Gå til innhold

Hva er din vekt og trivselsvekt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

168cm, 57kg. Vært både 68kg og 48 kg siste halvannet året. Aner ikke hva min trivselsvekt er. Går jeg under 53kg blir jeg svekka kognitivt, og ser avmagret ut - men sliter veldig med forvrengt selvbilde og synes jeg ser stor ut så fort jeg bikker 56kg.. Spiseforstyrrelser er noe herk.

Anonymkode: cf047...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K29, 165cm og veier 49kg- noe som er alt for lite. Men depresjon setter sine spor, dessverre! 57kg er min trivselsvekt, men det er med muskler- som jeg har mistet nesten alt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 38. 163 cm, veier nå 64 kg. Har gått ned 3 kg i løpet av august, målet er 60 kg som er trivselsvekta. 

Anonymkode: 9b0e0...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M35 181 cm 72 kg. Trivselsvekt... 72 kg :) 

Veide en stund 115kg, gikk ned til 68 kg, og fant ut på veien at 72 kg er perfekt så jeg gikk opp til det og landet der! Enkelt og greit! 😄 

Anonymkode: ae684...810

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K31, 168 cm og 56 kg. Aner ikke hva trivselsvekten er, føler det handler mer om å stramme opp litt. Da hadde jeg nok vært mer fornøyd :)  Litt mer muskler og mindre fett kanskje. 

Anonymkode: 6fab7...474

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.8.2021 den 7.06):

Hvor mye veier du og hvor mye vil du veie? Høyden din? Si gjerne alder og kjønn også :)

Jeg er 160 cm og veier per nå 70 kg 😬 Det er 15 kg for mye syns jeg.

Anonymkode: 07221...eed

52 kg. 170 cm høy. Dame, 40 år. Fornøyd med vekten min :) 

Anonymkode: d5abb...a38

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K 40. Er 162, veier nå 53-55 (varierer med syklus) trivselsvekt 50-51. Har bare spist for mye drittmat som brød, pasta, veldig mye frukt etc helt siden corona begynte. Føler meg bedre når jeg kutter det ut, og da går jeg alltid ned til 50-51. 

Anonymkode: 48531...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

184 høy og trivselsvekt er 80-82. Ligger ca to kg over dette nå, og kjenner på det når jeg løper. Er 50+ og tenker at (overgangs-)alder er ingen unnskyldning for ikke å ikke ta vare på seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

168 cm og veier 52 kg. Jeg liker hvordan jeg ser ut, men for kommentarer på at jeg er tynn (velmenende), så burde kanskje gå opp et par kilo. 

Anonymkode: 2e7fe...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 164 og veier 78 kg. Så burde nok gå ned litt.. Vil helst ned til 64 kg ca, men har ikke veid så «lite» på 5-6 år så tror det blir litt vanskelig. 70 er nok mer realistisk

Anonymkode: e63a3...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 år og 165 cm. Trivselsvekt uten trening/mye muskelmasse er rundt 50 kg. Trivselsvekt når jeg trener styrke og har mye muskelmasse er rundt 60 kg. Foretrekker sistenevnte. Nåværende vekt er 78 kg - ned fra 85 kg. Tenker å slanke meg ned til minst 70 kg, kanskje 65-67 kg, før jeg tørr å våge meg inn på treningssenteret igjen. 

Anonymkode: 2cf22...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 165 høy og vil helst veie 57 kg. Veier for det meste 58. Grunnen til at jeg vil veie 57 er fordi den ene kiloen over ser ut til å ville legge seg ett sted: rett over knærne, og da føler jeg meg ikke vel i shorts/kort kjole. 🙈

Anonymkode: aa815...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 163  cm høy og veier for øyeblikket 51-52 kg. Trivselsvekten er på 49-50 kg så prøver sakte å sikkert å redusere matinntaket bittelitt. Har begynt å trene styrke igjen, så er ikke så altfor opptatt av selve vekten lengre, men ser jo på forskjell på kroppen med de 2 kiloene

Anonymkode: 0783b...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

168 og 68 kilo. Det er litt for mye. Satt på spissen: Veier jeg under 62 ser jeg ut som et skjelett og over 66 som en muffin. Bør veie 63-64 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor har så mange en så veldig lav trivselsvekt? 

Anonymkode: 93eff...6b9

Kanskje fordi det ser bra ut å være normalvektig og fedme er usunt?

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor har så mange en så veldig lav trivselsvekt? 

Anonymkode: 93eff...6b

Anonymkode: 2aff2...750

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.62cm

Trivselsvekt/mål: 55

Vet ikke hva jeg veier akkurat nå. 58? 59? 60? vet ikke . Trives nå også, så orker ikke henge meg så mye opp i det

Anonymkode: d5558...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kanskje fordi det ser bra ut å være normalvektig og fedme er usunt?

Anonymkode: 2aff2...750

Men mange her inne har jo en idealvekt som er i nedre sjiktet av normalvekt... type BMI på 18-19.

Anonymkode: 93eff...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...