-lykke- Skrevet 30. august 2021 #21 Del Skrevet 30. august 2021 Jeg har reagert på det på jobb. Har opplevd flere kollegaer som kommer for nære, og så prøver jeg å trekke unna, og da har de kommet med «men jeg er fullvaksinert, så det skal nok gå fint». Dette er gjerne eldre kollegaer som tenker at de pga alder er mer utsatt, men jeg er altså ikke fullvaksinert ennå. Blir litt matt av sånne kommentarer. Har familie som er i risikogruppene, to små barn hjemme osv. Ønsker mao IKKE å dra med meg smitte hjem. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crobern Skrevet 30. august 2021 Forfatter #22 Del Skrevet 30. august 2021 Tiuren skrev (Akkurat nå): Så bra, da er vi i det minste to Men man kan ikke komme forbi at som vaksinert ("fullvaksinert" er det samme som vaksinert i min verden) er risikoen marginal. Og min mening er at man ikke kan opprettholde begrensninger for noe som har en marginal risiko. Men jeg mener og at man ikke skal hoste fremmede i nakken... Man kan fortsatt få korona, selv om man er vaksinert. Men man blir ikke like syk, forhåpentligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crobern Skrevet 30. august 2021 Forfatter #23 Del Skrevet 30. august 2021 Babushka skrev (1 minutt siden): Jupp, og Preben Aavitsland har jo tvitret at pandemien er over🤣 🙄😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 30. august 2021 #24 Del Skrevet 30. august 2021 Crobern skrev (1 minutt siden): Man kan fortsatt få korona, selv om man er vaksinert. Men man blir ikke like syk, forhåpentligvis. 16% av de innlagte er fullvaksinerte, og mange risikerer long covid. Men dessverre så må vi bare regne med dette fremover. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 30. august 2021 #25 Del Skrevet 30. august 2021 Frustrerende med folk som tror de er immune kun fordi de er vaksinerte. Det går an å bruke hodet også. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 30. august 2021 #26 Del Skrevet 30. august 2021 4 minutter siden, Archer said: Uff.. hade aldrig giddet å sitte sånn tettpacka sammen med kollegane mine😅 Nei, egentlig ikke jeg heller. Men nå har de begynt med å bygge på nabotomta her. Så jeg må velge mellom pest og kolera 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 30. august 2021 #27 Del Skrevet 30. august 2021 Just now, Crobern said: Man kan fortsatt få korona, selv om man er vaksinert. Men man blir ikke like syk, forhåpentligvis. Ja, man kan fortsatt få korona. Men for vaksinerte er det veldig få alvorlige forløp, tilnærmet risikofritt. Men man har forskjellig syn på hvilken risiko man er villig til å ha i livet, og hva man får igjen for risiko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crobern Skrevet 30. august 2021 Forfatter #28 Del Skrevet 30. august 2021 Barix skrev (19 minutter siden): Vel, det går også an å tenke at det er de som vil ha tiltak herfra og til evigheten som skal ta seg en bolle. Mållinjen er blitt flyttet mange nok ganger nå. Nå er det nok. Hvis Danmark kan åpne opp og gå tilbake til et normalt samfunn, kan også vi. Er ikke snakk om tiltak herfra til evigheten. Men om de som bruker «jeg er fullvaksinert» som en unnskyldning til å gjøre akkurat det de vil. Uansett hvordan man vrir og vrenger på det så er vi i en pandemi. Smittetallene stiger. Alle er ikke vaksinert. Og selv om du er vaksinert så er du ikke immun. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crobern Skrevet 30. august 2021 Forfatter #29 Del Skrevet 30. august 2021 Babushka skrev (3 minutter siden): 16% av de innlagte er fullvaksinerte, og mange risikerer long covid. Men dessverre så må vi bare regne med dette fremover. Ja, det poengtere vel egentlig det jeg vil frem til. Selv om man er fullvaksinert så kan man bli syk, eller smitte andre. Jeg visste ikke at det var 16 %. Takk for info. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 30. august 2021 #30 Del Skrevet 30. august 2021 Crobern skrev (1 minutt siden): Er ikke snakk om tiltak herfra til evigheten. Men om de som bruker «jeg er fullvaksinert» som en unnskyldning til å gjøre akkurat det de vil. Uansett hvordan man vrir og vrenger på det så er vi i en pandemi. Smittetallene stiger. Alle er ikke vaksinert. Og selv om du er vaksinert så er du ikke immun. Helt enig med deg, er jo snakk om å ha tiltak til alle har fått dose 2. Vaksinene demper jo smittespredningen, og om man hadde unngått denne 4 bølgen ville vi jo gått en roligere høst i vente. Tror nok muligens valgkampen har litt av skylden, ingen vil gjøre seg upopulære nå ved å innføre nye tiltak. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 30. august 2021 #31 Del Skrevet 30. august 2021 Amen! 100% enig med deg. Selv om man er fullvaksinert, er man ikke vaksinert mot å spre smitte eller bli smittet selv. Jeg skjønner ikke hvor kommunikasjonen sviktet her..det er jo et kjent faktum at man vaksineres mot å bli alvorlig syk..det står ingen lovnader om at man slipper å få Covid-19 eller smitte andre på pakningsvedlegget til vaksinen.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 30. august 2021 #32 Del Skrevet 30. august 2021 7 minutter siden, Babushka said: 16% av de innlagte er fullvaksinerte, og mange risikerer long covid. Men dessverre så må vi bare regne med dette fremover. De tallene har jeg lett etter, hvor fant du dem? (og tenk når alle er vaksinerte, da kommer 100% av de innlagte være vaksinert). Vet du hvor lenge man gjennomsnittlig ligger på sykehus for covid når man er vaksinert? Mener jeg så 2.6 dager et sted, men finner ikke det nå når jeg trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snedig Skrevet 30. august 2021 #33 Del Skrevet 30. august 2021 Haha dette har jeg også reagert på. Jeg er nettopp fullvaksinert, og i hele vår/sommer har jeg fått kommentarer når jeg tar på meg munnbind «du trenger ikke det, jeg er fullvaksinert». Til og med en lege har sagt det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 30. august 2021 #34 Del Skrevet 30. august 2021 Tiuren skrev (29 minutter siden): De tallene har jeg lett etter, hvor fant du dem? (og tenk når alle er vaksinerte, da kommer 100% av de innlagte være vaksinert). Vet du hvor lenge man gjennomsnittlig ligger på sykehus for covid når man er vaksinert? Mener jeg så 2.6 dager et sted, men finner ikke det nå når jeg trenger det. https://www.dagbladet.no/meninger/ofrer-dere-barna-na/74164330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 30. august 2021 #35 Del Skrevet 30. august 2021 7 minutter siden, Babushka said: https://www.dagbladet.no/meninger/ofrer-dere-barna-na/74164330 Martine Jenny Aurdal er en norsk journalist, forfatter, foredragsholder, spaltist, skribent og møteleder. Hun er debattansvarlig og kommentator i Dagbladet. Ikke noen tung kompetanse medisin eller tallknusing, men flink til å lage debatt og meninger.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barix Skrevet 30. august 2021 #36 Del Skrevet 30. august 2021 Jeg tror at de som sier det du reagerer på, ikke egentlig mener at man kan gjøre som man vil når man er fullvaksinert, men at de lengter etter å ha et normalt liv og bruker fullvaksinasjon for å rasjonalisere det. Det de egentlig mener er «jeg synes ikke disse restriksjonene er verdt det lenger», men det kan man jo ikke si, da går man jo mot konsensus i dagens smittevernsamfunn der alle passer på at ingen trer ut av rekkene. Derfor sier de «det går bra, vi er fullvaksinert» i stedet. Det er en måte å signalisere at man synes det er greit å gjenoppta normal sosial kontakt, uten at man markerer uenighet med flokken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 30. august 2021 #37 Del Skrevet 30. august 2021 Tiuren skrev (9 minutter siden): Martine Jenny Aurdal er en norsk journalist, forfatter, foredragsholder, spaltist, skribent og møteleder. Hun er debattansvarlig og kommentator i Dagbladet. Ikke noen tung kompetanse medisin eller tallknusing, men flink til å lage debatt og meninger.... joda, men regner med at hun har kildene sine iorden (ref antall fullvaksinerte om er innlagt på sykehus) når hun publiserer en kommentar i Dagbladet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 30. august 2021 #38 Del Skrevet 30. august 2021 Crobern skrev (1 time siden): Dere bør ta dere en bolle! Ikke fordi det er feil at dere er fullvaksinerte. Det er bra!! Men når dere påberoper dere (i mangel på annet ord akkurat nå) teite rettigheter fordi dere er fullvaksinerte…da blir jeg LITT irritert. -«Ja, så har dere kun bord ute, men jeg kan sitte inne. Jeg er fullvaksinert!»🙄 - «Haha, jeg behøver ikke holde avstand. Jeg er fullvaksinert»🙄 - « Ja, så HOSTET jeg på nakken din. Det går bra. Jeg er fullvaksinert.»🙄 Altså…..WTF??!? 1. Du kan fortsatt bli syk selv. 2. Du kan fortsatt smitte andre. 3. Det er ikke alle som vil tåle korona like bra som deg. phuuuuu….. Har du tenkt å være hysterisk resten av livet ditt? For viruset kommer ikke til å forsvinne og det vil dermed være i overskuelig fremtid en viss (veldig liten) risiko for å bli smittet og syk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 30. august 2021 #39 Del Skrevet 30. august 2021 Jdz skrev (1 time siden): Helt enig, men nå har det aldri vært en del av det normale samfunnet å hoste hverandre i nakken eller ikke respektere andres intimsfære. Jeg synes imidlertid TS sin omgangskrets høres ganske spesiell ut. Alle min omgangskrets er fullvaksinert og vi greier likevel å oppføre oss som folk. Det har vært altfor fullpakket og klass og klemming i noen år, mye mer enn jeg var vant med, og håper ikke at det blir «normalen» igjen. jeg er også fullvaksinert og vet jo at man skal være forsiktig enda en stund. Høres ikke greit ut om ts opplever slik oppførsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 30. august 2021 #40 Del Skrevet 30. august 2021 Hvemsomhelst skrev (1 minutt siden): Det har vært altfor fullpakket og klass og klemming i noen år, mye mer enn jeg var vant med, og håper ikke at det blir «normalen» igjen. jeg er også fullvaksinert og vet jo at man skal være forsiktig enda en stund. Høres ikke greit ut om ts opplever slik oppførsel. Hva mener du med "være forsiktig enda en stund". Du får ikke noe bedre beskyttelse av vaksinen over tid. Om noe så blir beskyttelsen dårligere. Viruset kommer ikke til å forsvinne. Det blir endemisk, som influensa, og kommer til å smitte store deler av befolkningen hvert år fremover. Noen kommer til å bli veldig syk, og noen få kommer til å dø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg