Gå til innhold

Hva motiverer dere til trening?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trener 2-3 ganger i uken. Jeg er slank og trener ikke for slankingen sin del jeg synes det er gøy. Men jeg ser jo ingen forskjell og har ikke noen "mål" på treningen min. Hva motiverer dere til trening? Tenker nå i hovedsak på andre grunner enn slanking. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg er slank, men hadde ikke hatt noe imot å bli enda slankere. Uansett er det greit å trene slik at man holder seg slank og ikke legger på seg. Jeg trener kickboxing i en liten gruppe, så treneren vår merker det når man ikke er der, så det er jo en motivasjonsfaktor. I tillegg betaler jeg tross alt en månedlig sum, og jeg gidder ikke kaste penger ut av vinduet. Det å se at jeg blir bedre er vel den største motivasjonsfaktoren. Både teknikk, kondisjon og styrke blir bedre, og det er gøy å se resultater. Trener fra 2 - 6 ganger i uka alt ettersom hvor mye det er å gjøre på skolen.

Skrevet

For meg er trening en naturlig lykkepille, jeg blir alltid i så utrolig godt humør etter å ha slitt og svetta i en halvtime eller noe slikt! :)

I tillegg syns jeg det er veldig mange andre ting som er verdt å huske på: man får mer energi, bedre søvn, tåler stress bedre, bedre konsentrasjon, bedre immunforsvar, kroppen tåler mer belastning, bedre forbrenning... I tillegg til sikkert maaaange andre fysiske fordeler jeg ikke kommer på right here and now! :-D

OG trening er bra fordi man trener ikke bare kroppen sin, men også psyken: du ser at du mestrer noe, og du gjør det bedre og bedre gang for gang! Det øker selvtilliten ganske mange hakk, i hvert fall for meg... :)

Og jeg kommer heller ikke unna alle de synlige fordelene med kroppen (jeg har til tider vært veeeeldig overvektig...): kroppen er synlig fastere og man får på seg klær man tidligere bare kunne drømme om... (Nå går vel dette på dette med slanking som ikke var så aktuelt for deg, trådstarter..? Men det var det som fikk meg til å begynne å trene, altså, nå gjør jeg det mest fordi det er så gøy!!! :-D

(Jeg driver med pilates-dvd`er og vanlig jogging, forresten..! :) )

Skrevet

Humøret er jo absolutt et godt argument! Jeg merker mer energi og livslyst! :)

Det veldig god følelse å komme hjem fra trening og sette seg nydusjet i sofaen og slappe av :D

Gjest Bellatrix
Skrevet

Helsa. Å fungere uten sterke smerter i leddene.

Skrevet

Regelmessig trening er for meg en investering i alderdommen :)

Skrevet
Regelmessig trening er for meg en investering i alderdommen :)

:Nikke:

Dette var grunnen til at jeg begynnte. Jeg har sett på nært hold hva som blir resultatet dersom en ikke tar vare på kroppen sin, og det frister ikke.

Nå som jeg er kommet igang, er det både blitt en vane, og så blir jeg så urolig i kroppen dersom jeg ikke har trent på noen dager.

Skrevet

Trener ikke for å slanke meg, men for å holde meg i form, og fordi jeg synes det er gøy.

Skrevet

Jeg trener fordi jeg liker det, og fordi jeg liker kroppen min slik som den er nå. Om jeg ikke ser resultater av treningen, så betyr ikke det at kroppen ville sett ut slik om jeg ikke trente.. :)

Skrevet
Trener ikke for å slanke meg, men for å holde meg i form, og fordi jeg synes det er gøy.

Er det en riktigere grunn til å trene enn om det VAR for å slanke seg?

Jeg trener fordi jeg holder på å gå ned i vekt og ønsker å holde vekten nede. Dessuten gir det meg energi - nesten like viktig det!

Skrevet

Etter å ha vært syk noen år hvor jeg ikke har hatt ork til å være aktiv så har jeg innsett at uansett så må jeg gjøre noe. Jeg ønsker at kroppen skal spille på lag med meg.

Jeg trener fordi:

* At kroppen skal fungere i forhold til det jeg har lyst til å gjøre

* Forebygge benskjørhet

* Litt fastere i fisken.

* Bra for psykisk helse også

* Skal visstnok bedre søvnen

* Orke å ha sex lenge og i ulike stillinger :sjarmor:

* Mer overskudd i hverdagen

Har alltid vært slank og har aldri, så langt iallfall, hatt behov for å slanke meg.

Gjest WaterWaves
Skrevet

:vinke:

jeg blir motivert av synet av meg selv i speilet.

Og dere må gjerne le nå, men jeg har da hengt supermodeller opp på veggen, og klistret ansiktet mitt på dem! :ler:

For da ser jeg hvordan jeg egentlig skulle vært!

:klem:

Skrevet

Det sa jeg ingenting om. Men det å synes trening er gøy er vel egentlig det viktigste?

Skrevet

Jeg sa ikke at du sa det, jeg bare spurte om det var slik.

Skrevet

Trener fordi det bare er så godt å være i form. Kroppen blir fastere, humøret bedre, formen bedre o.s.v.

Det er rett å slett herlig og komme hjem fra en treningstur, får så god samvittighet da.

Hadde seriøst ikk takla hverdagen og jobb, uten treningen. Det gir overskudd :):):):klem:

Skrevet

:sjenert: Tja???Si det...

Jeg trener for å bli slank!Men føler meg ikke slank :)

Trener for å få en fin kropp som ser trena ut og har fine former :)

Trener oxo fordi jeg synes det er GØY :rosasmil: Det gir meg mye overskudd og eneri,og jeg tenker som så at treninga må jo hjelpe for noe!

jeg trener gjennomsnittlig 3-4 ganger i uka..

Treninga gir meg et velvære....

Det er ok å fortelle menesker som spørr at jeg trener,føler at det er nyttig for mye og inn i tiden!!!!Det gjør noe med samvittigheten min,deilig å dusje og slappe av etter trening eller gå rett på jobb ;)

Sosialt er det oxo.masse forskjellige menesker ....

Skrevet

Jeg trener fordi jeg er ei jåle som ønsker å se så bra ut som mulig. Av samme grunn bruker jeg penger på hår og klær og annet stæsj. Desssuten er det jo herlig etterpå.

Skrevet

Nå som det er kaldere i været er faktisk badstua min største motivasjon. :ler: Badstu er virkelig noe av det beste jeg vet, så det er liksom belønning for treningen. Dessuten føler jeg meg alltid så vanvittig bra etter at jeg har trent, så det hjelper godt på både humøret og energien. Jeg er slank, men må jobbe litt for å holde den vekten og fasongen jeg trives med, så det nytter ikke å bare sitte i sofaen.

Skrevet

Jeg har nettopp begynt med boksing og det er kjempegøy!

Er slank og trenger ikke å slanke meg så jeg trener først og fremst fordi det er kjekt. Men også pga. det helsemessige, bli sterkere og det psykiske.

Fram til i år har jeg trent på helsestudio og kjedet vettet av meg! Så nå har jeg bestemt meg for å aldri mer trene bare for å trene, men fordi det er gøy.

Har også begynt med litt yoga på stuegulvet for å få litt variasjon og bli litt mykere. Og så er det en fin måte å få løst opp stramme muskler på. Har en fysisk tung jobb så jeg prøver å unngå skader pga. det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...