Gå til innhold

Hva vil det egentlig si å være såkalt incel? Er det bare menn som kan være det? Kan man slutte å være incel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

La meg stille deg et spørsmål - hadde du datet og/eller hatt sex med en overvektig dame med stygt ansikt? Ikke det, nei? Hva var det igjen med å være overfladisk?

Selvfølgelig skal man elske partneren for den man er. Men hvis "den man er" betyr arbeidsledig, alkoholisert slabbedask med skyhøye krav til kvinnens utseende, så er "den man er" ikke god nok for de aller fleste kvinner. 

Dere kan ikke like en vanlig som ikke bruker noen rusmidler heller. Det er jeg beviset på. 

Anonymkode: bb090...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere kan ikke like en vanlig som ikke bruker noen rusmidler heller. Det er jeg beviset på. 

Vel, min mann er "vanlig" med yrkesfaglig bakgrunn, uten høyere utdanning eller høy inntekt. Jeg har to høyere utdanninger og tjener mye mer enn mannen. Ingen i min omgangskrets er fokusert på at mannen skal ha eget firma og tjene 3 millioner i året. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og du har jo ikke svart på spørsmålet - ville du be en overvektig, mindre pen dame ut på date? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har jo ikke svart på spørsmålet - ville du be en overvektig, mindre pen dame ut på date? 

Jeg har aldri bedt noen på date. Så antakeligvis nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Akkurat. Hvorfor forventer du at dama skal "ta deg som du er", når du selv har preferanser iht. hvordan dama skal være? Skal ikke damer ha noen krav og preferanser, kun menn? Hvorfor har du aldri bedt noen på date? Damene kommer jo ikke og banker på døra di ut av det blå, man må gjøre noe for å få noe. Jeg har selv tatt initiativ mange ganger som singel, og har vært avvist mesteparten av gangene. Det er bare sånn livet er - den som intet våger, intet vinner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

Akkurat. Hvorfor forventer du at dama skal "ta deg som du er", når du selv har preferanser iht. hvordan dama skal være? Skal ikke damer ha noen krav og preferanser, kun menn? Hvorfor har du aldri bedt noen på date? Damene kommer jo ikke og banker på døra di ut av det blå, man må gjøre noe for å få noe. Jeg har selv tatt initiativ mange ganger som singel, og har vært avvist mesteparten av gangene. Det er bare sånn livet er - den som intet våger, intet vinner. 

Det har ikke noe med preferanser å gjøre. Jeg har ikke bedt de du mener er attraktive på date engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det har ikke noe med preferanser å gjøre. Jeg har ikke bedt de du mener er attraktive på date engang. 

Hvorfor ikke?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke?

Jeg er ikke bra nok for noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke bra nok for noen. 

Med den holdningen så blir det jo aldri noe. Du sier at du aldri har bedt noen på date, det vil si at du aldri har blitt avvist. Hva får deg til å tro at du ikke er bra nok for NOEN? Du har jo ikke opplevd avvisning hver gang du ber noen ut, fordi du har aldri bedt noen ut?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (10 minutter siden):

Med den holdningen så blir det jo aldri noe. Du sier at du aldri har bedt noen på date, det vil si at du aldri har blitt avvist. Hva får deg til å tro at du ikke er bra nok for NOEN? Du har jo ikke opplevd avvisning hver gang du ber noen ut, fordi du har aldri bedt noen ut?

Ingen vil snakke med meg. De overser meg, ignorer snap/meldinger. Da har de allerede avvist meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for alle svar! Jeg ser det er litt uenighet her hva gjelder selve definisjonen. Noen mener det "kun" er menn som lever i ufrivillig sølibat som er incels, mens noen også mener at man må ha kvinnefiendtlige holdninger i tillegg for å komme innunder betegnelsen.   Én ting jeg fremdeles ikke skjønner, er hvilke menn dette "rammer", hvis jeg kan si det slik. Er det tilfeldig? Har utseende noe å si? 

Anonymkode: 4293e...984

Hvis man bruker den faktiske betydninga ufrivillig sølibat gjelder det nok flere og mer varierte personer enn mange tror. Utseende spiller selvsagt inn, men kan veies opp for om man er spesielt utadvendt. På Tinder er det så å si kun utseende det går i, så om det er det eneste stedet man leter kan også svært sjarmerende menn ende opp uten noen verdens ting.

Jeg kjenner mange menn jeg er 98% sikker på at aldri har hatt sex, men de fleste er litt overvektige eller bryr seg generelt lite om hvordan de fremstår. Noen er bare usynlige, selv om jeg egentlig ikke kan se hva problemet er.

Jeg var jomfru til jeg holdt på å passere 30. Høy, i ganske god form, positiv, humoristisk. Husker jeg fikk en kommentar fra ei jente da jeg kanskje var rundt 12 som stussa over at jeg aldri hadde hatt en kjæreste allerede da. Da jeg var i militæret trodde alle at jeg hadde normalt draget. Det gikk altså ti år til. Riktignok er jeg nokså introvert, men ikke veldig. Hun jeg til slutt ble sammen med skjønte heller ikke at jeg aldri hadde vært sammen med noen.

Jeg har bare aldri hatt draget på de som er aktuelle, selv om nesten ingen hadde gjetta det. Da jeg var 16-17 fikk jeg positive kommentarer fra altfor unge jenter, og da jeg ble voksen var det folk over 50 som kunne finne på å kommentere at jeg så bra ut. Først nå i 30-åra opplever jeg gjensidig interesse blant jevnaldrende. Jeg var altså i ufrivillig sølibat i mange, mange år, men har absolutt ingenting til felles med de man ofte tenker på i dag. Både personlighet og utseende er noe helt annet enn folk vil assosiere med incel-begrepet.

Anonymkode: 76a72...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvis man bruker den faktiske betydninga ufrivillig sølibat gjelder det nok flere og mer varierte personer enn mange tror. Utseende spiller selvsagt inn, men kan veies opp for om man er spesielt utadvendt. På Tinder er det så å si kun utseende det går i, så om det er det eneste stedet man leter kan også svært sjarmerende menn ende opp uten noen verdens ting.

Jeg kjenner mange menn jeg er 98% sikker på at aldri har hatt sex, men de fleste er litt overvektige eller bryr seg generelt lite om hvordan de fremstår. Noen er bare usynlige, selv om jeg egentlig ikke kan se hva problemet er.

Jeg var jomfru til jeg holdt på å passere 30. Høy, i ganske god form, positiv, humoristisk. Husker jeg fikk en kommentar fra ei jente da jeg kanskje var rundt 12 som stussa over at jeg aldri hadde hatt en kjæreste allerede da. Da jeg var i militæret trodde alle at jeg hadde normalt draget. Det gikk altså ti år til. Riktignok er jeg nokså introvert, men ikke veldig. Hun jeg til slutt ble sammen med skjønte heller ikke at jeg aldri hadde vært sammen med noen.

Jeg har bare aldri hatt draget på de som er aktuelle, selv om nesten ingen hadde gjetta det. Da jeg var 16-17 fikk jeg positive kommentarer fra altfor unge jenter, og da jeg ble voksen var det folk over 50 som kunne finne på å kommentere at jeg så bra ut. Først nå i 30-åra opplever jeg gjensidig interesse blant jevnaldrende. Jeg var altså i ufrivillig sølibat i mange, mange år, men har absolutt ingenting til felles med de man ofte tenker på i dag. Både personlighet og utseende er noe helt annet enn folk vil assosiere med incel-begrepet.

Nei, det er frivillig sølibat. Du ville ikke ha dem som var over 50 og var interessert. Du ønsker å ha en jevnaldrende dame. Ufrivillig sølibat er når du har NULL tilbud fra det motsatte kjønn, uansett hva du gjør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, ItchyBitchySpider said:

Nei, det er frivillig sølibat. Du ville ikke ha dem som var over 50 og var interessert. Du ønsker å ha en jevnaldrende dame. Ufrivillig sølibat er når du har NULL tilbud fra det motsatte kjønn, uansett hva du gjør.

Det var ikke tilbud eller flørting, men løse kommentarer fra kollegaer osv. Det blir noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan si det er to former for incel, du har incel som er helt normale menn på alle andre områder. Men de hare bare ikke flaks når det kommer til kvinner, de elsker faktisk kvinner men finner det vanskelig å snakke med dem fordi de er sjenerte og introverte. Så har du de som identifiserer seg som incel på samme måte som folk identifiserer seg som nerder, men de er sterkt sjalu på menn som ikke har problemer med å få seg sex, og hater at kvinner kan sette krav til menn de har sex med og at de har det lettere enn menn for å få sex og kjæreste. 

Eller det finnes kanskje en tredje form også, menn som meg som har så sterke helse problemer at dating blir utrolig vanskelig. 

Men jeg leste for litt siden at jeg ikke er alene, ikke at de har helse problemer. Men nesten en tredjedel av menn i dag under 30 har aldri hatt sex, og alderen kommer nok til å øke til 35 eller 40 som tiden går. Hvor mye av dem er det som bare er blyge, hvor mange av dem som har dårlig negativt bilde når det kommer til hvordan de ser kvinner og hvor mange som ikke kan fordi de er syke vet jeg ikke.

Jeg håper flest parten bare er sjenerte, og ikke tør å ta initiativ siden det fortsatt stort sett er menn som må ta første steget før kvinnen kanskje gir dem en sjanse. Er en av grunnene til at menn bare swiper på alle kvinner på ting som tinder, fordi at de vet selv om en kvinne swiper på dem også, så må de fortsatt vise at det er interessante nok for å få noe svar. Det er samme tingen de brukte å gjøre på byen, vet det ble sett på som patetisk når en mann på klubb gikk fra dame til dame, men det er fordi menn som vet noe om dating er klar over at de kan ikke ta det personlig. Når de har blitt avvist nok mange ganger så kan du enten reagere med å bli sint eller bare fortsette å prøve tils noen sier ja. 

Når jeg enda var en normal veltrent person både utseende- og helsemessig vil jeg si at bare 1 av 10 kvinner som jeg matchet med var villig til å svare mer enn hei når man prøvde å starte en samtale. Noe jeg forstår veldig godt siden de ikke har noe problem med å matche med menn de føler har høy verdi som de letter etter så hvorfor kaste bort tiden på en som er gjennomsnittlig eller kanskje litt under. En venninne ville en gang til å lage en konto for meg og hun sa hun skulle ordne date og forhåpentligvis kjæreste til meg. Etter en uke gav hun opp og var sjokkert over hvorfor de kvinnene hun matchet med var så vanskelig å få i gang en samtale med. Hun hadde aldri opplevd å ha noe problem med å få date på samme dag hun matchet med noen. 

Anonymkode: 77c7b...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du kan si det er to former for incel, du har incel som er helt normale menn på alle andre områder. Men de hare bare ikke flaks når det kommer til kvinner, de elsker faktisk kvinner men finner det vanskelig å snakke med dem fordi de er sjenerte og introverte. Så har du de som identifiserer seg som incel på samme måte som folk identifiserer seg som nerder, men de er sterkt sjalu på menn som ikke har problemer med å få seg sex, og hater at kvinner kan sette krav til menn de har sex med og at de har det lettere enn menn for å få sex og kjæreste. 

Eller det finnes kanskje en tredje form også, menn som meg som har så sterke helse problemer at dating blir utrolig vanskelig. 

Men jeg leste for litt siden at jeg ikke er alene, ikke at de har helse problemer. Men nesten en tredjedel av menn i dag under 30 har aldri hatt sex, og alderen kommer nok til å øke til 35 eller 40 som tiden går. Hvor mye av dem er det som bare er blyge, hvor mange av dem som har dårlig negativt bilde når det kommer til hvordan de ser kvinner og hvor mange som ikke kan fordi de er syke vet jeg ikke.

Jeg håper flest parten bare er sjenerte, og ikke tør å ta initiativ siden det fortsatt stort sett er menn som må ta første steget før kvinnen kanskje gir dem en sjanse. Er en av grunnene til at menn bare swiper på alle kvinner på ting som tinder, fordi at de vet selv om en kvinne swiper på dem også, så må de fortsatt vise at det er interessante nok for å få noe svar. Det er samme tingen de brukte å gjøre på byen, vet det ble sett på som patetisk når en mann på klubb gikk fra dame til dame, men det er fordi menn som vet noe om dating er klar over at de kan ikke ta det personlig. Når de har blitt avvist nok mange ganger så kan du enten reagere med å bli sint eller bare fortsette å prøve tils noen sier ja. 

Når jeg enda var en normal veltrent person både utseende- og helsemessig vil jeg si at bare 1 av 10 kvinner som jeg matchet med var villig til å svare mer enn hei når man prøvde å starte en samtale. Noe jeg forstår veldig godt siden de ikke har noe problem med å matche med menn de føler har høy verdi som de letter etter så hvorfor kaste bort tiden på en som er gjennomsnittlig eller kanskje litt under. En venninne ville en gang til å lage en konto for meg og hun sa hun skulle ordne date og forhåpentligvis kjæreste til meg. Etter en uke gav hun opp og var sjokkert over hvorfor de kvinnene hun matchet med var så vanskelig å få i gang en samtale med. Hun hadde aldri opplevd å ha noe problem med å få date på samme dag hun matchet med noen. 

Du oppsummer egt problemet. 

Kvinner har sky høye krav. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De løy for å få deg til å føle det bra. Noen har vel sagt til meg at jeg har sjans men det har jeg ikke siden jeg alltid blir avvist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er sikkert noe i det, men hva er løsningen? Gå rundt på de forum hvor de bare snakker med hverandre og med menn som hater kvinner fordi verden er satt opp slik som den er og blir blackpilled? Jeg ser jo også akkurat nå som jeg har flere venner som er over 35 opp til 45 med veletablerte jobber at de ikke har noe som helst problem med å få seg kjærester som er i tidlig 20 årene. Kanskje det er det som er framtiden, siden kvinner må løse problemet når det kommer til om de skal ha barn eller ikke tidligere enn menn. Så menn får bruke 10 ekstra år på å gjøre som de vil samtidig som de jobber seg opp til å få den status med en million i året, og får da sjansen til å velge ut kvinner som de aldri ellers villet kunne få. Jeg sier ikke at det er den beste løsningen, men å ha foreldre med nesten dobbel aldersforskjell vil kunne gi et barn at vidt aspekt på livet, halv søsteren min hadde det med sine foreldre og hun sa det hjalp henne å forstå mye mer. Samtidig som det var ting som var vanskelig da å ha en far som var såpass gammel gjorde at han ikke hadde den energien til å gjøre de ting en mann i 25-35 års alderen har til overs for et barn. 

Om jeg skulle komme med en forutsigelse på hvordan ting kommer til å gå er at de menn som nå sliter med å få sex, når neste generasjon nærmer seg, kommer vi enten til å la voskne mennesker gjøre som de vil med sex og kontanter. Å gjøre som andre deler av verden hvor det er et helt normalt, respektabelt og fram for alt TRYGT yrke for kvinner. Eller så vil det bli normalt å reise utenlands for at menn skal kan få erfaring og lære å kjenne sin egen seksualitet. Da det nå er firmaer som ikke bare sender ut menn og kvinner for å ha sex med handicappede. Det har blitt skapet sex kurs for menn uten erfaring, hvor kvinnene faktisk har psykologisk trening da første gang er som regel bare for å få opplevelsen unna, mens de som fortsetter blir opplært når det kommer til å tilfredstille kvinner. Men også får hjelp til å finne ut hva som blokkerer dem fra å snakke med kvinner. Det mest negative med at så mange menn fortsatt ikke har hatt sex er at de får dårlig selvbilde, og når de først debuterer så blir kjærestene deres skuffet da de selvfølgelig ikke har peiling på hvordan man skal tilfredstille kvinner.

Har en venn jeg møte mens vi fikk behandling samtidig i Norge og han var veldig deprimert og utrolig redd for at han skulle dø før han hadde sex. Så han dro til utlandet, og tenkte han bare skulle til RLD i Amsterdam, men så fikk han tilbud hos en sex klinikk sa de kom til å behandle både hode og kropp. Han prøvde i flere år å få meg til å dra ditt før Korona startet, han var som et nytt menneske når han kom tilbake og fikk seg kjæreste ikke kort tid etterpå. Noe han sier aldri ville skjedd hvis de ikke hadde behandlet de psykologiske problemene hans samtidig som de lærte han opp hvordan han i sin situasjon skulle kunne prestere.

Jeg har ikke gjort det fordi selv om jeg vet at de nok ikke blir tvunget til det da det styres av staten og de må ha psykologisk utdanning for å kan delta i programmet. Så har jeg jo blitt indoktrinert i Norge at det finnes ikke noe som er frivillig i den gata med mindre det filmes. Så jeg er litt feig og trodde også bestandig at jeg kom til å være forelsket første gangen, men hadde vi fått noe slikt i Norge hadde jeg nok vurdert det da der kunne jeg med sikkerthet vite at det er ingen som blir tvunget til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det har mennene også. Hilsen stygg kvinne som slet max på datingsmarkedet før jeg traff mannen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (3 timer siden):

Det har mennene også. Hilsen stygg kvinne som slet max på datingsmarkedet før jeg traff mannen. 

Enkelte menn har visse krav når det kommer til utseende, men selv der er det veldig variabelt på hva menn synes er "stygt". Menn må både ha en viss standard når det kommer til utseende, men økonomi har også noe å si. Ikke så mye som det har i andre land, i Norge er vi relativt heldig hvor en normal 9 til 16 jobb betaler forholdsvis greit sammenlignet med andre steder. Men la oss si du ser helt grei ut, kanskje litt mage, kanskje flat dog ikke trent, spørs på kvinnen hva hun liker, men er han ufør er det automatisk at stort minus imot. 

Det ville jo ikke vært så mange menn selv i Norge som aldri har hatt sex, mange av dem ikke kysset en gang, hvis kvinner IKKE hadde høyere standard enn menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På druen
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du kan helt fint finne en fitte å klå på hvis du senker kravene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...