Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som personlig assistent (BPA) i ULOBA. Har 11 års erfaring, og klart å klore meg opp til 196 kroner i timen. Jeg er alene med to barn under 10 år, og har ikke mulighet til å jobbe kveld/helg. Dette ville gitt en del ekstra kroner i timen.. 

Vurderer å starte som renholder. Er stort sett det jeg ender opp med å gjøre på jobb uansett. 

Noen som jobber som renholder, og kan si noe om lønn? 

Hvis jeg tar på meg oppdrag som privatperson, så må jeg jo skatte selvfølgelig. Men det lønner seg kanskje, uansett?

Anonymkode: bf5c9...9d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søstra mi er renholder og har årslønn på 402000 i året. Hun jobber ukedager fra 07 til 14:30

Anonymkode: e90dc...9c3

• Liker 2
Skrevet

Tror det er litt glissent mellom jobbene da, jeg prøvde dette før. Det er åså vanskelig å få renholder jobber uten noen erfaring/utdanning, for mange vil ha disse jobbene og tror at det ikke er så mange krav for å få jobben. Men om du går inn for det ville jeg bytta til renholder, du kan ta kurs og få praksis plass osv så får du en fot innenfor døra. 

Anonymkode: 2bb0e...877

Skrevet

Jobber som butikkmedarbeider. kr. 215,11 i timen+ UB-tillegg. Noe for deg?

Anonymkode: 79391...596

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror det er litt glissent mellom jobbene da, jeg prøvde dette før. Det er åså vanskelig å få renholder jobber uten noen erfaring/utdanning, for mange vil ha disse jobbene og tror at det ikke er så mange krav for å få jobben. Men om du går inn for det ville jeg bytta til renholder, du kan ta kurs og få praksis plass osv så får du en fot innenfor døra. 

Vel, jeg har jobber 11 år som BPA. Har vasket hver eneste dag... Regner med folk ser på det som relevant erfaring. 

Glissent mellom jobbene? Høres rart ut 🤔

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jobber som butikkmedarbeider. kr. 215,11 i timen+ UB-tillegg. Noe for deg?

Anonymkode: 79391...596

Tja. Kommer vel an på hvor 😁

Skrevet

Hvorfor er du alene med to barn? Alenemødre er turnoff for arbeidsgivere! 

Skrevet
robot91 skrev (1 minutt siden):

Beklager at jeg er turnoff, men mannen min er død og jeg prøver å skaffe mest mulig penger til meg og barna mine. Ut i fra mine forutsetninger + uten å måtte bruke penger på barnevakt 

• Liker 8
Skrevet
robot91 skrev (5 minutter siden):

🤦‍♀️

Anonymkode: d27d1...23d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vel, jeg har jobber 11 år som BPA. Har vasket hver eneste dag... Regner med folk ser på det som relevant erfaring. 

Glissent mellom jobbene? Høres rart ut 🤔

TS

Ja da burde det ikke være noe problem! :) Du kan ta fagbrev! Glissent om du vasker privat, mener jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja da burde det ikke være noe problem! :) Du kan ta fagbrev! Glissent om du vasker privat, mener jeg. 

Ok, jeg skjønner plutselig hva du mener med "relevant erfaring"....selv om du vasker mye på jobben du er i nå holder ikke det. 

Skrevet

Ok, jeg skjønner plutselig hva du mener med "relevant erfaring"....selv om du vasker mye på jobben du er i nå holder ikke det. 

Ok, så det er ikke relevant erfaring? Neivel. Da er det nok bedre for meg å se meg om i en annen retning. Uaktuelt å ta fagbrev for å tjene 10 kroner mer i timen. 

TS

Skrevet

Startlønn iht tariff er 196,- med full lønn og fagbrev er det 225,- i timen. Det er vel mer enn sykepleiere ? Så har man smusstillegg hvis man feks vasker spy, kvelds og natt tillegg hvis man jobber på steder hvor det vaskes om natten. 
Jeg synes å jobbe som renholder er helt okey jobb. Det er ikke like tungt som før pga fokus på ergonomi, bruk av maskiner osv.

Enkelte byråer har egne avtaler men de fleste har tariff. Er du feks på båt betaler de mye bedre. 

Dersom du tar kontakt med firmaet MDE vet jeg de trenger mange folk på Hurtigruta nå. Der er det 3/3 turnus og høyere betalt. 
jobber selv turnus og det går helt fint så lenge barna har en far som gidder å ta i ett tak :) 

Anonymkode: 2e0e1...422

• Liker 2
Skrevet

Angående relevant erfaring: ta kontakt med fylkeskommunen. Det kan gått hende de skjærer av tid ift fagbrev (5 års yrkeserfaring)

Det er heller ikke sikkert du trenger noe fagbrev. Opplever at de gjerne vil ha norske arbeidere. Dessuten kan du ta ett Insta-800 kurs over nett til 3000,- som plutselig gjør det meget attraktiv ettersom nesten alle opererer med Insta-800 kvalitetsstandaren

• Liker 1
Skrevet

Startlønn iht tariff er 196,- med full lønn og fagbrev er det 225,- i timen. Det er vel mer enn sykepleiere ? Så har man smusstillegg hvis man feks vasker spy, kvelds og natt tillegg hvis man jobber på steder hvor det vaskes om natten. 
Jeg synes å jobbe som renholder er helt okey jobb. Det er ikke like tungt som før pga fokus på ergonomi, bruk av maskiner osv.

Enkelte byråer har egne avtaler men de fleste har tariff. Er du feks på båt betaler de mye bedre. 

Dersom du tar kontakt med firmaet MDE vet jeg de trenger mange folk på Hurtigruta nå. Der er det 3/3 turnus og høyere betalt. 
jobber selv turnus og det går helt fint så lenge barna har en far som gidder å ta i ett tak :) 

Faren til hi sine unger å er jo død da.

Anonymkode: edfb9...2dd

• Liker 2
Skrevet

En bør vel ha fagbrev som renholder på sykehus,tror jeg.

Anonymkode: 3ea86...57e

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Faren til hi sine unger å er jo død da.

Anonymkode: edfb9...2dd

Nei da er nok ikke turnus til havs ett alternativ. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet dette ikke er hva du spurte om. Men har du mulighet til å studere litt? Sjekke om det er noe du kan ta langs med? Få studiekompetanse og så sikte deg inn på en utdanning som gir jobb og litt mer penger i kassa? Barna er ikke små alltid. 

Bare en tanke.. 

Anonymkode: 11cb2...c49

Skrevet

Som renholder i hotellbransjen er jeg ganske greit fornøyd med 185,- etter fire måneders erfaring.

Er 17/18 år.

Anonymkode: 184fd...def

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Det er mange bedrifter som bruker ISS, de har renhold av mye forskjellig også på dagtid, og de betaler tarifflønn.  Om du googler, så ligger det ledige stillinger ute. Eller man kan sikkert kontakte dem og høre hva de har som passer for deg?  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...