Illuminatum Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Moxnes har gjort en god jobb i å ufarliggjøre Rødt, men jeg våger å påstå at flertallet av følgerne ikke har lest programmet. En stemmer ikke på person men på program. Partiet vil blant annet avskaffe privat eiendomsrett. Det finnes vel nesten bare ett land som har gjort det og faktisk gjort det to ganger med nasjonalisering av privat eiendom, og det er Venezuela. Er det et slikt samfunn 10% av Oslos befolkning ønsker? Norge er et av landene i verden med størst velstand, minst ulikhet og høy tillit til samfunnsinstitusjonene. Ønsker vi virkelig et samfunn hvor det private initiativ ikke lenger er ønskelig men at staten skal styre alt? Ønsker vi virkelig et samfunn hvor du kun er en del av et maskineri og at selvbestemmelse ikke lenger er ønskelig. I prinsipprogrammet står det svart på hvitt at Rødt vil «avskaffe kapitalismen og erstatte dette systemet med et sosialistisk folkestyre». I mellomtiden skal Norge ut av NATO og ut av EØS. Ønsker virkelig folk at Norge skal stå alene? Alle banker, forsikringsselskaper, transport og naturressurser skal overtas av det offentlige. Glem fri konkurranse - de store linjene i økonomien skal bestemmes av det Rødt kaller demokratiske planprosesser. Arbeiderne skal styre bedriftene blant annet gjennom det partiet kaller deltakende budsjettering. Rødt ønsker også et sosialistisk samfunn der privat eierskap stort sett blir avskaffet. Tannleger, advokater og kunstnere skal ut av markedet og bli gratis velferdstilbud. 6
Gjest parkeringsvakten Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Oi. Dette har jeg ikke hørt om. Jeg liker det! Er det rødt jeg må stemme for at det skal bli sånn??
Drizzt Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 Man leser mye rart i Rødts partiprogram, men ikke noe spesielt om hvor pengene kommer fra for en bærekraftig løsning over tid. La oss ikke skjule det - Rødt får en god del stemmer fra unge kvinner utelukkende fordi de synes Moxnes er kjekk. 2
President Chimp Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 Det stemmer faktisk at Moxness er den i rødt som er mest sentrist. Sannsynligvis for å øke velgerbasen fordi han er sabla dyktig til å snakke for seg. Selv stemmer jeg Rødt, ikke fordi jeg vil ha sosialisme, langt fra. Men fordi politikken som blir ført er en median mellom alle partiene på Stortinget og hvor store mandater de har. Min begrunnelse er da at jeg stemmer rødt, helt til jeg føler det er nok. Blir det for mye så stemmer jeg høyre. Jeg er for regulert kapitalisme, mindre skatter til faktiske folk flest og økte skatter til de som virkelig har for mye. En sunn økonomi er en sunn arbeiderklasse.
I Grosny Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 (endret) Drizzt skrev (1 time siden): Man leser mye rart i Rødts partiprogram, men ikke noe spesielt om hvor pengene kommer fra for en bærekraftig løsning over tid. La oss ikke skjule det - Rødt får en god del stemmer fra unge kvinner utelukkende fordi de synes Moxnes er kjekk. Det er noe mer, det er ikke bare at Moxnes er kjekk. Støre har jo fullstendig mistet sjarmen. Etter at han bombet Libya har han fått et grågustent dementor-utseende og jeg kan iallfall ikke stemme på han. Moxnes er nok egentlig en sosialdemokrat a la Einar Gerhardsen, men partiet hans er en mix av sosialdemokrater og kommunister, både av det liberale og av det autoritære slaget. Jeg liker ikke den autoritære skyggesiden, så jeg skygger unna Rødt. Endret 31. august 2021 av I Grosny
Gjest parkeringsvakten Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 12 hours ago, Drizzt said: Man leser mye rart i Rødts partiprogram, men ikke noe spesielt om hvor pengene kommer fra for en bærekraftig løsning over tid. La oss ikke skjule det - Rødt får en god del stemmer fra unge kvinner utelukkende fordi de synes Moxnes er kjekk. Også har de en kjekk leder?? Count me in!
Gjest Alterego666 Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 I Grosny skrev (14 timer siden): Moxnes er nok egentlig en sosialdemokrat a la Einar Gerhardsen, Gerhardsen var for Nato-medlemskap, for EF/EU-medlemskap og Israel-venn. Moxnes er ganske enkelt på en annen planet, selv om han forsøker å profilere seg som unge Gerhardsen. At Ap lar dette passere er helt ubegripelig for meg, men det får være Ap sitt problem. Moxnes er en posør og en forfører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå