Gå til innhold

Hvilket er det siste partiet du vil stemme på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det er mange parti jeg aldri vil stemme på. 

Det som dukket først opp, var så klart MDG. Frp kommer også langt opp på lista. Og SP. Samtidig vil jeg aldri stemme på de mindre partiene, eller pop up partiene. Slikes som Partiet de Kristne, Industri og næringspartiet, Folkeaksjonen Nei til mer bompenger, Liberalistene, Helsepartiet osv.....

Det vanskelige med valget i år, er hvilke parti som skal samarbeide. Om man ikke ønsker MDG, FRP, KRF med i regjering, hvem skal man da liksom stemme på? 

• Liker 1
Skrevet
Kontorotta skrev (20 minutter siden):

Huff, det er mange parti jeg aldri vil stemme på. 

Det som dukket først opp, var så klart MDG. Frp kommer også langt opp på lista. Og SP. Samtidig vil jeg aldri stemme på de mindre partiene, eller pop up partiene. Slikes som Partiet de Kristne, Industri og næringspartiet, Folkeaksjonen Nei til mer bompenger, Liberalistene, Helsepartiet osv.....

Det vanskelige med valget i år, er hvilke parti som skal samarbeide. Om man ikke ønsker MDG, FRP, KRF med i regjering, hvem skal man da liksom stemme på? 

Venstre? Du kan håpe på en Venstre Høyre regjering med støtte fra f.eks Ap? Det er vel kanskje ikke så sannsynlig da. 

Skrevet
Kålfrid skrev (1 time siden):

Frp og Demokratene 

Samme her

Skrevet

Jeg har stemt og det ble demokratene 

• Liker 4
Skrevet

Rødt, med Demokratene på en "god" andreplass. MDG ser jeg heller ikke for meg at får min stemme med det første.

• Liker 1
Skrevet

MDG og FrP på delt førsteplass. 

Skrevet

Alliansen 🤢

• Liker 3
Skrevet
Kålfrid skrev (6 minutter siden):

Venstre? Du kan håpe på en Venstre Høyre regjering med støtte fra f.eks Ap? Det er vel kanskje ikke så sannsynlig da. 

Av og til har jeg lyst å banne i kirka og si at et samarbeid mellom Ap og H kanskje hadde vært det beste alternativet. De er såpass like på så mange områder, samt at de er voksne nok til å se den store sammenhengen. Liker ikke disse småpartiene som skal sitte med makt og trumfe gjennom sære ting.

Ellers er ikke V et dårlig alternativ. 🙂

• Liker 5
Skrevet

Topp 3 verste partier:

• KrF
  • FrP
  • SP
  • Liker 1
Skrevet

Det er partier jeg ikke vil stemme på pga politikken deres, men også partier jeg ikke vil stemme på fordi de helt tydelig tar sikte på å samarbeide med disse partiene etter valget.

I førstnevnte kommer FRP og SP pga deres totale mangel på forståelse for miljøet. Og Rødt er for ekstrem.

I andre kategorier kommer AP som helt tydelig ønsker å samarbeide med SP. Kan ikke si ja til det ene, og ha håp om nei til det andre. Trist egentlig, da de ellers har mye bra.

Skrevet
Småbrukmann skrev (2 timer siden):

0.03 prosent utgjør Norges CO2 utslipp i verden.  
har du vært på bygdene i Norge? Har du kjørt traktor og forstår hvorfor dieselen må ned. For traktorer må høste inn mat så du kan spise norsk mat. Å ikke mat fra utlandet som kan gi deg sykdommer. 
vil du heller ha feks e collie utbrudd å at barn dør enn at dieselen skal ned så bonden faktisk overlever av og gjøre hverdagen din litt tryggere. 

Skal nok takle dieseltraktoren en stund til.....så lenge den ikke går på tomgang halve døgnet og eieren har en elbil som privatbil...En dieselsuv som fylles fra gårdstanken er uakseptabelt!!!

Skrevet
CorvusCorax skrev (2 timer siden):

SP, KRF, FRP og SV. Aldri livet om jeg hadde stemt noen av dem. Grøss. 

Veldig enig...men hva med Rødt?

Skrevet

RØDT! (Sagt med sinna Atle Antonsen stemme.)

• Liker 6
Skrevet (endret)

MDG - den dagen de kan vise til et faktisk gjennomførbart program som er bra for hele landet skal jeg revudrere.. 

og selvsagt FrP men det er liksom ikke verdt å nevne 😎

Endret av Carrot
Skrevet

Senterpartiet. Tullinger som vil utrydde ulven, bygge motorvei til enhver avkrok, kjøre dieselbil i Oslo sentrum og rasere økonomien ved å si opp EØS avtalen.

• Liker 5
Gjest Småbrukmann
Skrevet
ABM skrev (53 minutter siden):

Skal nok takle dieseltraktoren en stund til.....så lenge den ikke går på tomgang halve døgnet og eieren har en elbil som privatbil...En dieselsuv som fylles fra gårdstanken er uakseptabelt!!!

Hvorfor er det diesel suven uakseptabelt? Tviler folk fyller avgiftsfri om det er det du sikter til. Bota du får om du blir tatt er ikke rent liten.. snakker du om utslippene så kan du jo gå grundig igjennom utslippstallene for å lage en el bil og bruke den fra a til å.

Da får du deg litt av ett sjokk. Er ikke alltid ting er så glansfult som man tror.  

tror ikke bøndene er enig med deg at traktoren ikke er noe problem. Eller transportselskapene som leverer varer til deg og meg. Snart er 80 prosent ca av utgiftene kun på drivstoff. 

Skrevet
Småbrukmann skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det diesel suven uakseptabelt? Tviler folk fyller avgiftsfri om det er det du sikter til. Bota du får om du blir tatt er ikke rent liten.. snakker du om utslippene så kan du jo gå grundig igjennom utslippstallene for å lage en el bil og bruke den fra a til å.

Da får du deg litt av ett sjokk. Er ikke alltid ting er så glansfult som man tror.  

tror ikke bøndene er enig med deg at traktoren ikke er noe problem. Eller transportselskapene som leverer varer til deg og meg. Snart er 80 prosent ca av utgiftene kun på drivstoff. 

Jeg har inngående kunnskap om utslippene både for å produsere en elbil...og å drifte/ vedlikeholde den...det har 70 % av norske nybilkunder også..de kjøper elbil..!

Gjest Warrior
Skrevet

Kommer aldri til å stemme på MDG eller Arbeiderpartiet. 

Skrevet

Selvfølgelig MDG. Ingen tvil. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...