Gå til innhold

Blir det bare verre og verre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mens folk flest og myndigheter trøster seg med håpet om at vaksinen skal få oss ut av dette korona-marerittet, har forskere i hele verden konstant advart mot at å samle store folkemengder på dette tidspunktet gir grobunn for mutanter som kanskje tar knekken på hele vaksinen. Første tegn på det ser vi allerede, hvor nettopp dette med å samles i store grupper betegnes som et problem, og en hissig variant har allerede oppstått.

Les selv:

https://www.dagbladet.no/nyheter/ny-coronavariant-skremmer/74166073

Er det ikke meget naivt av myndigheter i den vestlige verden å åpne opp slik de gjør nå? 

Hva tror dere vil skje videre nå? Blir dette bare verre? 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Møkkalei skrev (8 minutter siden):

Mens folk flest og myndigheter trøster seg med håpet om at vaksinen skal få oss ut av dette korona-marerittet, har forskere i hele verden konstant advart mot at å samle store folkemengder på dette tidspunktet gir grobunn for mutanter som kanskje tar knekken på hele vaksinen. Første tegn på det ser vi allerede, hvor nettopp dette med å samles i store grupper betegnes som et problem, og en hissig variant har allerede oppstått.

Les selv:

https://www.dagbladet.no/nyheter/ny-coronavariant-skremmer/74166073

Er det ikke meget naivt av myndigheter i den vestlige verden å åpne opp slik de gjør nå? 

Hva tror dere vil skje videre nå? Blir dette bare verre? 

Hvor mange blir syke? 

Såklart det blir mange smittet når en lar det gå i fri flyt. 

Skrevet
zemer skrev (2 minutter siden):

Hvor mange blir syke? 

Såklart det blir mange smittet når en lar det gå i fri flyt. 

Ingen vet hvor mange som vil bli syke hvis en mutant alla den som beskrives i artikkelen får spre seg. En forsker uttaler jo der at disse nye variantene kan ta knekken på vaksinene. Tenk deg grønt nivå og full spredning da.... 

• Liker 3
Skrevet

Kjenner liksom at reaksjonen min på artikler som det der nå er blitt «åja ok», scrolle videre. Tror at hodet er mettet med katastrofe og den voldsomme panikken jeg kjente det første halvåret/året  bare ikke klarer å få fotfeste igjen. Akkurat som at man ikke orker å forholde seg til det mer eller at det blir verre. Er det ikke kanskje mange som har det sånn nå og at man derfor tilsynelatende Driter litt i ting og begynner å leve mer vanlig? 

• Liker 3
Skrevet

Nå er det fokus på barn så skremmer det mer. Men en må ikke se på antall smittet men antall som trenger sykehusinnleggelse 

Skrevet
Bente1234 skrev (4 minutter siden):

Nå er det fokus på barn så skremmer det mer. Men en må ikke se på antall smittet men antall som trenger sykehusinnleggelse 

Men syns at det meste handler om det som «kan skje», det er stort sett spekulasjoner og mulige scenarier. Sånn har det jo også vært hele veien. Nye mutasjoner hvor den ene mer livsfarlig enn den andre og så går det jo som regel greit? Litt derfor det preller litt av nå og tror jeg

• Liker 1
Skrevet (endret)
rosemarin skrev (8 minutter siden):

Men syns at det meste handler om det som «kan skje», det er stort sett spekulasjoner og mulige scenarier. Sånn har det jo også vært hele veien. Nye mutasjoner hvor den ene mer livsfarlig enn den andre og så går det jo som regel greit? Litt derfor det preller litt av nå og tror jeg

Ja det har det vært hele veien. Sykehusene skulle ha kollapset for lenge siden. 

kjenner bare jeg blir oppgitt at media bare maler på videre med dommedags profetiene sine. De er jo ute etter å selge og korona skremming må brukes for det det er verd for å høyse opp stemninga 

Endret av Bente1234
  • Opprett ny...