AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 Hei. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg får en følelse på at man må være gamer for å være ilag med en som gamer. Er det vanlig å ha forskjellige interesser liksom? Jeg er også redd for at dette nye forholdet her skal gå samme vei som mitt forgje. Den jeg var sammen med før gamet hver dag og hvis ikke meg og han gjorde noe sammen så satt han å gamet på gamerommet. satt han i stuen med de greiene så klikket det nesten for meg for han var så intenst med med hele kroppen. han hadde ekstrem adhd og klarte ikke sitte i ro ellers heller. Armer og ben i alle retninger. Alt av aktiviteter jeg drev på med virket han ikke særlig interessert i å høre om. Denne nye fyren spiller det sammen spillet men i mye mindre grad. Han er også en del sammen med venner. Ser serier og finner på mye annet enn å sitte ved pcen hele tiden men kan kanskje ta noen games med guttene på kvelden. i tilegg er han mye roligere og klarer å vente på meg uten å kjede seg men jeg er fremdeles redd for at han ikke skal vise interesse for mine hobbyer. Jeg har rett og slett bare sluttet å være meg fordi det var aldri godt nok. det eneste som var morsomt og som fenget han forgje var om det var noe jobbrelatert eller om det handlet om gaming eller pc. Det forholdet gjorde meg deprimert. Før jeg kommer til tanken om ting og hobbyer jeg vil drive med stoppes av tanken på at alt annet enn Leauge of legends er kjedelig. Jeg synes ikke det spillet er gøy. Eller jeg kan se for meg at det kunne vært gøy om jeg hadde veninner som drev med det eller jeg var god nok til ¨å være med og at han nye typen her hadde vist meg og at jeg kunne vært med de i kompisgjengen å spilt. Men ikke helt mutters alene. Anonymkode: afc97...12a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 Min mann spiller ved siden av meg på ettermiddagen. Jeg ser på tv, også titter han med et halvt øye. Men han spiller kun frem til 21.30, og resten av kvelden ser vi serier, eller så leser han for meg. Kunne det være noe han hadde gått med på? Anonymkode: 5e8df...f47
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #3 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min mann spiller ved siden av meg på ettermiddagen. Jeg ser på tv, også titter han med et halvt øye. Men han spiller kun frem til 21.30, og resten av kvelden ser vi serier, eller så leser han for meg. Kunne det være noe han hadde gått med på? Anonymkode: 5e8df...f47 TS: Han nye er ikke som han forgje. men problemet er at jeg ikke tørr å vise hvem jeg er. Jeg orker ikke det for meg selv en gang. Anonymkode: afc97...12a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 Hvem er du da? Hva er hobbyen din? 😊 Anonymkode: 5e8df...f47
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem er du da? Hva er hobbyen din? 😊 Anonymkode: 5e8df...f47 ts: jeg pleide å like å strikke, male, sy og lage ting men liker ikke det lenger. Det er bare vondt å tenke på. Anonymkode: afc97...12a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #6 Skrevet 30. august 2021 Da får du ta tak og ordne opp. Dette er ditt problem alene. Dra til psykolog om du må 🧐 Du er ikke interessert i hans hobby så hvorfor skal han vise interesse tilbake? Samme om det er eks eller ny kjæreste. I et forhold må man ikke være interessert i hobbyene til sin kjære. Men man skal kunne lytte. Jeg er dame og når mine venner prater om strikking og sying jatter jeg med. Kunne ikke brydd meg mindre. Hører nesten ikke etter en gang. Min mann gamer. Jeg kan ingenting om det. Alikvel hører jeg på det han forteller meg selv om jeg ikke forstår noen ting og det jeg får vite glemmes med en gang 😴 Vi har nå hvert sammen i 15 år uten problemer 🙂 Gaming er en hobby for min mann på lik linje som at jeg leser bøker. I et forhold har man ulike interesser og sånn er det bare. Blir du selvutslettende i et forhold burde du heller være singel. Å skylde på eksen eller din nye kjærlig for dumt. Jobb med deg selv og skaff hjelp. Anonymkode: a1480...37b 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #7 Skrevet 30. august 2021 Støtter forslaget om psykolog. Høres ut som om du utsletter deg selv veldig lett, du liker ikke en gang det du likte før. Det går ut over deg selv, ikke minst fordi du da tiltrekker deg de mest egoistiske og hensynsløse menneskene. Hos en psykolog vil du få hjelp til å tenke mer riktig, om man kan si det sånn, slik at du ikke ubevisst glir inn i det samme mønsteret på nytt og på nytt. Anonymkode: 5f6de...3b5 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #8 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Da får du ta tak og ordne opp. Dette er ditt problem alene. Dra til psykolog om du må 🧐 Du er ikke interessert i hans hobby så hvorfor skal han vise interesse tilbake? Samme om det er eks eller ny kjæreste. I et forhold må man ikke være interessert i hobbyene til sin kjære. Men man skal kunne lytte. Jeg er dame og når mine venner prater om strikking og sying jatter jeg med. Kunne ikke brydd meg mindre. Hører nesten ikke etter en gang. Min mann gamer. Jeg kan ingenting om det. Alikvel hører jeg på det han forteller meg selv om jeg ikke forstår noen ting og det jeg får vite glemmes med en gang 😴 Vi har nå hvert sammen i 15 år uten problemer 🙂 Gaming er en hobby for min mann på lik linje som at jeg leser bøker. I et forhold har man ulike interesser og sånn er det bare. Blir du selvutslettende i et forhold burde du heller være singel. Å skylde på eksen eller din nye kjærlig for dumt. Jobb med deg selv og skaff hjelp. Anonymkode: a1480...37b Jeg tenker at du kanskje ikke vet nok om hvordan dette forholdet var for meg til å sitte å fortelle dette. Dette er ikke ene og alene bare min hjerne når han brukte så mye tid på det og viste med hele seg og fortalte til og med at d var kjekkere å sitte der foran PCen enn med meg. Til frokost ettermiddagen. Dette var snakk om spilleavhengighet. Eneste han gjør nå er å sitte der. Jeg taklet det ikke. Anonymkode: f89ef...df4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #9 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tenker at du kanskje ikke vet nok om hvordan dette forholdet var for meg til å sitte å fortelle dette. Dette er ikke ene og alene bare min hjerne når han brukte så mye tid på det og viste med hele seg og fortalte til og med at d var kjekkere å sitte der foran PCen enn med meg. Til frokost ettermiddagen. Dette var snakk om spilleavhengighet. Eneste han gjør nå er å sitte der. Jeg taklet det ikke. Anonymkode: f89ef...df4 Jeg fikk skikkelig vondt av deg, TS. Det var jeg som skrev om psykolog over her. Om å tenke riktig. En av de tingene jeg legger merke til med mennesker som mister seg selv, er den tendensen de har til å stadig la seg henge opp og trykke ned av feil personer, og til å forklare/forsvare seg selv. Følelsene dine er alltid viktige og skal alltid tas på alvor. De er signaler som forteller deg om noe er sunt eller usunt. Du skylder ingen forklaring på følelsene dine. Møter du noen som forholder seg kynisk (som den personen du svarer her, som ikke bryr seg om å lytte til verken mannen eller vennene), så bør du lære deg å gå forbi. Fordi det suger energi. La det heller gå sport i å kjenne igjen hva slags type mennesker du møter. Bruk tid på de som vil deg vel, og overse de du ser at ikke tilfører deg noe godt. Du kan gjerne notere i to kolonner, de som gjør deg godt og de som ikke gjør deg godt. På denne måten lærer du å kjenne etter hva som er DEG. Og det kan du gjøre med ting også. Mat, filmer, etc. Noter hva du liker og hva du ikke liker. På denne måten skaper du en bevissthet rundt hva som faktisk er deg. Det er en god start. Kjenne etter. Vurdere. Reflektere Anonymkode: 5f6de...3b5 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #10 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk skikkelig vondt av deg, TS. Det var jeg som skrev om psykolog over her. Om å tenke riktig. En av de tingene jeg legger merke til med mennesker som mister seg selv, er den tendensen de har til å stadig la seg henge opp og trykke ned av feil personer, og til å forklare/forsvare seg selv. Følelsene dine er alltid viktige og skal alltid tas på alvor. De er signaler som forteller deg om noe er sunt eller usunt. Du skylder ingen forklaring på følelsene dine. Møter du noen som forholder seg kynisk (som den personen du svarer her, som ikke bryr seg om å lytte til verken mannen eller vennene), så bør du lære deg å gå forbi. Fordi det suger energi. La det heller gå sport i å kjenne igjen hva slags type mennesker du møter. Bruk tid på de som vil deg vel, og overse de du ser at ikke tilfører deg noe godt. Du kan gjerne notere i to kolonner, de som gjør deg godt og de som ikke gjør deg godt. På denne måten lærer du å kjenne etter hva som er DEG. Og det kan du gjøre med ting også. Mat, filmer, etc. Noter hva du liker og hva du ikke liker. På denne måten skaper du en bevissthet rundt hva som faktisk er deg. Det er en god start. Kjenne etter. Vurdere. Reflektere Anonymkode: 5f6de...3b5 Det er sånne som deg jeg skriver her for. Jeg ble glad når jeg leste dette fordi du har rett. Det var en god ide med å lage to kolonner. Det skal jeg prøve. 😊 Tusen takk! Anonymkode: f89ef...df4 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #11 Skrevet 30. august 2021 Du har funnet deg en ny gamerkjæreste. Dette var etter at du hadde mistet deg selv? Passer dere egentlig sammen? Eller passer han egentlig sammen med ei som ikke er den "ekte deg"? Har dessverre ingen råd til hvordan du kan finne tilbake til deg selv. Ser andre foreslår terapi. Det høres fornuftig ut. Du fortjener ihvertfall å være deg selv, og kose deg med DINE interesser 😊❤️ Anonymkode: 466ff...7ba 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #12 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (På 31.8.2021 den 0.36): Det er sånne som deg jeg skriver her for. Jeg ble glad når jeg leste dette fordi du har rett. Det var en god ide med å lage to kolonner. Det skal jeg prøve. 😊 Tusen takk! Anonymkode: f89ef...df4 Så fint å høre Har du sett en slik filmsnutt hvor det er en kunstner som lager et bilde, og så ser man i starten bare bare masse streker og kluss, men så, etterhvert, så begynner man å se konturen av noe, og deretter blir det bare mer og mer og mer tydelig hva det er kunstneren vil ha frem. Til slutt ser man et ansikt eller et landskap eller et dyr. Det er dette som skjer når du kjenner etter, smaker, lukter, vurderer, og finner ut om noe er bra eller dårlig. Da trer den personen som er DEG tydelig frem, og det blir lettere å se deg mellom alle strekene og alt klusset. Og jo mer du øver deg på dette, og er bevisst på det, jo vanskeligere er det å miste deg selv igjen, og jo lettere er det å vite hvor grensene dine går Anonymkode: 5f6de...3b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå