AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Noen som har pluss som kan oppsummere dette her, og er vi enige? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5GbVMe/psykiater-derfoer-boer-ikke-ettaaringer-vaere-i-barnehagen Anonymkode: b1614...77e
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Randi Rosenqvist har for det meste jobbet i kriminalomsorgen. Hadde det vært en psykiater med like lang erfaring fra bup som også var like anerkjent som som Randi er i kriminalomsorgen, skulle jeg tatt det mer seriøst. Anonymkode: 3e622...ea0 20
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 Du finner psykiatere som mener det motsatte også. Anonymkode: c502e...2f4 6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Randi Rosenqvist har for det meste jobbet i kriminalomsorgen. Hadde det vært en psykiater med like lang erfaring fra bup som også var like anerkjent som som Randi er i kriminalomsorgen, skulle jeg tatt det mer seriøst. Anonymkode: 3e622...ea0 Det finnes. Desverre kan jeg ikke navngi dem da det er bekjente og jeg ikke har samtykke til å referere. Anonymkode: fe574...f90 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes. Desverre kan jeg ikke navngi dem da det er bekjente og jeg ikke har samtykke til å referere. Anonymkode: fe574...f90 😂😂 Anonymkode: 3e622...ea0 17
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #6 Skrevet 31. august 2021 (endret) Tja, jeg er ikke uenig i utsagnet. I barnehager med høyt uskifte av personale, høyt fravær, lite pedagoger og uerfarne ansatte ville ikke jeg sendt barnet mitt. Men vi bruker en godt etablert, privat barnehage men godt og stabilt arbeidsmiljø, selv om det er ting jeg pirker på på hvordan de velger å gjøre ting så er vi veldig fornøyd personalmessig, som jeg anser som viktigst. Vi er trygg på å sende nestemann i samme barnehage fra mellom 12 og 18 mnd. Anonymkode: 76b0c...1d2 Endret 31. august 2021 av Vintermorgen Slettet sitat er fjernet. 7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #7 Skrevet 31. august 2021 Det kommer veldig an på barnehagen, men jeg valgte selv vente med barnehage til datteren min var 2 år pga erfaringer som ansatt på småbarnsavdeling. Hun som har skrevet artikkelen har helt rett i at i mange barnehager er det ofte mye utskiftinger, vikarer pga sykemelding. At det er ufaglærte er greit nok for flere av de ufaglærte er flinke ansatte uansett. Jeg kan komme med mange eksempler på at det ikke funker, feks at en ikke har fått vikar slik at en ender opp med å være 2 voksne hele dagen på 9 barn som er mellom 10 mnd og rett over året. Så små barn trenger krever ofte litt ekstra, så med lav bemanning er det jo nesten umulig dekke behovene. Verste opplevelsen var når jeg var i praksis som barnehagelærer. Jeg endte opp en dag alene med en for barna totalt ukjent vikar. Heldigvis hadde vi kun 7 av 9 barn. Det endte opp med at jeg spurte pappa om han kunne hente mine barn for jeg hadde ikke samvittighet til å gå pga flere av ungene virkelig ikke taklet at en fremmed skulle gå. Det var mye gråt den dagen, og jeg var totalt utslitt når dagen var over. Anonymkode: ec42a...93c 9
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #8 Skrevet 31. august 2021 Ikke alle har muligheten til å være hjemme med barnet. Det er rett og slett ikke noe alternativ, ja det er bedre for barnet å være hjemme lengre etter min mening, men jeg tror åså det er overdrevent hvor ille det er for barnet åså. Det har nok mange gode effekter på barnet åså. Anonymkode: 2d029...7aa 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #9 Skrevet 31. august 2021 Nei de burde vel ikke det, men hva skal man gjøre? Verden er ikke satt opp for at man skal beholde jobb og ha familie. Så da må man ha noen som kan passe på barnet. Er ikke som man kan la det være alene hjemme. Anonymkode: dd108...b46 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #10 Skrevet 31. august 2021 Ettåringer bør absolutt ikke i barnehage, nei, men foreldrene har jo som oftest ikke noe valg. Her ventet vi til barna var 18 og 19 måneder med å sende de i barnehagen, og da taklet de det bra, men 11-12 måneder slik som mange er når de begynner i barnehagen er faktisk helt hårreisende. Bemanningen i barnehagene er alt for lav, og de voksne har på ingen måte mulighet til å gi alle barna den tiden og omsorgen de behøver. Anonymkode: 9517d...798 12
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #11 Skrevet 31. august 2021 Jeg synes det er utrolig ufint å dele saker fra pluss saker. Journalister skal få lønnen de jobber for de også, og der er direkte frekt av dere å dele videre. Liker dere å jobbe gratis? Anonymkode: 9ff4b...44d 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #12 Skrevet 31. august 2021 Hele verden vet jo at 1-åringer skal gjerne være hjemme med mor/far/familie. Dette er nyheter kun i Norge der folk seriøst tror at babyer må "sosialiseres" og trenger selskap av andre babyer liksom. Anonymkode: cda87...0ed 24
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #13 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hele verden vet jo at 1-åringer skal gjerne være hjemme med mor/far/familie. Dette er nyheter kun i Norge der folk seriøst tror at babyer må "sosialiseres" og trenger selskap av andre babyer liksom. Anonymkode: cda87...0ed I mange land(f.eks USA) begynner en del barn på daycare mye tidligere enn 1 år. Norge er verken best eller verst her. Anonymkode: ff709...410 10
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #14 Skrevet 31. august 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hele verden vet jo at 1-åringer skal gjerne være hjemme med mor/far/familie. Dette er nyheter kun i Norge der folk seriøst tror at babyer må "sosialiseres" og trenger selskap av andre babyer liksom. Anonymkode: cda87...0ed Javel? Er dette de samme landene som har 6 uker mammapermisjon? Anonymkode: af300...d85 14
Gjest Småbrukmann Skrevet 31. august 2021 #15 Skrevet 31. august 2021 Barn opp til 3 år burde ikke være i bhg. Pga de burde bruke tiden med foreldrene i steden. Foreldrene og staten som ikke er interessert i å være foreldre og la de være foreldre. Som før i tiden. Sier seg selv at man får bedre kontakt med barnet over 3 år enn 1 år feks. Å tryggheten til barnet er større ved og være hjemme å lære der enn i bhg. Å må dele tid med andre. selv hjemme med barn på 2 år å vært siden fødsel.barnet begynner ved 3 års alderen i bhg om covid er under kontroll. Spart opp penger så man har muligheten for 5 år hjemme uten at økonomien går duken.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #16 Skrevet 31. august 2021 Selv mener jeg barna ikke bør indoktrineres før ved 7 års alder. Frem til det bør de være med foreldre og selvvalgte venner. Anonymkode: 0f8c8...86d 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #17 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I mange land(f.eks USA) begynner en del barn på daycare mye tidligere enn 1 år. Norge er verken best eller verst her. Anonymkode: ff709...410 Flertallet i usa har ikke barna på daycare. Det er mye vanligere med en form for dagmamma til de minste og mange velger også å være hjemme siden kostnadene til 2 barn på daycare kan være høyere enn 1 lønn. Vi snakker rundt 1500dollar i mnd for en plass. Anonymkode: 31bb3...7a4 5
AprilLudgate Skrevet 31. august 2021 #18 Skrevet 31. august 2021 Vil denne psykiateren også passe på alle 1åringene hvis foreldre må på jobb for å ha råd til mat, sted og bo osv? 🤷♀️ 4
Outlander Skrevet 31. august 2021 #19 Skrevet 31. august 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Javel? Er dette de samme landene som har 6 uker mammapermisjon? Anonymkode: af300...d85 prøv USA hvor du må bruke ferie (du får 2 uker generelt sett) og kanskje, om du er heldig, kan du bruke 2-3 uker til som workers kompensasjon/Sykemelding - ellers er du tilbake i jobb deretter. Mange spedbarn i barnehager der! Kanskje derfor så mye psykopater oppdratt der og. 2
Outlander Skrevet 31. august 2021 #20 Skrevet 31. august 2021 For min del er dette type oppgulp bare det. OPPGULP. Bare en ting til for å få foreldrene til å føle seg som uegnet og ikke bra når de MÅ ha barnet i barnehager. Heldigvis er ikke det plassering i barnehagen som er avgjørende for at barn skal eller ikke skal få en bra tilknytting til foreldrene, det er jo selvfølgelig FORELDRENE og hvordan de er med barna som gjør det. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå