Gå til innhold

Interiørfarger tar helt av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner at det er en reaksjon på tiår med kjedelige hvite vegger, og om har en bolig du tenker å bo i i lang tid så kjør på med individuell stil, men som førstegangskjøper som har vært på mange visninger i det siste på små leiligheter som folk ikke bor i lenge, så har dette begynt å irritere meg. Siste visning jeg var på hadde mørke farger i alle rom. Leiligheten var sikkert bra, men jeg kom ikke over den sterke rødfargen på vegger, vinduskarmer og tak på soverommet. 

Ja, man kan male over, selvfølgelig, og når jeg lander på en leilighet jeg vil kjøpe, så kommer jeg også til å individualisere. Men det er et prosjekt som tar tid, som førstegangskjøper vil man ha en innflytningsklar leilighet, og vi har gjerne ikke et stort oppusningsbudsjett. Det er lettere å tåle dusere farger en periode enn in your face sjokkfarger.

Gjerne noe å tenke over om man tenker å selge. 

Anonymkode: 9d42e...74a

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Siste visning jeg var på hadde mørke farger i alle rom. Leiligheten var sikkert bra, men jeg kom ikke over den sterke rødfargen på vegger, vinduskarmer og tak på soverommet. 

Har du link til annonsen eller kan poste bilder så vi får se? :popcorn:

Anonymkode: 26a2c...772

• Liker 1
Skrevet

Hvis ikke ts vil, så kan jo jeg finne noen røde soverom :arwen:

krasnaya_spalnya_2.jpg images?q=tbn:ANd9GcT3GmOaRAxRcb23rm6IRWL

images?q=tbn:ANd9GcQUyjxAMVa6ZXYj45ojLoH images?q=tbn:ANd9GcTUEwOSm0BhDfOspDBtdjc

images?q=tbn:ANd9GcRwfj4_RFCINS9XcmqMktx  images?q=tbn:ANd9GcS3Xy5sXcj_44nOgDRsLIe

images?q=tbn:ANd9GcTstuVMOVCVwgsBB06DdGB  images?q=tbn:ANd9GcTIYsSZNj56gerJMU61a0K (Drømmerommet. Butinox)

images?q=tbn:ANd9GcRnjWTTCSmyWdvE0C9L5H0 

Skrevet

Mørke vegger, tak og lister: – Jeg var litt skeptisk. Lister og vinduskarmer skal jo liksom være hvite.

Det startet med et svart bad. Nå vil ekteparet ha bare mørke rom. – Det var så mye lysegrått og lyseblått og hvitt, det funket ikke for meg

0ce2196a-7569-4a8d-873e-365d5f8af8a4?fit

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mørke vegger, tak og lister: – Jeg var litt skeptisk. Lister og vinduskarmer skal jo liksom være hvite.

Det startet med et svart bad. Nå vil ekteparet ha bare mørke rom. – Det var så mye lysegrått og lyseblått og hvitt, det funket ikke for meg

0ce2196a-7569-4a8d-873e-365d5f8af8a4?fit

Glemte linken: https://www.bt.no/bolig/i/1nn39Q/moerke-vegger-tak-og-lister-jeg-var-litt-skeptisk-lister-og-vindus

a40fdfde-4ae0-40a6-8965-b4ab34140265?fit

Skrevet

Ahhh, den blåfargen likte jeg :) hva heter den?

24.jpg

Skrevet

Dette var forvirrende. Hvordan lages lys-stripene? :huh:

soverom-tendenser-oslo-design-fair-pure-

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette var forvirrende. Hvordan lages lys-stripene? :huh:

soverom-tendenser-oslo-design-fair-pure-

Der hadde jeg blitt ganske svimmel og forvirra tror jeg🙂

• Liker 1
Skrevet

Elsker at farger er in igjen nå! Gleder meg til å kjøpe en fargerik bolig 😍

Anonymkode: ea8f6...1b7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ahhh, den blåfargen likte jeg :) hva heter den?

24.jpg

Er ikke sikkert den har noe navn, men jeg vil tippe det er en blåfarge uten noe særlig andre farger i seg, kanskje i gata S1050-B? En skikkelig fargeforhandler som har ulike fargevifter kan nok hjelpe deg å finne noe som ligner.

Anonymkode: e5514...908

• Liker 1
Skrevet

Å male over er nå den billigste oppussinga du får, og det tar ikke lang tid. Veldig glad for at det endelig er ut med hvite hjem jeg.

Anonymkode: ee58b...f32

• Liker 2
Skrevet

Mørke farger, de teite stolene fra Hay, og mikrosement på gulv og bad, er jo Basic bitch i interiørverdenen nå. Ikke minst de plakatene fra Desenio. Gjesp. 

Anonymkode: 9d177...31f

• Liker 9
Skrevet

Jeg kan godt forstå at det kan være vanskelig å se forbi farger i en leilighet, så jeg er helt enig med deg, TS. Og alt som er moderne passer ikke alltid inn i alle boliger.
Spesielt er det at når en skal gjøre sitt første store kjøp i livet, og en er på visning på begrenset tid og et fastsatt tidspunkt. Visninger er ofte på kveld/ettermiddag. De fleste bruker lengre tid på å finne forbruksvarer enn de bruker på en visning.

Og som oftest lønner det seg å bo litt inn i boligen før en finner ut av hvilke farger og løsninger en vil ha. 

Anonymkode: c01de...cc1

• Liker 2
Skrevet

Dersom fargevalget på vegger (og evt. tak) er avskrekkende så er det jo den boligen du bør by på. :) Da i håp om at andre budgivere faktisk lar seg avskrekke, og holde seg unna budrunden. Også maler du bare over. :) Det koster lite og er raskt gjort. 

Anonymkode: ec5b2...902

• Liker 3
Skrevet

Æsj. Mørke farger på vegger OG tak funker bare hvis det er veldig store rom med veldig stor takhøyde. Det gir helt feil inntrykk av rommet hvis det er et vanlig rom. Jeg ville ikke gått på visning en gang. Ingen vits å kjøpe noe jeg må male helt over.

Lyse vegger gjør rommet til å se større og luftigere ut enn disse mørke fargene, også på taket. Men smak og behag ...

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Dersom fargevalget på vegger (og evt. tak) er avskrekkende så er det jo den boligen du bør by på. :) Da i håp om at andre budgivere faktisk lar seg avskrekke, og holde seg unna budrunden. Også maler du bare over. :) Det koster lite og er raskt gjort. 

Anonymkode: ec5b2...902

Enig. Jeg skjønner egentlig ikke at folk faktisk er så opptatt av veggfarger at de ikke gidder å gå på visning engang hvis boligen har feil farge. DA har du kanskje litt feil prioriteringer angående boligkjøp om du ikke engang gidder male... 

Anonymkode: 4b577...119

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.8.2021 den 7.49):

Mørke farger, de teite stolene fra Hay, og mikrosement på gulv og bad, er jo Basic bitch i interiørverdenen nå. Ikke minst de plakatene fra Desenio. Gjesp. 

Anonymkode: 9d177...31f

Mørke farger er ut, nå er det farger-farger som gjelder! Mvh interiørarkitekt. Gjerne pudderfarger, sarte gultoner/sennep, og folk maler tak og vinduer også ☺️ Sjekk gjerne ut Sussie Frank, ckildebo, cathdelichtenberg og cathrinewichmand på insta - de er superflinke til å bruke farger (og de riktige også)

Anonymkode: e6662...b64

Skrevet

Grå vegger og minimalistisk interiør var helt døden, ass

Anonymkode: 8009d...fc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...