Gå til innhold

Hva er galt med meg, som om halve hjernen kobler ut ...hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg feks er ute med ungene er det som jeg går inn i meg selv / ikke er skikkelig tilstede..nesten som halve hjerned kobler ut.

Mannen merker det og tror jeg er sur eller redd. Jeg blir veldig distansert og stille.

Jeg er veldig obs på fremmede, veldig ukomfortabel når vi er ute og handler osv. 

Jeg tror jeg er ekstremt opptatt av hva andre synes om meg. 

Klarer liksom ikke bare være tilstede, detter helt ut.

Anonymkode: f3a58...510

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres dissosiativt ut. Er d

Et noe som har begynt nå i det siste eller har du alltid hatt det sånn?

Anonymkode: 5b163...5ef

Skrevet

Angst?

Anonymkode: df36c...bbc

Skrevet

Høres ut som angst, ja. Hadde det på samme måte i mange år.

Anonymkode: f0665...a68

Skrevet

Unnvikelse? Det er en følelse litt på siden av angst. 

Anonymkode: 170f6...19b

Skrevet

Tror bare en lege, eventuell utredning, kam gi deg et godt svar, Jeg er engstelig unnvikende, og kjenner igjen mye av det du skriver❤️

Anonymkode: 21b4f...647

Skrevet

Høres ut som du dissosiaerer. Føler du at du brått «våkner» opp? Og ikke forstår helt hva som har skjedd? Kan du miste litt følelse av tid? 

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

TS her, dette passet  https://no.wikipedia.org/wiki/Engstelig_(unnvikende)_personlighetsforstyrrelse :( 

Anonymkode: f3a58...510

"Engstelig personlighetsforstyrrelse har flere overlappende symptomer med, og kan være vanselig å skille fra sosial fobi."

Sosial fobi/sosial angst er mye mer vanlig enn personlighetsforstyrrelse. Det skal relativt mye til for at man har UPF. Det handler om mye mer enn å falle litt ut på butikken. Ikke ta sorgene på forskudd, husk at bare helsepersonell kan sette diagnose på deg.

Snakk med fastlegen om problemene du opplever. Det finnes god behandling å få for dette. :klem:

Anonymkode: f0665...a68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...