Gå til innhold

Varsle forbrukertilsynet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg meldte meg på en konkurranse og har i over et halvt år blitt ringt av Skandia Energi og har egentlig ikke ønsket å ta telefonen, men etter å ha prøv å ignorere over så lang tid og blokkere flere nummer så jeg ingen annen utvei enn å ta telefonen for å si at jeg ikke er interessert. Da jeg tok telefonen ble jeg fortalt at jeg, av over 5000 påmeldte, var en av de 20 «heldige» som fortsatt var med i trekningen av den flotte premien, men jeg var den eneste av de 20 som ikke hadde byttet leverandør til Skandia energi. Ble også fortalt at konkurransen skulle avsluttes om 4 dager. 

Etter å ha lagt på begynte jeg å tenke at alt dette egentlig virket veldig rart, så jeg skrev til kundeservice (med en annen Mail enn den jeg hadde oppgitt i konkurransen) og spurte om vinneren av konkurransen var trukket og om de ville annonsere vinneren noen sted. Da fikk jeg til svar at konkurransen er avsluttet og at vinneren ikke vil bli annonsert av personvern-årsaker. Da ble jeg ganske forbannet over at de bevisst går inn for å villede og lure kundene sine på den måten, det kan umulig være lovlig? Burde jeg gi kundeservice en mulighet til å ordne opp i dette selv eller burde jeg varsle forbrukertilsynet med en gang?

Anonymkode: 618cf...13b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Disse strømselskapene er utrolig plagsomme.  Ukjent/uregistrert nummer, nytt hver gang.  Blir aldri kvitt dem.  Jeg har alltid telefonen på lydløs og blokkerer hvert nr, nytter ikke.  Derfor kan jeg komme til å gå glipp av viktig info, som jeg ellers gjerne ville hatt. Smittesporing eller noe. Skulle være forbudt å ringe fra uregistrerte nr.

Skrevet

Varslet forbrukertilsynes om ett annet strømselskap. De ringte flere ganger i uken for å informere at jeg ikke hadde vunnet en konkurranse, men var en av noen få heldige som fikk godt tilbud. Etter tre måneder var jeg drittforbanna, for ikke en eneste selger kunne fortelle meg hvilken konkurranse jeg hadde vært med i, og alle bare beklaget når jeg sa jeg skulle fjernes fra listene dems... Meldte til forbrukertilsynet fire ganger, med historikk over alle gangene de hadde ringt, og hvor ofte jeg ba om å bli fjernet fra lister, samt kopi av eposter hvor de skriftlig bekreftet at jeg var fjernet (og de fortsatte ringe).

Så ja, du burde melde dem, men nei, det kommer ikke til å hjelpe. Skal du komme noen vei må du legge det ut på Facebook-siden, da kanskje noen orker gjøre noe med det. 

Anonymkode: aaee9...df1

Skrevet (endret)

De er meget slu!

Endret av sjokoladeelskeren
Skrevet

Fikk du ikke svar i tråden du laget for noen dager siden? 

Anonymkode: 75e14...300

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...