Gå til innhold

Vær obs på svindel fra Zalando!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Zalando selger en hel del varer som i følge dem selv er laget av 100% kasjmir. Men når man få varene og ser nærmere etter så viser det den seg å bestå av 10% kasjmir. Ettersom de svarer frekt og avvisende så tenkte jeg herved å advare andre. Dette er for eksempel IKKE en kasjmirjakke:

https://www.zalando.no/pure-cashmere-cardigan-light-grey-pug21i006-c12.html

Pass opp!

Anonymkode: 6b6e3...ac3

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser at det står at "overmaterialet" er i 100% kashmir, er den foret på innsiden eller  hva menes egentlig?

Anonymkode: 50cbf...3b1

• Liker 1
Skrevet

Takk for heads up 🙏😊

Det er jo helt hårreisende.

Anonymkode: 02578...5c2

• Liker 5
Skrevet

Takk. 

Anonymkode: 4d630...51f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ser at det står at "overmaterialet" er i 100% kashmir, er den foret på innsiden eller  hva menes egentlig?

Anonymkode: 50cbf...3b1

Det er ikke noe for i den.?Det er en enkeltstrikket jakke. Fant en lite lapp inni der det står 90% ull, 10% kasjmir.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke noe for i den.?Det er en enkeltstrikket jakke. Fant en lite lapp inni der det står 90% ull, 10% kasjmir.

Det er bare den ene det står at er 100% kasjmir.

Anonymkode: 7bf1b...84b

• Liker 3
Skrevet

Er det den lysegrå du har kjøpt da?

Anonymkode: ae442...d95

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det den lysegrå du har kjøpt da?

Anonymkode: ae442...d95

Ja

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er bare den ene det står at er 100% kasjmir.

Anonymkode: 7bf1b...84b

Mulig de endrer i rivende fart akkurat nå. Bare se på wrap dress, gensere osv. fra samme merket. Når man klikker på materiale så står det 100% kasjmir. Det stemmer helt sikkert ikke det heller.

• Liker 2
Skrevet

Send den i retur da, og oppgi årsak.

Anonymkode: 9e29c...d5d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og legg inn anmeldelse på det du har kjøpt slik at andre potensielle kunder også kan se det.  

• Liker 4
Skrevet

De driver nok og redigerer ja, alle er jo samme type cardigan bare forskjellig farge. Dette ee elendig gjort. 

Anonymkode: 5e23e...bac

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Klar over den muligheten selvsagt, men det hjelper jo ingen andre.  Bare ville advare om å være skeptisk hvis man kjøper noe derifra som er «100% kasjmir».

• Liker 4
Skrevet

Jeg bestilte nylig en bluse som er merket med 100 % bomull. Var 100 % polyester, gitt. (Denne: https://www.zalando.no/six-ames-lela-skjorte-light-pink-sq521e00m-j11.html)

Jeg bestilte også en dressbukse en gang som var merket med 100 % bomull, men som viste seg å være i 100 % ull. Topp med ullbukser, men det var ikke det jeg var ute etter.

Jeg vil ikke kalle slik feilmerking svindel, men det er fryktelig slurvete og gir et utrolig dårlig inntrykk av butikken.

Anonymkode: d9303...9f8

• Liker 7
Skrevet

Tenker det er slurv. Merke heter Pure Kashmir. Da er det enkelt å tenke at det er 100 %. Så rett og slett slurv. Svindel tviler jeg sterkt på. 

Anonymkode: d6bfc...8ef

• Liker 4
Skrevet

Det er også en del tull hos Miinto. De har en egen kategori som heter "Silkeskjorter", hvor hvilken som helst skinnende bluse kan ligge: https://www.miinto.no/p-4761103-sort-moss-copenhagen-blair-skjorte 

I dette tilfellet er i det minste produktet merket med "100 % polyester", og prisen er jo ganske avslørende, men jeg har også sett dyre og umerkede acetat-bluser i silkekategorien, og det er virkelig ganske krise.

Anonymkode: d9303...9f8

• Liker 4
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Klar over den muligheten selvsagt, men det hjelper jo ingen andre.  Bare ville advare om å være skeptisk hvis man kjøper noe derifra som er «100% kasjmir».

Står det hva slags ull det er i den? 

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje bare lappen er av kasjmir 😛 

Anonymkode: 17767...b38

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenker det er slurv. Merke heter Pure Kashmir. Da er det enkelt å tenke at det er 100 %. Så rett og slett slurv. Svindel tviler jeg sterkt på. 

Anonymkode: d6bfc...8ef

Skjønner hva du mener, men resultatet er jo det samme, uansett hva de «tenker». Man betaler for et produkt man ikke har fått. Er også mulig at de priser produktene som om de er kasjmir. Den jeg kjøpte koster like mye som en i 100% kasjmir fra Davida.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...