Gå til innhold

Flere med ubrukelige mannfolk når barna er syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en mann som er fin og bra på alle måter, men når barna er syke får jeg helt fnatt! 
«Barnets temperatur kjennes helt greit ut», sier mannen og har lagt på ungen en vinterdyne. Går man da opp 1 time senere er feberen 39 og stigende!

Orker jo ikke å måtte gå og kontrollere slike ting i sømmene, må jo kunne stole på at han også kan ta ansvar når barna er syke. Men har flere eksempler hvor det bare er ren naivitet og manglende kunnskap som gjør situasjonene verre for barna ved sykdom 🤦🏼‍♀️ 

Jeg hører feks dagen før at «nå blir ene ungen syk ila. natta, så vi må planlegge hvem som skal være hjemme» - han mener HVER gang at vi skal vente og se det an. Men det stemmer jo hver bidige gang at ungen da faktisk blir syk ila. natta, så blir mannen like stresset over at det faktisk er blitt sånn 🙄

Det måles aldri med termometer, han har aldri gitt en Paracet (rektalt), han tror at et barn som er iskaldt på beina trenger flere tepper (når det betyr at feberen er stigende) osv osv Osv.

Flere med sånne menn der ute som overhodet ikke forstår seg på sykdom?! 🥴

Anonymkode: ba52c...08e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er jeg og mannen veldig like når det kommer til sykdom hos barnet vårt. Vi har hatt noen skremmende opplevelser med feberkramper hos vår snart 3 åring. Det har satt en støkk i oss begge. Han kan som meg sette på vekkerklokke om natten for å sjekke barnet og eventuelt gi febernedsettende. 

Skrevet

Ja, her også. Lillesøster ble først syk og var slått ut av feber i seks dager, to ganger hos lege osv. Tok 12-13 dager før hun var tilbake i barnehagen. Så ble storesøster syk som går i første klasse. Samme forløp, fin om dagen, full i feber om natten. Etter to dager sier mannen min at det bare er å sende henne tilbake på skolen. 

Anonymkode: d099a...683

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja, eksmannen min meldte seg helt ut når barna var syke. Orker ikke å stå opp om natta, orker ikke å vaske oppkast (han synes det er så ekkelt, og blir dårlig selv - ja! sånn er det for meg også, men det må jo gjøres...)osv. Absolutt null kunnskap - som jeg egentlig har prøvd å gi ham eller han kunne i det minste googlet. Nå er vi skilt, og han sender barna til meg når de er syke...

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
Skrevet

Sånn er samboer om alt ellers i huset også. Har ikke opplevd at barna er syke enda, men det kommer vel og da blir han nok på samme måte 

Anonymkode: 0117c...1bb

• Liker 1
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (11 timer siden):

Ja, eksmannen min meldte seg helt ut når barna var syke. Orker ikke å stå opp om natta, orker ikke å vaske oppkast (han synes det er så ekkelt, og blir dårlig selv - ja! sånn er det for meg også, men det må jo gjøres...)osv. Absolutt null kunnskap - som jeg egentlig har prøvd å gi ham eller han kunne i det minste googlet. Nå er vi skilt, og han sender barna til meg når de er syke...

Samme gjør eksmannen min. Det var hans tur til å ha barna men lørdags morgen så stod de med feber på trappa og spy på klærne. Han ville heller bytte og få dem tilbake når de ble friske for da kunne de ha det gøy.

Er e grunn til at han er eks, og ungene mine begynner nå å bli så store at de tar mye avstand fra han.

Anonymkode: 965da...b58

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samme gjør eksmannen min. Det var hans tur til å ha barna men lørdags morgen så stod de med feber på trappa og spy på klærne. Han ville heller bytte og få dem tilbake når de ble friske for da kunne de ha det gøy.

Er e grunn til at han er eks, og ungene mine begynner nå å bli så store at de tar mye avstand fra han.

Anonymkode: 965da...b58

Om ikke jeg visste bedre så ville jeg gått utfra at vi har samme eks..  

Men det finnes tydeligvis flere av dem 😣

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har en mann som er fin og bra på alle måter, men når barna er syke får jeg helt fnatt! 
«Barnets temperatur kjennes helt greit ut», sier mannen og har lagt på ungen en vinterdyne. Går man da opp 1 time senere er feberen 39 og stigende!

Orker jo ikke å måtte gå og kontrollere slike ting i sømmene, må jo kunne stole på at han også kan ta ansvar når barna er syke. Men har flere eksempler hvor det bare er ren naivitet og manglende kunnskap som gjør situasjonene verre for barna ved sykdom 🤦🏼‍♀️ 

Jeg hører feks dagen før at «nå blir ene ungen syk ila. natta, så vi må planlegge hvem som skal være hjemme» - han mener HVER gang at vi skal vente og se det an. Men det stemmer jo hver bidige gang at ungen da faktisk blir syk ila. natta, så blir mannen like stresset over at det faktisk er blitt sånn 🙄

Det måles aldri med termometer, han har aldri gitt en Paracet (rektalt), han tror at et barn som er iskaldt på beina trenger flere tepper (når det betyr at feberen er stigende) osv osv Osv.

Flere med sånne menn der ute som overhodet ikke forstår seg på sykdom?! 🥴

Anonymkode: ba52c...08e

Det er fordi de aldri har hovedansvaret. Om de en eller annen gang får det så lærer de. Og skjerper seg.
Men helt ærlig, her tar jeg meg mest av de syke barna, plager meg aldri å ta en dobbeltsjekk før natta, og evt rette opp i litt "småfeil". Han gjør så godt han kan. Pga fordelingen som naturlig har oppstått kan jeg bare mye mer. Allikevel vet jeg at han tar godt vare på dem, og hadde de vært alene hadde de overlevd. For når alt kommer til alt, så er det HAN som spør alt for raskt om ikke vi skal ringe  legevakta etc. Han vet hvor han får hjelp og han hadde ring inn for den minste ting i starten 😛 De finner ut av det om de må, og jeg vet at barnas helse faktisk er kjempeviktig for mannen min. At jeg kan måle feber på ungene med hånda mi er bare fordi det er jeg som har erfaringen. Min hånd er nesten like nøyaktig som termometret.

Og ja - det stemmer ALLTID når jeg sier barnet er i ferd med å bli syk. Spot on. Men jeg går ikke rundt grøten. Jeg sier barnet blir sykt, og sier at jeg blir hjemme i morgen og så ser vi an om han tar dag 2. Jeg har alltid fus på å passe på barna de verste dagene med sykdom. Så tar han over. Her er det ikke noe "se det an". Åpner man for diskusjon får man en. Jeg ber han bare forberede seg på å være borte fra jobb. Så er det ferdig diskutert.

Anonymkode: 2f61f...62c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...