Gå til innhold

Kan man ta vaksine selvom man har eller nettopp hatt milde luftveissymptomer(men negativ test)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal egentlig ha andre dose av vaksinen i morgen og har fått sår hals idag. Skal teste meg, men her kommer to ulike scenarioer for om jeg tester negativt (ved positiv test blir jeg hjemme).

1. hvis jeg tester negativt og har milde symptomer, kan jeg fortsatt ta vaksinen? 

2. symptomene går over til imorgen, og jeg har negativ test. Kan jeg da ta vaksinen selvom jeg hadde symptomer dagen før?

Anonymkode: d8460...e9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i tilsvarende situasjon som deg. Hadde negativ test, skulle ta vaksinen et par dager frem i tid, og spurte legen hva jeg skulle gjøre. Han sa at så lenge jeg ikke hadde feber, og allmenntilstanden var fin, kunne jeg ta vaksinen. En annen ting er at hvis man hoster og nyser, og har klare symptomer, vil de neppe ha deg inn på vaksinesenteret selv om det ikke er korona, men det gikk heldigvis over for min del før vaksinedagen kom. 

Anonymkode: a9952...ed5

Skrevet

Du kan ta vaksinen om du er symptomfri og føler deg frisk. 

Hvorfor er ikke dette postet i Korona-forumet?

Skrevet
Fjugur skrev (1 time siden):

Du kan ta vaksinen om du er symptomfri og føler deg frisk. 

Hvorfor er ikke dette postet i Korona-forumet?

Hvorfor skal ts ta det i korona-forumet? Det er sensitiv informasjon og hører til her. 

Ts, du risikerer å bli ekstra dårlig av vaksinen, men farlig er det ikke. 

Anonymkode: e51b3...7dd

Skrevet

Nå vil man jo gjerne oppheve all slags korona regler så da kan vi vel like gjerne kvitte oss med korona rommet og.:rolleyes:

Anonymkode: 06e7e...052

• Opprett ny...