AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Egentlig er jeg ikke superfan av Tyrkia og fremdeles litt skeptisk til hvordan pandemien utvikler seg, men klarte ikke å dy meg. Detur kjører en kampanje på billetter til 999,- per person for fly og hotell neste sommer. De hadde reiser til Helles og Tyrkia, tror jeg, man alt til Hellas var borte innen jeg fikk med meg tilbudet, så jeg endte med å bestille tur til Alanya i Tyrkia på impuls 😛 Jeg er alene med 3 barn, så da fikk jeg altså en uke i Tyrkia til neste år til under 5500,- inkl hotell, fly, baggasje og transport t/r flyplassen for oss alle fire. Det er jo latterlig billig! Håper bare det blir noe av nå, men hvis det skjærer seg pga korona eller noe, så er det i alle fall ingen formue jeg har tapt... Hotellet som er inkludert er selvfølgelig av veldig enkel standard, men jeg tenker at vi skal jo ikke sitte på hotellrommet uansett. Ser at det får OK tilbakemeldinger fra tidligere gjester, så satser på det er greit. Er Alanya OK med barn i alderen 8-17? Hvordan er prisnivået på å spise ute? Anonymkode: f83c4...796
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Alanya er aldri ok. Spesielt ikke med skogbrannene og den politiske uroen. Det er en grunn til at det er så billig. Anonymkode: 26951...dab 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alanya er aldri ok. Spesielt ikke med skogbrannene og den politiske uroen. Det er en grunn til at det er så billig. Anonymkode: 26951...dab Det var ikke bare Alanya som var billig, men Hellas er selvsagt mer populært og gikk først. Anonymkode: f83c4...796
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 Alanya har forferdelig påtrengende selgere. Både på hotellene, strendene, i gatene og i sentrum. Ikke la barna dine være alene, og ikke gi ut info til masende tyrkere. Ellers kan jeg anbefale en tur opp til Alanya Castle da, det er en opplevelse. Bare husk å betale barna hvis de følger dere ned igjen, de forventer det. Prisnivået for å spise ute er greit, men prøv å unngå de typiske turiststedene så får du bedre mat. Anonymkode: 9ed8e...1c0
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 https://www.detur.no/skattejakt-pa-reiser Anonymkode: f83c4...796 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #6 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alanya har forferdelig påtrengende selgere. Både på hotellene, strendene, i gatene og i sentrum. Ikke la barna dine være alene, og ikke gi ut info til masende tyrkere. Ellers kan jeg anbefale en tur opp til Alanya Castle da, det er en opplevelse. Bare husk å betale barna hvis de følger dere ned igjen, de forventer det. Prisnivået for å spise ute er greit, men prøv å unngå de typiske turiststedene så får du bedre mat. Anonymkode: 9ed8e...1c0 Unngå også å kjøpe ting på gata, de tar ca 4x så høy pris for utlendinger, da kan dere heller handle i byen i butikkene. Anonymkode: 9ed8e...1c0
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #7 Skrevet 31. august 2021 Mye slitsomme folk der også er de i krig med nabolandet. Anonymkode: 02e3d...782
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #8 Skrevet 31. august 2021 Jeg var der alene med 10-åringen rett før pandemien brøt ut. Vi hadde det helt ypperlig. Gjør research! Da finner du gode, rimelige spisesteder og unngår gatene med mest "mas". Anonymkode: 6ddf3...ca8 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #9 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg var der alene med 10-åringen rett før pandemien brøt ut. Vi hadde det helt ypperlig. Gjør research! Da finner du gode, rimelige spisesteder og unngår gatene med mest "mas". Anonymkode: 6ddf3...ca8 Så kjekt å høre. Jeg vet jo at det er mye mas i Tyrkia, det er noe av grunnen til at jeg er skeptisk til landet, men tenker at det har litt med hvor man oppholder seg også. Håper det blir bra Skal gjøre en del research på forhånd ja! Anonymkode: f83c4...796
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #10 Skrevet 2. september 2021 Funker fint som sydendestinasjon. Og til den lave prisen, da! Men det er litt pes å bevege seg for mye ut av hotellområdet i Tyrkia, er min erfaring (dessverre!). Det er ikke et land som gjør det så behagelig for turistene som Spania, med lange tradisjoner som sydenland for vestlige familier. Vi var i Antalya, hotell i byen, og opplevde å bli forfulgt av tiggere (helt vanlige mennesker i vanlige klær, som først bare spurte om hva klokken var, el.l, og så hang de på og begynte å mase om penger, og at regningen på spisestedene plutselig var mye høyere enn det som sto på menyen, etc etc, jeg følte at vi måtte være på vakt hele tiden for ikke å bli lurt. Så vi holdt oss mest på hotellrommet, ved bassenget. Tror det er mer behagelig å bo litt unna bysentrum, forresten, så Alanya er sikkert triveligere enn Antalya. Anonymkode: 5ba38...f7f 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #11 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg følte at vi måtte være på vakt hele tiden for ikke å bli lurt. Så vi holdt oss mest på hotellrommet, ved bassenget. Anonymkode: 5ba38...f7f Haha! Ikke på hotellrommet, da, men i hotellets områder, bassengbare osv 😄 Anonymkode: 5ba38...f7f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå