AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 Beklager veeeldig langt og sikkert rotete innlegg. Jeg må bare få ut litt her, og kg er vel kanskje egentlig ikke stedet når man allerede er nede! Men please ikke tråkk på en som ligger nede da. Ble slutt med samboer og pappaen til mitt barn for 1,5-2 mnd siden. Han bare stakk fra oss for å leve det glade singelliv med festing og alt som hører med.. Etter nesten 5 år sammen. Han har gjort dette tidligere også, men tok han tilbake da han fant ut gresset var langt ifra grønnere. Barnet vårt er enda lite, han har ikke tilpasset seg papparollen og nå er han totalt ustabil. Typ et annet menneske! Jeg blir rett og slett bombadert med anklagelser, stygge meldinger om hva slags mor jeg er og at jeg er mislykket, og en "joke" .. Det er han som dropper samvær, stikker til utlandet (rart han har råd når han ikke har råd til å hjelpe med en bleiepakke engang og ikke betaler noe, satt oss igjen til å betale alt av leieutgifter og slt som følger med) Han er IKKE seg selv, og jeg er helt knust. Det er jente etter jente, noe han sa han ikke skulle drive med fordi han ville dette skulle være en pause for å bare få litt avstand i en småbarnsperiode, og for å få livet på stell. Så bruker han altså denne tiden på damer og fest, og å være ekstremt stygg mot meg og gi faen i barnet sitt. Ene sekundet kan han skrive han elsker meg, og timen etterpå angripe meg med at jeg ligger med andre (hvordan skal jeg få tid med aleneomsorg), og verre er - river meg ned som person og mamma. Så klarer han å VRI det til at han gjør alt for meg, at jeg er den slemme og han er den beste forelderen for barnet vårt.. Forstår ingenting. Nesten så jeg tror han tar noe, for det er helomvending fra time til annen. Han mener han har det så mye bedre uten meg og skal finne drømmekvinnen, helt plutselig når dette var en pause og alt var ok men vondt? Hvorfor lar han meg ikke være utenom viktig kommunikasjon ang barnet vårt om han er så lykkelig uten meg og flyr med masse damer? Skal sies at jeg har tilgitt mye, hele veien har tatt alt ansvar for barnet mens han dyrker seg og sine interesser, han har hatt perioder med å bryte meg ned og gjøre ting som ikke er greit. Nå truer han med rettsak og alt, ut av det blå.. Selvfølgelig ønsker jeg et godt samarbeid, men han kontakter meg kun for å angripe - ingenting har med barnet å gjøre. Herregud hva får et menneske til å ville bryte ned noen så mye? Har vært knust helt siden bruddet. Alle rundt ser jo, så vet jo han ikke har rett.. Men det ødelegger meg. Han mener jeg må ha tillatelse om jeg skal ta med barnet på noe mens han er i utlandet? Vi snakker å ta med barnet på noe i NORGE. Jeg har full omsorg, han ønsket ikke overnatting men nå skal han ha 50/50. Barnet kjenner han nesten ikke. Han har ikke et hjem engang. Er jeg dømt til å bli psykisk terrorisert resten av vårt liv bare fordi vi har barn? Skal jeg aldri komme meg opp fordi han drar meg ned og knuser meg? Prøver ALT jeg kan å fokusere på å være en god mamma og klare oss, men han gjør det veldig tøft. Så fort jeg svarer nøytralt når han ber om svar blir han styggere og så silent treatment. Jeg er helt nedkjørt… Vil ikke nevne alt han skriver, men det er helt SYKE meldinger. Ringer 10 ganger på natten og når jeg svarer fordi jeg våkner er han ekstremt slem. Jeg orker ikke dette.. Trodde dette var en pause og hadde håpet vi skulle ordne opp, men han har brutt alle løfter om å være lojal og han bare fester og bryter meg ned med sykelig stygge meldinger. Mine nære sier dette er psykisk mishandling, men jeg er tydeligvis blind. Elsker han jo, og ønsket familien skulle funke. Men han har kastet det bort for å leve singellivet, og vri alt han gjør over på meg. Er visst jeg som er egoistisk og jævlig her. Anonymkode: a01f6...a99
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 Dette kan være så mangt.. Sosiopat? Narsissist? Bipolar? Rusproblemer? Eller bare en egoistisk jævel? Kun han og en psykolog kan finne ut av det. Til syvende og sist høres dette ut som et individ du i aller høyeste grad burde skjerme barnet ditt for. Sett barnet ditt først. Fortell at du kommer til å anmelde han for trakassering hvis han fortsetter. Anonymkode: 0714a...fa1 7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #3 Skrevet 30. august 2021 Jeg tror du skal be om kontakt og besøks-forbud i en periode fremover. Han virker veldig ustabil, og du trenger ro og tid til å etablere god og trygge rammer rundt deg og barnet. Kontakt NAV og be om barnebidrag. Gjør nest mulig papirarbeid uten at han er for mye inne i bildet Anonymkode: fdc02...2d6 7
Tradegy Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 Ta vare på dokumentasjon (meldinger) Plutselig blir det ord mot ord. Du gir uansett ditt barns største beskyttelse, ved å beskytte dere begge. Viktig at du ikke rakner fullstendig. Din oppgave er først og fremst mamma Helsestasjon, Familievernkontor, Nav og Fastlegen. Alle steder er bra å starte, for her må du ta i mot og ta tak for ytterligere hjelp. 3
Totorino Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 (endret) https://www.bufdir.no/vold/TryggEst/Overgrep/Psykisk_vold/ Blokk, røm og få deg og barnet i trygghet med besøksforbud. Endret 30. august 2021 av Totorino 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #6 Skrevet 30. august 2021 Drugs. Cola med mer Anonymkode: ff086...231
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #7 Skrevet 30. august 2021 Her bør du kontakte noen, som andre sier, lege, fvk, nav eller helsestasjon. Og så bør du få hjelp av nære venner eller familie. Så blokkerer du nummeret hans. Spør noen som er tøffe, en tøff venn eller i familien, til å være mellommann og la all kommunikasjon om barnet gå gjennom andre. Ikke ta tlf når fremmede nummer ringer. Får du mld fra fremmede numre så blokkerer du. Ikke svar, ikke les. Og anmeld for trakassering. Han har ikke sted å bo, han er ikke stabil, du har mld som viser at han er ustabil, han vil ikke få 50/50. Mest sannsynlig er han ikke interessert i det heller, han sier det nok kun for å såre deg. Han driver med psykisk mishandling. Han har nok drevet på og dyttet deg ned i gjørmen lenge. Du tilrettelegger, du tar barnet for at han skal få drive med sitt, han har dratt før for å leve livet og du har tatt han tilbake. Det er ingen som kan ta en pause fra småbarnslivet på noen mnd, har man fått barn så er man foreldre. Han viser tydelig at han ikke er skikket. Om du føler at du ikke vil bry familien eller venner, så ikke tenk den tanken! De står klare til å hjelpe deg! Fortell sannheten, fortell hvordan det er og be dem om hjelp, jeg kan love deg at de stiller opp! For din del og ditt barn sin del, kom deg bort! Kutt direkte kontakten! Han er usunn for deg OG for ditt barn! Sett ditt barn først og kutt han ut av livet ditt. Anonymkode: b29ee...918 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #8 Skrevet 30. august 2021 Totorino skrev (1 time siden): https://www.bufdir.no/vold/TryggEst/Overgrep/Psykisk_vold/ Blokk, røm og få deg og barnet i trygghet med besøksforbud. Har åpenbart vært blind, for han gjør alt som står der… Heldigvis har han ikke klart å bryte meg ned så jeg ikke klarer å ta godt vare på barnet, men får han fortsette sånn kommer jeg til å bli enda mer nedkjørt! Må vel ta kontakt med noen. Jeg må jo være dum som tenkte han kanskje våkner og blir bra igjen så alt skulle ordne seg.. Men når jeg leser det som står har dette vært et mønster. Skjedde i fjor også! Han får vel bare ta meg til retten, det som er skummelt er at han er sjarmerende ovenfor andre (alle i min omgangskrets gjennomskuet han før meg da) og har jo mange bevis på f.eks meldinger. Hvis jeg fant en ny og den nye fikk møte barnet vårt en gang skulle han visst drepe den nye osv. tviler på at retten går i hans favør utifra bare det. Vil ikke nevne alt her… Sliter vel bare med å innrømme at det aldri kan bli oss igjen. Tror jeg har et slags traumebånd. Liker ikke tro at han er så slem innerst inne, og at han ikke er seg selv fordi han åpenbart tar noe.. Men dere som skriver har rett. Han har bare litt dagssamvær nå, og følger det ikke særlig opp heller. Er mine foreldre som alltid stiller opp ved behov! Til og med da vi var sammen, så barnet vårt er mer knyttet til de enn han og er i trygge hender altså.. Men jeg kvier meg for å la han få overnatting om han får gjennom det (ikke for å være vanskelig, skulle ønske det var annerledes) Anonymkode: a01f6...a99
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #9 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Her bør du kontakte noen, som andre sier, lege, fvk, nav eller helsestasjon. Og så bør du få hjelp av nære venner eller familie. Så blokkerer du nummeret hans. Spør noen som er tøffe, en tøff venn eller i familien, til å være mellommann og la all kommunikasjon om barnet gå gjennom andre. Ikke ta tlf når fremmede nummer ringer. Får du mld fra fremmede numre så blokkerer du. Ikke svar, ikke les. Og anmeld for trakassering. Han har ikke sted å bo, han er ikke stabil, du har mld som viser at han er ustabil, han vil ikke få 50/50. Mest sannsynlig er han ikke interessert i det heller, han sier det nok kun for å såre deg. Han driver med psykisk mishandling. Han har nok drevet på og dyttet deg ned i gjørmen lenge. Du tilrettelegger, du tar barnet for at han skal få drive med sitt, han har dratt før for å leve livet og du har tatt han tilbake. Det er ingen som kan ta en pause fra småbarnslivet på noen mnd, har man fått barn så er man foreldre. Han viser tydelig at han ikke er skikket. Om du føler at du ikke vil bry familien eller venner, så ikke tenk den tanken! De står klare til å hjelpe deg! Fortell sannheten, fortell hvordan det er og be dem om hjelp, jeg kan love deg at de stiller opp! For din del og ditt barn sin del, kom deg bort! Kutt direkte kontakten! Han er usunn for deg OG for ditt barn! Sett ditt barn først og kutt han ut av livet ditt. Anonymkode: b29ee...918 Alt du skriver er helt rett.. men han skal lage helvete med retten og prøve ta fra meg barnet om jeg ikke svarer selvom det ikke gjelder viktige ting rundt barnet, så har nok vært litt redd fordi barnet vårt ikke er trygg på han eller ville blitt ivaretatt godt nok hos han.. Så har nok føyet meg mye pga det også! Han vil jo egentlig ikke ha 50/50, han klarer ikke følge opp timene på dagssamvær han selv ba om engang. Men han kan sikkert finne på å gå så langt uansett, bare for papirets skyld og sverte meg. Han har 0 nettverk og jeg har mange rundt meg som ser alt, så burde ikke være så bekymret eeegentlig. Tusen takk for svar! Anonymkode: a01f6...a99
Totorino Skrevet 30. august 2021 #10 Skrevet 30. august 2021 https://www.healthline.com/health/mental-health/trauma-bonding Det du opplever nå er skremmende vanlig og årsaken til at det er vanskelig å forlate. De får kontroll og makt over deg og det er nesten umulig å forlate de uten hjelp. Han bruker din egen empati mot deg fordi han ikke har det selv. Røm til et krisesenter og få hjelp. For både deg selv og barnet ditt. Dette er ulovlig oppførsel.
Totorino Skrevet 30. august 2021 #11 Skrevet 30. august 2021 Han bruker barnet deres for å bryte deg ned, dette er en alvorlig syk mann. Sjekk også ut denne dama her:
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #12 Skrevet 30. august 2021 Totorino skrev (6 minutter siden): https://www.healthline.com/health/mental-health/trauma-bonding Det du opplever nå er skremmende vanlig og årsaken til at det er vanskelig å forlate. De får kontroll og makt over deg og det er nesten umulig å forlate de uten hjelp. Han bruker din egen empati mot deg fordi han ikke har det selv. Røm til et krisesenter og få hjelp. For både deg selv og barnet ditt. Dette er ulovlig oppførsel. Jeg kjenner meg igjen i alt som står der også.. Det var skremmende! Visste ikke at det var så ille. Tusen takk for linkene så jeg forstod litt mer nå hva jeg faktisk blir utsatt for.. Min største redsel er barnet vårt, som han bruker for alt det er verdt. Forteller meg hva for en dårlig mamma jeg er, psyker meg ned, mens han ikke skriver eller bryr seg om barnet i det hele tatt. Så har han vridd det om til at jeg er den syke og forderdelige.. Herregud hvordan skal jeg komme meg ut av dette uten å bli totalt nedbrutt. Barnet mitt trenger jo MEG! Kjenner bare redsel nå. Får mye besøk og hjelp av foreldrene mine om dagen, som også sier han er syk.. Anonymkode: a01f6...a99
Totorino Skrevet 30. august 2021 #13 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kjenner meg igjen i alt som står der også.. Det var skremmende! Visste ikke at det var så ille. Tusen takk for linkene så jeg forstod litt mer nå hva jeg faktisk blir utsatt for.. Min største redsel er barnet vårt, som han bruker for alt det er verdt. Forteller meg hva for en dårlig mamma jeg er, psyker meg ned, mens han ikke skriver eller bryr seg om barnet i det hele tatt. Så har han vridd det om til at jeg er den syke og forderdelige.. Herregud hvordan skal jeg komme meg ut av dette uten å bli totalt nedbrutt. Barnet mitt trenger jo MEG! Kjenner bare redsel nå. Får mye besøk og hjelp av foreldrene mine om dagen, som også sier han er syk.. Anonymkode: a01f6...a99 Siden han har et mentalt grep over deg er det viktig å få hjelp. Å si alt rett ut til de rundt deg og få hjelp til å kutte han helt ut av livet ditt. Du kan også evt anmelde down the line siden du har såpass mye bevis. Denne mannen burde aldri være i nærheten av barnet ditt eller deg. Han kan potensielt bli fysisk voldelig hvis han føler han endelig mister deg og ikke har makten over deg lenger. Deres viktigste triks er å få deg til å føle at alt er din skyld. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #14 Skrevet 30. august 2021 Kutt ned til minimal kontakt. Skru av mobilen/lyd om natta. Ikke ha samtaler om anna enn samvær med barnet. Sank bevis, få mest mulig skriftlig, aldri ha samtaler med ham, få ham til å skrive. Anonymkode: e49ce...61a 2
Trolltunge Skrevet 30. august 2021 #15 Skrevet 30. august 2021 Det er vel dette som er ham. Ditt ønske om at han er og skal bli noe annet er kanskje mest en fantasi. Vern deg selv og barnet, ta avstand fra ham og det negative han påfører deg og barnet, og slutt med å fantasere om at han skal bli noe han ikke er. Det er mitt råd. 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #16 Skrevet 30. august 2021 Har han slete med rusproblemer før? Anonymkode: da41a...47f
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #17 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har han slete med rusproblemer før? Anonymkode: da41a...47f Ja, han har tatt både steroider og kokain tidligere… Han oppfører seg litt som han gjorde sist det var slutt og i ettertid fant jeg ut at det var steroider, kokain og alkohol. Han ville aldri innrømt det nå da! Han sluttet med det før han kom tilbake sist.. Denne gangen syns jeg nesten han er verre. Anonymkode: a01f6...a99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå