Gå til innhold

Barnefritt bryllup, men det var visst bare mitt barn hun ikke ville ha der!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min sa hun ville ha et barnefritt bryllup. Jeg er alene med datteren min, og hadde  ingen til å passe , så da fikk jeg ikke gått. Nå i ettertid har det kommet ut at det VAR barn der, så det var nok bare mitt barn hun ikke ville ha der! Barnet mitt har Tourettes (men ikke sånn at hun banner)  og jeg mistenker at det er derfor hun ikke ville ha henne der. Jeg vet ikke om noen annen grunn. Er så forbanna, og vurderer å aldri snakke til henne igjen! 

Anonymkode: 07020...2a5

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Spør henne først! Si at du vet det var andre barn der, og hvorfor hun ikke ville at dere skulle komme..

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Søsteren min sa hun ville ha et barnefritt bryllup. Jeg er alene med datteren min, og hadde  ingen til å passe , så da fikk jeg ikke gått. Nå i ettertid har det kommet ut at det VAR barn der, så det var nok bare mitt barn hun ikke ville ha der! Barnet mitt har Tourettes (men ikke sånn at hun banner)  og jeg mistenker at det er derfor hun ikke ville ha henne der. Jeg vet ikke om noen annen grunn. Er så forbanna, og vurderer å aldri snakke til henne igjen! 

Hva slags tourettes har hun da? Kan jo tenkes at de var bekymret for at barnet skulle ta all fokuset og "forstyrre" seremonien osv. Jeg hadde aldri orket å hatt med meg barn i bryllup. Må da kunne få en nabo eller venninne til å passe den dagen. 

Anonymkode: 9087a...cdf

• Liker 25
Skrevet

Uff, så trist. Det er sårt nok å kjenne på den generelle utenforskapen når man har barn som har spesielle behov eller utfordringer. Og når ikke engang så nær familie skjønner det og inkluderer dere. Selv om det er et bryllup og hennes dag er dette rett og slett ugreit gjort av din søster. Styrkeklem ❤️

• Liker 36
Skrevet

Dette her er virkelig ikke greit på noen som helst måte.

Anonymkode: e7d1f...2a7

• Liker 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men ærlig talt, du må jo spørre henne hva grunnen var. Ikke kutt ut søsteren din pga ubekreftede mistanker og råd fra ukjente folk på KG.

Anonymkode: 6bf66...5a2

• Liker 43
Skrevet

Dårlig gjort! Men bare lurer, ikke for å være ufin på noen måte, men kunne ikke datteren din vært hos faren sin akkurat denne kvelden? 

• Liker 10
Skrevet

Ræva gjort av søsteren din! 

Å ikke invitere noen barn eller andre med utfordringer fordi de kan forstyrre eller ta vekk oppmerksomhet fra bruden 🤮

Anonymkode: 4474f...b1a

• Liker 15
Skrevet
Suss80 skrev (1 minutt siden):

For noen svar TS får av enkelte! 

#4 Om et barn har tourettes så utestenger man det ikke pga dette (eller andre sykdommer/lidelser). Disse barna opplever nok utestenging og utenskap allerede, og lite kan rettferdiggjøre at den nærmeste familien utelater på dette grunnlaget. 

#5 Det er ikke sikkert at alle vil betale en tilfeldig barnevakt som kanskje barnet ikke kjenner eller har en relasjon til. Jeg hadde aldri overlatt mitt barn til noen de i det hele tatt ikke kjente. Da hadde jeg heller blitt hjemme, selv i et søskens bryllup.  

Håper dere to som skrev disse svarene selv ikke har barn, med de holdningene som dere utviser. 

Og TS. Jeg skjønner godt at du reagerer. Men snakk med din søster, forsøk å få en forklaring. Kanskje ligger det noen misforståelser til grunn. En kan jo i det miste håpe det. Lykke til ❤️

#4 enkelte barn har diagnoser som faktisk ødelegger dagen for alle andre barn som  omgås det. Jeg hadde et slikt søskenbarn. Skulle alltid «inkluderes», noe som betydde at andre barn helt ned i 2-3 års alder raskt lærte seg å vøre på vakt hele tiden. Fordi en 13-åring med hodet til en 3-åring skulle få være med på alt, selv om han faktisk var farlig. Som voksen i 2021 ville jeg ha ekskludert barn med noen diagnoser fra alt. Inkludert sine egne søsken. Barn med diagnoser må ikke få ødelegge livskvaliteten til andre barn, om så bare ett annet barn. Det er ikke etisk ok å inkludere alle. Fordi det koster omgivelsene altfor mye.

#5 ts har stilt seg ganske dårlig til om ingen i familien vil sitte barnevakt. I de fleste familier ville man ringt rundt og avtalt pass av barn. Typisk er den som stiller opp en tante. Da har alle barna «overnattingsparty» og koser seg mye mer enn på festen.

For egen regning; ts fremstår ekstremt konfliktorientert. Det vi får presentert er hennes versjon av virkeligheten. Det er mye som tyder på at det er lite fakta i ts sin versjon, og mye gammel bagasje. At ts har rett i sin fremstilling der hun på mystisk, uforskyldt vis er utfrosset av alle sine venner og hele sin familie, er så usannsynlig at jeg legger til grunn at hun presenterer ren fiksjon. 

Det er ett offer her. Barnet. Men jeg tviler på at å ikke bli invitert er det verste som skjer henne. Å ha en mor som fremstår ubalansert langt over grensen til behov for offentlig hjelp (for barnet) må være hemmende i hverdagen.

Anonymkode: e6bf5...99a

• Liker 31
Skrevet

Jeg kan faktisk godt forstå at hun ikke vil ha et barn med ukontrollerbar oppførsel i et bryllup, spesielt når du som mor ikke en gang kan forstå at det er en ufordring. Syns det er rart at ingen av dine venner, forelder av barnets venner, barnets far eller hans familie kunne passe, men du har kanskje ikke egentlig forsøkt så hardt? Så får du høre hva din søster har å si da, du må jo nesten snakke med henne. 

Anonymkode: b5030...eb7

Så barnslig er det ikke lov å være om man anser seg voksen nok til å gifte seg. Det er toppen av navlebeskuende og egoistisk oppførsel. kvalmt. 

Anonymkode: baa0a...db6

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ræva gjort av søsteren din! 

Å ikke invitere noen barn eller andre med utfordringer fordi de kan forstyrre eller ta vekk oppmerksomhet fra bruden 🤮

Anonymkode: 4474f...b1a

Syntes ikke det, egentlig.

Det er bruden og brudgommens største dag i livet (en av få), så at man vil ha dagen slik man vil - UTEN forstyrrelser, det skal man bare respektere. Det handler jo ikke om at man ikke liker, eller har forståelse for visse personer - det handler rett og slett om at de vil at dagen skal være slik de selv ønsker. Uten forstyrrelser .

• Liker 35
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Synes du også er kjip da, som ikke gikk i bryllupet til din egen søster.. hvor gammelt er barnet? Synes bare det er rart at det er umulig å få barnevakt for 1 kveld (jeg mener, man kan betale for barnevakt til og med).

Anonymkode: 94e0b...e6f

Betale for å la en fremmed passe? Aldri i livet om jeg ville overlatt barnet mitt til en verken jeg eller barnet kjente. Så med mindre man kjenner noen som kan passe, så har man jo ikke noe annet valg enn å avstå fra bryllupet om barnet ikke er velkommen. 

• Liker 23
Skrevet

Jeg tror det er lurt å snakke med søsteren din før du hopper til noen konklusjoner, TS. Men jeg skjønner veldig godt at dette sårer deg hvis det er slik det virker!

Anonymkode: 24de1...f54

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...