Gjest Lilia Skrevet 24. september 2005 #1 Skrevet 24. september 2005 Heisann! Jeg er ei jente på 25, og jeg er for tiden plaget av SVÆRT dårlig hud... Kvisene spretter opp både i kinna, panna og haka, og i tillegg er der tendenser til tørr hud i kinna... Under øynene har jeg nå fått noen gigantiske, mørkeblå ringer (det har jeg forsåvidt alltid hatt, men ikke så ille som nå...) Dette er faktisk blitt så ille at jeg har problemer med å finne sminke som dekker alt, så det er sjelden jeg tør å gå ut nå!!! En del av dette vet jeg kommer av stress; jeg sliter litt med studier og økonomien er ikke helt som den skulle vært akkurat nå, i tillegg til et kosthold som for tiden er heeeeeelt ute av kontroll, og mangel på trening... Så jeg vet at en del av løsninga på problemene kan ligge der. MEN, så var det dette med hudpleie, da... Jeg har nettopp slutta å bruke ProActiv Solution fra TV-Shop, det gjorde huden min bare verre!! Jeg brukte det i ca. 4 måneder og slutta for kanskje 2 måneder siden. For øyeblikket har jeg ikke noe skikkelig hudpleie, bruker bare Nivea Visage rensegele og av og til Simple Cleansing Vipes. Ellers ingenting... Så nå vil jeg investere i et helt nytt hudprogram. Jeg har tidligere brukt mange forskjellige merker, blant annet Body Shops Seaweed serie, Yves Rocher, Biotherm, Lumene og Elizabeth Arden, men ikke blitt ordentlig fornøyd. Så nå spør jeg dere som har hatt skikkelige problemer med huden deres, hva har hjulpet dere? Jeg vil gjerne ha et helt sett, liker ikke å dele opp i mange forskjellige merker... Noen gode tips? Blir kjempetakknemlig for svar!
Saeria Skrevet 24. september 2005 #2 Skrevet 24. september 2005 Ta deg en tur på www.lookfantastic.com og bestill et reisesett med hudpleie fra Dermalogica. Der kan du lese litt om de forskjellige reise/teste utgavene de har, og finne en som passer til hvordan huden din er nå.
Gjest Isabellas Skrevet 24. september 2005 #3 Skrevet 24. september 2005 Enig med saeria! Og drikk masse vann, stress ned og få nok søvn! Nivea gjør ikke mye godt for huden, så bytt til noe som virker for huden din.
Gjest Lilia Skrevet 25. september 2005 #4 Skrevet 25. september 2005 Tusen takk for svar, dere! Jeg må si at jeg har lenge vurdert Dermalogica, har lest utrolig mye bra om det, men har vært litt usikker på grunn av prisen... Men nå har jeg faktisk gått inn på www.minhud.no og sett litt, og jeg har sendt en mail til hudpleieren der og beskrevet situasjonen litt. Da kan sikkert hun gi råd om hva som er best for min hud... I tillegg har jeg begynt med yoga-dvd`en min igjen, og laget meg en kostholdsplan med mye fiber og vann, så nå håper jeg at jeg snart ser resultater... Og Nivea skal jeg kaste så snart mine Dermalogica-produkter kommer!
Gjest katti Skrevet 25. september 2005 #5 Skrevet 25. september 2005 Mange hudtyper tåler verken våtservietter eller rensevann.For noen hjelper det bare med å vaske seg i ansiktet med vann morgen å kveld å deretter en fuktighetskrem. LYKKE TIL!
Saeria Skrevet 25. september 2005 #6 Skrevet 25. september 2005 Ja, hun kan sikkert gi råd...men et lite tips... Produktene er MYE billigere på lookfantastic. Er helt horribelt å se hvor mye en må betale for de her i Norge.
forvirret Skrevet 25. september 2005 #7 Skrevet 25. september 2005 Legen kan skrive ut en salve som skal hjelpe.. Bare til å snakke med legen din,så kan kanskje hun/han hjelpe deg..
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2005 #8 Skrevet 12. oktober 2005 Prøv dermalogica, det er det eneste som har hjulpet meg! Ta deg en tur til en hudpleier som bruker dermalogica, hun kan vise deg hva huden din trenger, og så handler du fra lookfantastic etter det! Nives produktene er ikke bra for huden din. De inneolder mineraloljer som tetter til porene. Liven
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2005 #9 Skrevet 12. oktober 2005 jeg anbefaler Avene produktene, veldig milde, og spessielt den kremen fra Cilefate el noe sånt. mget bra hvis du har kvise sår.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2005 #10 Skrevet 13. oktober 2005 Det eneste som har hjulpet for meg er Diane p-piller. Så lenge hudproblemene dine skyldes stress og hormoner kan ingen krem du smører på hjelpe i lengden (sikkert mange som er uenig med meg). Det vil selvfølgelig hjelpe litt å bytte til f.eks Dermalogica, for i motsetning til Nivea og den slags er den mild mot huden din ( kanskje med unntak av anti-bac eller dermal clay). Min erfaring er at det er det samme hva du bruker bare sminke og smuss fjernes mildt og grundig morgen og kveld, og huden får nok fuktighet og beskyttelse. For meg har det vært slik at kvisene har økt stresset som igjen har gjort at jeg har fått mer kviser. Da jeg begynte på Diane ble huden min mer eller mindre ren i løpet av to-tre uker. Utrolig deilig er det! Mine erfaringer hvertfall!
Gjest Gjest_Mariona_* Skrevet 13. oktober 2005 #11 Skrevet 13. oktober 2005 Med Diane kan jeg love deg at huden blir ti ganger værre når du slutter!! Jeg har opplevd det to ganger, så jeg anbefaler ikke Diane.. Dessuten er det en liten risiko å gå på de pillene!! Huden er jo kjempefin når du bruker Diane, men så fort du slutter kommer kvisene frem igjen og kanskje værre!! Det tar også ganske lang tid før hormonene stabiliserer seg og huden blir bedre. Og de tablettene kan man ikke bruke evig eller pga. risikoen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå