irritert på meg selv!! Dette var en svart paraply som jeg tror samboer fikk av faren sin, en litt dyrere variant 😓 Jeg er redd for å fortelle han det da jeg tror han blir oppriktig lei seg og skuffet. Spørsmålet her er nå, bør jeg kjøpe en ny paraply i svart og håpe at han ikke legger merke til det? Eller si det til han og ta stormen? Jeg vet ikke om dette var en billig paraply eller den han fikk fra sin far. Utenom det, tips for å slutte å kløne tas i mot med stor takk. Må legge til at jeg er i jobb og studier, har livet på stell ellers, men jeg har vært en kløne siden jeg har vært liten. Har blitt bedre med årene..Noen ganger har jeg lurt på om jeg har adhd eller add, men samtidig er jeg ikke interessert i medisinering.. tror jeg. TS Anonymkode: fdd79...da0
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Ikke bruk ting som ikke er dine/redd for å miste eller ødelegge er første råd Anonymkode: fb1dd...1fb 36
Carrot Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 selvsagt må du si det.. Ellers vil han jo merke det før eller siden og da er det for sent. Neste råd er rett og slett å finne ut hvorfor du surrer så mye... 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke bruk ting som ikke er dine/redd for å miste eller ødelegge er første råd Anonymkode: fb1dd...1fb Jeg vet!! Var ufattelig dumt, jeg hadde dårlig tid og rakk ikke å se om den var vår eller hans. Jeg er kjempe irritert på meg selv. TS Anonymkode: fdd79...da0 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 Er vel generelt en dårlig idé å lyve. Jeg ville nok tilstått, beklaget og kommet med et forslag til hvordan jeg skulle unngå noe liknende igjen. Anonymkode: c163e...ca9 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #6 Skrevet 31. august 2021 Carrot skrev (1 minutt siden): selvsagt må du si det.. Ellers vil han jo merke det før eller siden og da er det for sent. Neste råd er rett og slett å finne ut hvorfor du surrer så mye... Ja, men hvis det var en billig vil han kanskje ikke merke det. Vi bruker så og si aldri paraply. Typisk at det er første gang jeg bruker en paraply også, på sikkert 5 år. Bruker alltid regnjakke. TS Anonymkode: fdd79...da0
Trolltunge Skrevet 31. august 2021 #7 Skrevet 31. august 2021 Du høres ikke ut som en klønete person, men som et helt vanlig menneske som innimellom gjør en tabbe. Han får få seg en robot til kjæreste om det ikke er greit. Han gjør sikkert feil innimellom han også, uten at du slår ham ned mentalt for det. Det er svært ufint av ham. Man skal bygge hverandre opp, ikke rive hverandre ned, og det er normalt at mennesker gjør noe feil innimellom. 22
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #8 Skrevet 31. august 2021 Sjekk om du har adhd så om du vet det, så kan du ihvertfall slippe unna den irritasjonen på deg selv. du mener jo alt godt. du mener jo ikke å rote til ting. ❤️ Anonymkode: e024c...d11 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #9 Skrevet 31. august 2021 Hvorfor i all verden drikker du kaffe på senga hvis du vet du er klønete? Jeg hadde blitt dødsirritert om mannen søkte kaffe i senga (!!), all den tid kaffe (eller mat) ikke har noe i senga å gjøre. Hadde jo ikke blitt like sur om han sølte kaffe i sofaen, bare litt oppgitt. Anonymkode: cc4a3...84b 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #10 Skrevet 31. august 2021 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Du høres ikke ut som en klønete person, men som et helt vanlig menneske som innimellom gjør en tabbe. Han får få seg en robot til kjæreste om det ikke er greit. Han gjør sikkert feil innimellom han også, uten at du slår ham ned mentalt for det. Det er svært ufint av ham. Man skal bygge hverandre opp, ikke rive hverandre ned, og det er normalt at mennesker gjør noe feil innimellom. Samboer er veldig snill og kjærlig til vanlig. Han er også ekstremt organisert. Han sorterer bøkene sine i alfabetisk rekkefølge, bretter trusene sine og jeg er nok en litt motsetning til han der. Jeg er mer kaotisk og han er kjempe ordentlig. Så vi er begge på ekstremene. Det er det som er dumt, og jeg skjønner godt at han reagerer når jeg roter bort ting som er hans. 😕 Det verste er at selv om jeg prøver å ta meg kraftig sammen , så rekker jeg ikke til på alt. Han har også gjort kjempe mye i leiligheten vår den siste tiden, organisert og ryddet men jeg har lest til eksamener og jobbet, så har så og si ikke hjulpet han i det hele tatt. Er redd dette blir litt toppen på i’en for han. Vasket også en hvit t-skjorte som var hans nylig som ble litt farget. Han ble kjempe skuffet da jeg nettopp hadde kjøpt den ny til han. Jeg skjønner frustrasjonen hans, jeg bare vet ikke hvordan jeg skal ta meg sammen på disse tingene. Jeg merket jo ikke engang at jeg mistet paraplyen . Har virkelig null anelse om hvor jeg la den. TS Anonymkode: fdd79...da0
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #11 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor i all verden drikker du kaffe på senga hvis du vet du er klønete? Jeg hadde blitt dødsirritert om mannen søkte kaffe i senga (!!), all den tid kaffe (eller mat) ikke har noe i senga å gjøre. Hadde jo ikke blitt like sur om han sølte kaffe i sofaen, bare litt oppgitt. Anonymkode: cc4a3...84b Jeg vet!! Er helt enig med deg! Sluttet etter andre kopp i senga for 2 år siden. Jeg hadde også blitt kjempe sur! TS Anonymkode: fdd79...da0
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #12 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sjekk om du har adhd så om du vet det, så kan du ihvertfall slippe unna den irritasjonen på deg selv. du mener jo alt godt. du mener jo ikke å rote til ting. ❤️ Anonymkode: e024c...d11 Ja, kanskje jeg skal snakke med legen , så jeg i alle fall kan vite. Jeg tviler litt da, siden jeg klarer fint å konsentrere meg med studier. TS Anonymkode: fdd79...da0
Trolltunge Skrevet 31. august 2021 #13 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samboer er veldig snill og kjærlig til vanlig. Han er også ekstremt organisert. Han sorterer bøkene sine i alfabetisk rekkefølge, bretter trusene sine og jeg er nok en litt motsetning til han der. Jeg er mer kaotisk og han er kjempe ordentlig. Så vi er begge på ekstremene. Det er det som er dumt, og jeg skjønner godt at han reagerer når jeg roter bort ting som er hans. 😕 Det verste er at selv om jeg prøver å ta meg kraftig sammen , så rekker jeg ikke til på alt. Han har også gjort kjempe mye i leiligheten vår den siste tiden, organisert og ryddet men jeg har lest til eksamener og jobbet, så har så og si ikke hjulpet han i det hele tatt. Er redd dette blir litt toppen på i’en for han. Vasket også en hvit t-skjorte som var hans nylig som ble litt farget. Han ble kjempe skuffet da jeg nettopp hadde kjøpt den ny til han. Jeg skjønner frustrasjonen hans, jeg bare vet ikke hvordan jeg skal ta meg sammen på disse tingene. Jeg merket jo ikke engang at jeg mistet paraplyen . Har virkelig null anelse om hvor jeg la den. TS Anonymkode: fdd79...da0 Å søle kaffe to ganger på fire år høres ikke ekstremt ut for meg. Hvem har ikke vasket feil innimellom? Jeg krympet hans svært dyre genser for litt siden. Det tok han selv ansvar for, siden han ikke hadde lagt den til side for håndvask. Hvorfor la ikke din mann t- skjorten i haug for lyste klær? Hvem har ikke mistet en paraply eller flere? Du virker ikke unormal, bare unormalt selvkritisk. 21
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #14 Skrevet 31. august 2021 Noe jeg har lært etter mange år med surring og lære på den harde måten, er at du alltid har tid til å kaste blikket bakover for å se på vei ut om du har glemt noe. Gjør det på refleks nå. Har blitt mindre surrete da, glemmer ikke ting på steder lenger. Anonymkode: c48a3...599 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #15 Skrevet 31. august 2021 Haha, sølt TO ganger på 4 år og det skrikes om diagnoser...? Jeg er helt likedan. Men flaks er vi to i forhold av samme ulla. Har alt på stell i jobbsammenheng (er ekstremt opptatt av å ha ting på stell). Jeg søler , mister ting, slår meg lett osv. I perioder med stress er dette ekstremt Anonymkode: eb9c2...2c8 7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #16 Skrevet 31. august 2021 Trolltunge skrev (5 minutter siden): Å søle kaffe to ganger på fire år høres ikke ekstremt ut for meg. Hvem har ikke vasket feil innimellom? Jeg krympet hans svært dyre genser for litt siden. Det tok han selv ansvar for, siden han ikke hadde lagt den til side for håndvask. Hvorfor la ikke din mann t- skjorten i haug for lyste klær? Hvem har ikke mistet en paraply eller flere? Du virker ikke unormal, bare unormalt selvkritisk. Det er ikke bare kaffe. Griser ut ofte andre ting også. Tror vi telte en gang at jeg griste ut 4 kaffekopper på en uke, ikke i senga vel og merke. Etterhvert reagerte vi bare med å hente papir som om det var den mest normale ting i verden. Jeg har ofte blåmerker på lår fordi jeg dulter borti ting flere ganger i løpet av en uke. Jeg har mistet sikkert 6 iPhone ladere på 2 år. Sikkert rundt 3 iPhone ørepropper på et år. Jeg roter bort kodebrikken min flere ganger i løpet av en mnd selv om jeg hat sagt til meg selv 100 ganger at jeg skal legge den på det samme stedet. Har til og med egen hylle for nøkler og kodebrikke. Jeg griser ofte på meg selv når jeg spiser , at jeg velter ut glass med vann eller mister ting i bakken under matlaging. Jeg glemmer sikkert 2/5 ganger at jeg har lagt noe i ovnen. Og løper panisk for å sjekke om noe er brent. Noen ganger, men ikke så ofte, glemmer jeg å betale husleie til samboer i tide, selv om jeg har penger på konto.Dette er bare en brøkdel. Det blir i perioder verre og i noen perioder bedre. Når jeg var liten glemte jeg alltid et eller annet på skolen eller på vei til skolen , i busser etc. Nesten hver eneste dag. TS Anonymkode: fdd79...da0
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #17 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Haha, sølt TO ganger på 4 år og det skrikes om diagnoser...? Jeg er helt likedan. Men flaks er vi to i forhold av samme ulla. Har alt på stell i jobbsammenheng (er ekstremt opptatt av å ha ting på stell). Jeg søler , mister ting, slår meg lett osv. I perioder med stress er dette ekstremt Anonymkode: eb9c2...2c8 Det er ikke bare kaffe, det skal jeg love deg. Surrer hele tiden. Les innlegg over 😩 men godt å høre at det er noen i samme bås som meg! Jeg syntes det er utrolig slitsomt for meg selv. TS Anonymkode: fdd79...da0 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #18 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Noe jeg har lært etter mange år med surring og lære på den harde måten, er at du alltid har tid til å kaste blikket bakover for å se på vei ut om du har glemt noe. Gjør det på refleks nå. Har blitt mindre surrete da, glemmer ikke ting på steder lenger. Anonymkode: c48a3...599 Ja, det har jeg også lært meg til å gjøre, men tydeligvis ikke godt nok. Jeg gjorde dette før jeg gikk av toget, men har virkelig null anelse, null hukommelse av hvor jeg slapp eller så paraplyen sist, selv om jeg husker at jeg tok den med meg. Det er helt vilt. TS Anonymkode: fdd79...da0
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #19 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg vet!! Er helt enig med deg! Sluttet etter andre kopp i senga for 2 år siden. Jeg hadde også blitt kjempe sur! TS Anonymkode: fdd79...da0 Men jeg synes kjæresten din høres veldig kjip og kritisk ut. Skal man leve sammen med en som er litt klønete må man faktisk godta det, og heller se på det som litt søt og vimsete. Blir litt lei meg på dine vegne. Anonymkode: cc4a3...84b 6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #20 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg synes kjæresten din høres veldig kjip og kritisk ut. Skal man leve sammen med en som er litt klønete må man faktisk godta det, og heller se på det som litt søt og vimsete. Blir litt lei meg på dine vegne. Anonymkode: cc4a3...84b Alle mister paraplyer nå og da. Sist jeg gjorde det, på en buss, dro jeg noen dager senere på Clas Ohlson og kjøpte et helt lass med paraplyer til 49,- (eller var det 99?) og tok med hjem. Nå ligger de på hattehylla i gangen, klar til å tas med og mistes! Men typisk nok har jeg ikke mistet en paraply siden jeg kjøpte alle de. Anonymkode: d6c7b...36f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå