Gå til innhold

Flere med menn som er helt tiltaksløse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi jobber turnus og har ofte fri sammen på dagtid. Min mann er seriøst så tiltaksløs og er så lite nøye. 
F eks så «vasker» han opp, men det er like skittent når jeg skal ta det opp fra tørk. Han bretter klær, men da er det alltid igjen sokker og diverse inne i dynetrekk og klærne er mer knøvlet sammen. 
Når vi har fri så jogger han seg en tur, og så ligger han på sofaen. Alltid. Vi har masse småtteri som må gjøres i huset, men ikke faen at han tar tak å gjør noe. Da må det i såfall mases og mases og nesten krangles om. Jeg holder på å klikke! Er det flere med slike menn, og hvordan takler dere det?

Anonymkode: 9cde9...b6c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en slik kone. Typisk kvinnfolk å være så tiltaksløs. Gjør aldri ting slik at jeg blir fornøyd. Og du skal vite jeg har latt henne få høre hvor udugelig hun er. 

Anonymkode: 2d9d0...9ea

• Liker 4
Skrevet

Har en slik mann, ja. Man går til slutt lei og går hver til sitt. 

Anonymkode: 33a9f...dc3

• Liker 1
Skrevet

Har en slik kone jeg og.

Jeg aner ikke hvor sliten hun er hver dag av jobben ,tom hun har hjemmekontor og barna er store (12,16) så de masser ikke på henne. Men ifølge henne er hun sååååå sliten hver dag at eneste som hjelper er å skaffe seg artrose i fingrene av scrolling på instagram og fb 5 timer per dag ,hver dag.

Hun blir snart på markedet igjen ,gled deg du neste mannen !

Anonymkode: bcc61...718

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en slik kone. Typisk kvinnfolk å være så tiltaksløs. Gjør aldri ting slik at jeg blir fornøyd. Og du skal vite jeg har latt henne få høre hvor udugelig hun er. 

Anonymkode: 2d9d0...9ea

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Har en slik kone jeg og.

Jeg aner ikke hvor sliten hun er hver dag av jobben ,tom hun har hjemmekontor og barna er store (12,16) så de masser ikke på henne. Men ifølge henne er hun sååååå sliten hver dag at eneste som hjelper er å skaffe seg artrose i fingrene av scrolling på instagram og fb 5 timer per dag ,hver dag.

Hun blir snart på markedet igjen ,gled deg du neste mannen !

Anonymkode: bcc61...718

Godt å lese at jeg ikke er alene om å ha en slik kone/samboer. 

Hun startet på jobb igjen mandag forrige uke, i løpet av de ti dagene som har gått så har hun gjort følgende i huset:

- Vasket badet 1 gang

- Lagd middag 1 gang (trekt wienerpølser)

- Lagt på tallerkner til felles frokost

Selv har jeg:

- Bakt brød to dager(4 brød 1 gang i uka)

- Ryddet og støvsugd 1. og 2. etasje x 2

- Vasket bad 1 gang

- Klesvask x 4 + hengt opp til tørk/tørketromlet + brettet klærne og lagt inn i skapene

- Hun vrenger bare av seg klærne og legger de i skittentøybaljene. Sokker er som baller. 

- Lagd felles middag  7 ganger (inkludert lagt frem service og ryddet av bordene)

- Satt på oppvaskmaskinen og tatt ut av oppvaskmaskinen 4 eller 5 ganger

- Ryddet bort sommerklærne mine og lagt de i boden

- + 100 annet småtteri. 

Til hennes forsvar: Det har vært veldig travelt på jobb,  var på reise 2 dager forrige uke, og skal på reise 2 dager denne uken. Så da har hun ikke ork til å gjøre noe husarbeid. 

Er det flere som har så slitne kvinner i hjemmet? 

Trenger støtte og sympati. 

Måtte bare lufte meg. 

Anonymkode: 65dd7...367

Skrevet

Ja jeg har en slik mann. Fullstendig umulig å få han til å gjøre noe i huset. Etter jobb er det kun hobbyene hans og avslapning han har plass til, mens jeg tar alt av husarbeid, matlaging, følge opp ungene på fritidsaktiviteter og skole og besøker foreldre og svigerforeldre for å hjelpe dem siden de er blitt eldre. Han skal lese bøker, brygge øl på hjemmebryggeriet sitt, bygge modellbiler og fordype seg i ting han har interesse av.

Han kan kun ta barna hvis det er noe gøy de kan gjøre sammen av hans interesse, hvis ikke overlater han ungene til meg. Jag syns ikke akkurat det er gøy å leke med unger eller gå i parken med dem, men jeg gjør det jo fordi de har så stor glede av det. Mannen min virker ikke å bry seg om andres glede en sin egen.

Han er også frekk nok til å furte når jeg etter en hel kveld med styr alene sier at jeg er for sliten til å ha sex, noe som ikke frister spesielt uansett da han har fått så stor ølmage at han ser ut som han er gravid med tvillinger og slurver med tannpuss så han har konstant dårlig ånde. 

Hadde han bidratt hjemme så hadde vi selvfølgelig hatt det mye bedre sammen. Det er synd, for han er ikke lenger mannen jeg giftet meg med. Jeg er glad i han, men jeg føler ingen tiltrekning eller romantisk kjærlighet for han. Han er på mange måter bare blitt en blanding mellom et ekstra barn og en romkamerat.

Jeg holder ut for barna sin del, men så fort de flytter ut så drar jeg også.

Anonymkode: 2b80b...94c

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor gidder dere å være i forhold med slike menn og koner egentlig? Det må da være mye bedre å separeres hvis det står så ille til.

Jeg har en far som er komplett ubrukelig på hjemmebane, og min mor gav han flere sjanser før hun til slutt tok oss barna og flyttet ut da jeg var 10 år. Det var nok det beste de kunne gjort for hverandre da mor ikke gikk og irriterte seg over far hele tiden og far kunne få ha det sånn som han ville. 

Anonymkode: 52537...bc9

• Liker 5
Skrevet

Hadde. Så ble vi skilt. Nå er han minst like tiltaksløs i ungkarshula si - med oppvask og skitne sokker på soveromsgulvet, alt som før altså. Bare at det går verre utover barna som ikke engang får en telefonsamtale fra han. 

Anonymkode: 0ac95...6aa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hadde. Så ble vi skilt. Nå er han minst like tiltaksløs i ungkarshula si - med oppvask og skitne sokker på soveromsgulvet, alt som før altså. Bare at det går verre utover barna som ikke engang får en telefonsamtale fra han. 

Anonymkode: 0ac95...6aa

Godt du er kvitt han, men stakkars barna...

Anonymkode: eb658...6e7

Skrevet

Hmm... er han deprimert?
Min mann ble slik om vinteren helt itl jeg bgynte å stappe i han høydose d-vitamin mor vinterdepresjoner. Etter det fungerer han like godt som meg igjen. Kanskje fortsatt litt sløvere om vinteren. Men så endevender han hus og hage hele sommersesongen så det er strøkent, så da får det gå om han har en liten down om vinteren fortsatt. Han er fra et arabisk land og sliter litt med den mørke vinteren. Jeg takler det egentlig bare med å fortelle han de periodene jeg trenger hjelp der jeg mener han skal bidra mer. Og å mase og mase om d-vitaminen. Han nekter selvsagt selv å innse at han må ha de vitaminene for å fungere om vinteren 😛 Men så lenge han tar de... så går alt bra.

Tiltaksløshet og depresjon henger sammen.
Men samtidig - å jobbe turnus er ikke så bra. Særlig nattearbeid. Det kan klusse ganske mye med kropp og sinn å stadig snu på døgnet. Så mulig han faktisk trenger hvilen og ikke har overskudd til særlig mye annet. I såfall tommel opp for at han prioriterer trening! Men...om man jobber turnus...og jobber kvelder eller netter... så må man vel bruke litt av dagen til å hvile? Jeg ligger glatt 2t på sofaen om kvelden når ungene er lagt. Løfter ikke en sokk. GJør mer enn nok ila dagen. Og har man ikke den tiden om ettermiddag/kveld, så kanskje den trengs på et annet tidspunkt?

Mulig du kan lære av han også, så ikke du går på veggen tilslutt om du jobber hele døgnet fordi du tror at all fritid på dagtid også må benyttes i tillegg til jobb hele resten av døgnet (unntatt litt søvn)... evt mulig det irriterer deg grenseløst at han faktisk klarer å legge seg ned å bruke tiden til å hvile - slik dere begge kanskje burde? Kanskje du kan få han med på en plan der han hjelper deg en time i huset sammen, mot at du også legger deg ned på sofaen en time og ikke - gjør - noe. Jeg vet, det er nesten umulig for oss damer. Men en veldig fin øvelse å prøve å få det til. Jeg misunner mannens evne til å overse ting når hvile trengs. Det må jeg si. Men vet også at det er MITT problem, ikke noe feil med han...

Anonymkode: abfaf...513

Skrevet

Jeg hadde slik mann. Så gikk jeg lei og gikk fra ham. Det var veldig urimelig av meg mente han i starten, men da han forsto at jeg ikke bare gjorde det for å markere meg, men faktisk var drittlei av ham begynte han å tenke og ta innover seg hvorfor det ble brudd. At det var han og ikke jeg som hadde vært urimelig. 

Han fikk etterhvert en ny sjanse, og jeg har absolutt ikke en slik mann lenger. Hans selvransakelse og det å innse at det var hans oppførsel som førte til brudd har fått ham til å endre seg fullstendig. 

Han synes forøvrig det er langt mindre stress og ubehag å bidra sin del enn det var å leve i forhold hvor det ikke var hyggelig dialog og samarbeid, men "mas" og dårlig stemning. Han gjør mer enn avtalt nå, og stortrives med å ha en kone som liker ham, respekterer ham og synes han er en veldig ok fyr å være med. Tidligere følte jeg meg som en slags mamma for en trassig tenåring. Det var ikke kjekt, opphissende eller til å leve med. Nå er jeg partner, kjæreste, venninne og elskerinne. Smil, latter og sex er ikke vanskelig da. 

Vi har det nå veldig bra sammen, og det synes han også. Han sa nylig at det er utrolig at det er 18 år siden vi møttes, for vi er jo som et ganske nyforelsket par. Har det så kjekt sammen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi jobber turnus og har ofte fri sammen på dagtid. Min mann er seriøst så tiltaksløs og er så lite nøye. 
F eks så «vasker» han opp, men det er like skittent når jeg skal ta det opp fra tørk. Han bretter klær, men da er det alltid igjen sokker og diverse inne i dynetrekk og klærne er mer knøvlet sammen. 
Når vi har fri så jogger han seg en tur, og så ligger han på sofaen. Alltid. Vi har masse småtteri som må gjøres i huset, men ikke faen at han tar tak å gjør noe. Da må det i såfall mases og mases og nesten krangles om. Jeg holder på å klikke! Er det flere med slike menn, og hvordan takler dere det?

Anonymkode: 9cde9...b6c

Det der er meg, mannen jobber 07:30-16:30, mens jeg ligger hjemme og daffer på sofaen 😂

Anonymkode: 1738c...ff1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...