AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Hei. Jeg trenger litt råd. Jeg har yrkesfag bakgrunn (ikke bestått 2 fag. Tok deretter almennpåbygg som det het da.Der har jeg stryk i engelsk. Matte bestått,men stryk på eksamen og naturfag bestått, men stryk på eksamen. Jeg har lyst til å studere videre, men må nok ta opp fag som jeg mangler, som privatist. Hvor er det billigst å ta opp fag som privatist? Noen som kan hjelpe? Bor i Trondheim. Anonymkode: c667c...3aa
t0nje Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Det billigste vil jeg tro er å melde seg opp til de fagene du mangler som privatist (frist for oppmelding 15. september), lese selv og møte opp til eksamen. Av skoler så (antar jeg) at de det billigste alternativet er voksenopplæring som er gratis (det er for sent for denne høsten og det er enkelte kriterier du må fylle for å faktisk kunne velge denne veien). Du har skoler som Sonans som tar seg fett betalt og billigere alternativer som Ask nettundervisning. Det kommer egentlig veldig an på hva og hvordan du ønsker av undervisning/ ikke undervisning. Du mangler fagene engelsk, matematikk og naturfag. Om jeg ikke tar feil vil det si at du må ta fire eksamener. Engelsk (skriftlig), engelsk (muntlig), matematikk (skriftlig) og naturfag (muntlig-praktisk). De holder på å fase ut gammel læreplan over til ny så jeg er ikke helt sikker på at dette stemmer, så jeg ville nok heller ha sendt en melding til en studierådgiver f.eks. ved den høyskolen/ det universitetet du ønsker å studere ved etter du har fullført vgs. Eventuelt en studierådgiver ved en vgs, de sitter som regel på det siste og nyeste angående hvilke fag en behøver for å oppnå studiekompetanse.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #3 Skrevet 2. september 2021 hvis du er over 25 og har arbeidet i mer enn 5år i relevant stilling kan du komme inn med realkompetanse uten Vgs. https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/andre-veier-til-opptak/realkompetanse/ Anonymkode: ccfd0...6e0
Chantielle Skrevet 2. september 2021 #4 Skrevet 2. september 2021 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Chantielle mod.
Anbefalte innlegg