Gå til innhold

Studentboliger i Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, så neste år skal jeg begynne å studere og tror det er lurt av meg å planlegge tidlig. Vet ikke enda hvor jeg skal studere, men har veldig lyst til å flytte til Bergen og ta studiet der. Har sjekket på sammen etter boliger og jeg er mest på utkikk etter boliger med eget bad og kjøkken (kan jo så klart greie meg med å dele kjøkken, men vil helst ha det for meg selv). Siden jeg vet null om Bergen vil jeg gjerne høre fra dere som har studert der eller bodd der om hvor det er best å bo. Er interessert i leilighetene på Damsgård, Gyldenpris og Grønneviksøren. Også lurer jeg på når jeg kan sende inn søknad, for det står bare for 2021/2022.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du gå på høyskolen eller universitetet? Det har noe å si for hvor det er praktisk å bo, og hva som er grei reisevei i hverdagen. Av de tre du nevner ville jeg satset på Grønneviksøren. Det stopper buss utenfor døren, bybanen stopper rett bortenfor fra årsskiftet 22/23, matbutikker like i nærheten (to som er søndagsåpen), fint kafe like bortenfor, kort vei til tur rundt store lungegårdsvann som er mye brukt til jogging, populær badeplass for studenter like ved, trygt område i utvikling og kort vei til det meste. Gyldenpris hadde jeg glatt styrt unna, det ligger for nært Straxhuset og alle problemene relatert til det, og det er heller ikke videre stas å spasere alene over Puddefjordsbroen på hjemvei om kvelden/natten. Damsgård ligger heller ikke i byens beste strøk, men det er på vei opp og sånn sett nært det meste. Jeg ville ikke bodd der, men det er bedre enn Gyldenpris.

Hvis du skal studere på høyskolen bør du også sjekke ut Brann Stadion som er helt nytt og har kjempekort vei, eller Fantoft som er nyoppusset og ligger noen få bybanestopp eller i grei sykkelavstand fra høyskolen. De har også treningssenter på samme sted som boligene hvis det er et pluss. Fridalen ligger også nært høyskolen, med sats like rundt hjørnet og flere spisesteder og butikker i nærheten. Skal du gå på NHH bør du ser på studentboligene som ligger den veien, som Jekteviken og Hatleberg .

Anonymkode: dc4f6...72b

Skrevet

Du burde finne noen å bo med i et privat kollektiv. Er ikke alltid folkene i Sammen-boligene er så ordentlige og renslige. Snakker av erfaring. 

Anonymkode: 3d8ec...b64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...