Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er fullvaksinerte og har holdt oss hjemme under hele Covidhelvete. Nå har vi endelig bestemt oss for å reise en kort kjærestetur til Vilnius, noen som har tatt turen dit nylig og har anbefalinger og tips til hvor vi kan bo, spise, hva er lurt å kjøpe og hva bør vi absolutt holde oss unna?

Severdighetene holder vi oss unna, har besøkt byen for noen år siden og sett det som er verdt å se + kattecafeene 😄  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye ok og rimelig av leiligheter på AirBnB, sjekk anmeldelsene først bare. 

(Har dere vurdert Kaunas? En liten togtur unna. Jeg har vært der tre ganger, synes den byen har en rar sjarm.)

Anonymkode: badbb...a40

Skrevet

Hvorfor akkurat Vilnius? En av de aller kjedeligste byene jeg har besøkt. Aldri igjen. 

Anonymkode: a90d3...c56

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor akkurat Vilnius? En av de aller kjedeligste byene jeg har besøkt. Aldri igjen. 

Skulle skrive det samme. Og sure folk, ikke minst.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Blue Berry skrev (21 minutter siden):

Skulle skrive det samme. Og sure folk, ikke minst.

Fordi det gikk direktefly, prisen var ok og det passet med fridager. Derfor 😄  Og jeg skal bare henge med kjæresten, ikke dra på en kjempe kulturreise.

Skrevet

Synes Vilnius er en koselig og fin by å bare vandre rundt i. La ikke merke til noen sure folk heller. :) 

Anonymkode: 9c039...031

Skrevet

Det beste jeg gjorde i Vilnius var og dra på spa!

Skrevet
tånegla skrev (12 timer siden):

Fordi det gikk direktefly, prisen var ok og det passet med fridager. Derfor 😄  Og jeg skal bare henge med kjæresten, ikke dra på en kjempe kulturreise.

Håper dere får en fin tur :) Vi er alle forskjellige, så dere kan sikkert få en fin tur. Var heller ikke på noen kulturreise, men synes det trekker så ned når folk er så sure og mutte/kalde. 

Gjest Linny111
Skrevet
On 8/31/2021 at 9:21 AM, Blue Berry said:

Håper dere får en fin tur :) Vi er alle forskjellige, så dere kan sikkert få en fin tur. Var heller ikke på noen kulturreise, men synes det trekker så ned når folk er så sure og mutte/kalde. 

Var du blid og åpen mot dem da? Vi hang i Užupis og møtte bare kjempehyggelige folk og utrolig god stemning. Typen min er musiker, og pubeierne fant med en gang frem en nedstøvet gitar, og hele puben spilte og sang til det ikke var flere strenger igjen. Dette var på en tirsdag. Det er ikke mange steder jeg har møtt så blide folk, men kanskje det bare gjelder Užupis.

Det eneste jeg har merket i noen gamle sovjetland er at man ikke får overdrevent falsk "hyggelig" service fra servitører, som f.eks. er vanlig i USA, men det føler jeg ikke vi får i Norge heller.

Skrevet
Linny111 skrev (4 timer siden):

Var du blid og åpen mot dem da? Vi hang i Užupis og møtte bare kjempehyggelige folk og utrolig god stemning. Typen min er musiker, og pubeierne fant med en gang frem en nedstøvet gitar, og hele puben spilte og sang til det ikke var flere strenger igjen. Dette var på en tirsdag. Det er ikke mange steder jeg har møtt så blide folk, men kanskje det bare gjelder Užupis.

Det eneste jeg har merket i noen gamle sovjetland er at man ikke får overdrevent falsk "hyggelig" service fra servitører, som f.eks. er vanlig i USA, men det føler jeg ikke vi får i Norge heller.

Ja, veldig blid og hyggelig var jeg. Er slik naturlig og er ikke noe falskt ved det. Jeg var i Vilnius og Kaunas og merket det der også. Merket også dette i syd-Israel og av veldig mange i Athen. Har reist ganske mye og enkelte steder er folk bare ikke super hyggelige har jeg funnet ut… Men, jeg personlig synes det ødelegger turen litt

Gjest Linny111
Skrevet
10 hours ago, Blue Berry said:

Ja, veldig blid og hyggelig var jeg. Er slik naturlig og er ikke noe falskt ved det. Jeg var i Vilnius og Kaunas og merket det der også. Merket også dette i syd-Israel og av veldig mange i Athen. Har reist ganske mye og enkelte steder er folk bare ikke super hyggelige har jeg funnet ut… Men, jeg personlig synes det ødelegger turen litt

Det var synd at du ikke hadde en fin tur da 😕 Anbefaler å prøve noen av utestedene i Užupis neste gang, men nå har du sikkert andre steder å reise der du synes folk er blidere :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...