Populært innlegg Crobern Skrevet 30. august 2021 Populært innlegg #1 Skrevet 30. august 2021 Dere bør ta dere en bolle! Ikke fordi det er feil at dere er fullvaksinerte. Det er bra!! Men når dere påberoper dere (i mangel på annet ord akkurat nå) teite rettigheter fordi dere er fullvaksinerte…da blir jeg LITT irritert. -«Ja, så har dere kun bord ute, men jeg kan sitte inne. Jeg er fullvaksinert!»🙄 - «Haha, jeg behøver ikke holde avstand. Jeg er fullvaksinert»🙄 - « Ja, så HOSTET jeg på nakken din. Det går bra. Jeg er fullvaksinert.»🙄 Altså…..WTF??!? 1. Du kan fortsatt bli syk selv. 2. Du kan fortsatt smitte andre. 3. Det er ikke alle som vil tåle korona like bra som deg. phuuuuu….. 65
Mazarini Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 (endret) Jeg er fullvaksinert i dag, men lover at jeg ikke skal si sånne ting noen gang 😎🤐 Endret 30. august 2021 av Mazarini 17
Nokia Skrevet 30. august 2021 #3 Skrevet 30. august 2021 Er dette et VANLIG problem i din omgangskrets? Jeg kjenner mange og hører mange si at nå er de fullvaksinerte, men de blir ikke nødvendigvis DUMMERE av det? 14
Miss perfect Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 Crobern skrev (5 minutter siden): Dere bør ta dere en bolle! Ikke fordi det er feil at dere er fullvaksinerte. Det er bra!! Men når dere påberoper dere (i mangel på annet ord akkurat nå) teite rettigheter fordi dere er fullvaksinerte…da blir jeg LITT irritert. -«Ja, så har dere kun bord ute, men jeg kan sitte inne. Jeg er fullvaksinert!»🙄 - «Haha, jeg behøver ikke holde avstand. Jeg er fullvaksinert»🙄 - « Ja, så HOSTET jeg på nakken din. Det går bra. Jeg er fullvaksinert.»🙄 Altså…..WTF??!? 1. Du kan fortsatt bli syk selv. 2. Du kan fortsatt smitte andre. 3. Det er ikke alle som vil tåle korona like bra som deg. phuuuuu….. Enig, jævla slitsomt 15
Barix Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 Vel, det går også an å tenke at det er de som vil ha tiltak herfra og til evigheten som skal ta seg en bolle. Mållinjen er blitt flyttet mange nok ganger nå. Nå er det nok. Hvis Danmark kan åpne opp og gå tilbake til et normalt samfunn, kan også vi. 20
Silva Pluvialis Skrevet 30. august 2021 #6 Skrevet 30. august 2021 Hvorfor så provosert for dette? Alle som vil kan ta vaksine og bli fullvaksinert nå. 7
Søgni Skrevet 30. august 2021 #8 Skrevet 30. august 2021 Jeg kunne gjerne svart noe vettugt på dette, men jeg trenger ikke, jeg er fullvaksinert. Neida 😄 Jeg er litt enig med deg, jeg. Det er vel en grunn til at myndighetene har gått ut og poengtert at man ikke kan glemme pandemien selv om man er vaksinert. 8
Rosa Sitron Skrevet 30. august 2021 #9 Skrevet 30. august 2021 (endret) Eneste gang jeg har sagt noe sånt er på kontoret. For der har vi gått fra 50% dekning til at alle fullvaksinerte får komme og kan sitte tett, mens de andre må sitte annenhver pult. Men egentlig har de andre det best Endret 30. august 2021 av Rosa Sitron 1
Jdz Skrevet 30. august 2021 #10 Skrevet 30. august 2021 Barix skrev (1 minutt siden): Mållinjen er blitt flyttet mange nok ganger nå. Nå er det nok. Hvis Danmark kan åpne opp og gå tilbake til et normalt samfunn, kan også vi. Helt enig, men nå har det aldri vært en del av det normale samfunnet å hoste hverandre i nakken eller ikke respektere andres intimsfære. Jeg synes imidlertid TS sin omgangskrets høres ganske spesiell ut. Alle min omgangskrets er fullvaksinert og vi greier likevel å oppføre oss som folk. 5
Babushka Skrevet 30. august 2021 #11 Skrevet 30. august 2021 Tror nok dette i stor grad skyldes at fullvaksinerte ble gitt grønt lys av regjeringen til å avstå fra avstandsanbefalingen i private hjem. De kunne fritt klemme på alle som ikke var risikogruppe og alle andre fullvaksinerte. Reise fritt inn i landet uten karantene fra mørkerøde land. Når dette er ok så er det vel ikke så rart at folk oppfører seg på den måten? Men de fleste opplyste mennesker burde jo ha fått med seg at vaksinene ikke er så effektive mot deltavarianten. Dessverre tar det nok litt lengre tid for enkelte, og noen oppfører seg jo som om pandemien allerede er over. 6
Crobern Skrevet 30. august 2021 Forfatter #12 Skrevet 30. august 2021 Gjenferdet skrev (4 minutter siden): Hvorfor så provosert for dette? Alle som vil kan ta vaksine og bli fullvaksinert nå. Jeg blir provosert på de som tror de er immune, og de som tror de ikke kan spre smitte videre. Jeg er fullvaksinert selv. Men jeg tar hensyn for det. Og bare bivirkningene etter vaksinen vil jeg ikke ha en gang til. 6
Tiuren Skrevet 30. august 2021 #13 Skrevet 30. august 2021 Hvorfor vaksinerer du deg ikke, så er risikoen ved alt det du nevner marginal?
Crobern Skrevet 30. august 2021 Forfatter #14 Skrevet 30. august 2021 Nokia skrev (9 minutter siden): Er dette et VANLIG problem i din omgangskrets? Jeg kjenner mange og hører mange si at nå er de fullvaksinerte, men de blir ikke nødvendigvis DUMMERE av det? Mer hos kunder.
Crobern Skrevet 30. august 2021 Forfatter #15 Skrevet 30. august 2021 (endret) Tiuren skrev (1 minutt siden): Hvorfor vaksinerer du deg ikke, så er risikoen ved alt det du nevner marginal? Jeg er vaksinert! Men jeg kan da oppføre meg for det. Jeg tar hensyn til andre. De i risikogrupper og de som ikke kan vaksinere seg. Endret 30. august 2021 av Crobern 14
Crobern Skrevet 30. august 2021 Forfatter #16 Skrevet 30. august 2021 Babushka skrev (3 minutter siden): Tror nok dette i stor grad skyldes at fullvaksinerte ble gitt grønt lys av regjeringen til å avstå fra avstandsanbefalingen i private hjem. De kunne fritt klemme på alle som ikke var risikogruppe og alle andre fullvaksinerte. Reise fritt inn i landet uten karantene fra mørkerøde land. Når dette er ok så er det vel ikke så rart at folk oppfører seg på den måten? Men de fleste opplyste mennesker burde jo ha fått med seg at vaksinene ikke er så effektive mot deltavarianten. Dessverre tar det nok litt lengre tid for enkelte, og noen oppfører seg jo som om pandemien allerede er over. Akkurat !!👍👍 Men det virker som de satt på seg skylapper med en gang og nektet å følge med videre. Regjeringen sa det en gang, da gjelder det. Nei! Det gjør det ikke. Denne pandemien er like ny for regjeringen som resten av oss. 4
Tiuren Skrevet 30. august 2021 #17 Skrevet 30. august 2021 Just now, Crobern said: Jeg er vaksinert! Men jeg kan da oppføre meg for det. Jeg tar hensyn til andre. De i risikogrupper og de som ikke kan vaksinere seg. Så bra, da er vi i det minste to Men man kan ikke komme forbi at som vaksinert ("fullvaksinert" er det samme som vaksinert i min verden) er risikoen marginal. Og min mening er at man ikke kan opprettholde begrensninger for noe som har en marginal risiko. Men jeg mener og at man ikke skal hoste fremmede i nakken...
Crobern Skrevet 30. august 2021 Forfatter #18 Skrevet 30. august 2021 Jdz skrev (8 minutter siden): Helt enig, men nå har det aldri vært en del av det normale samfunnet å hoste hverandre i nakken eller ikke respektere andres intimsfære. Jeg synes imidlertid TS sin omgangskrets høres ganske spesiell ut. Alle min omgangskrets er fullvaksinert og vi greier likevel å oppføre oss som folk. Det er kunder jeg snakker om her. Kunder der jeg jobber og mennesker i butikker jeg besøker. Hadde min omgangskrets oppført seg sånn, så tro meg, jeg hadde bedt dem om å ta en bolle også. 5
Archer Skrevet 30. august 2021 #19 Skrevet 30. august 2021 Rosa Sitron skrev (12 minutter siden): Eneste gang jeg har sagt noe sånt er på kontoret. For der har vi gått fra 50% dekning til at alle fullvaksinerte får komme og kan sitte tett, mens de andre må sitte annenhver pult. Men egentlig har de andre det best Uff.. hade aldrig giddet å sitte sånn tettpacka sammen med kollegane mine😅 3
Babushka Skrevet 30. august 2021 #20 Skrevet 30. august 2021 Crobern skrev (1 minutt siden): Akkurat !!👍👍 Men det virker som de satt på seg skylapper med en gang og nektet å følge med videre. Regjeringen sa det en gang, da gjelder det. Nei! Det gjør det ikke. Denne pandemien er like ny for regjeringen som resten av oss. Jupp, og Preben Aavitsland har jo tvitret at pandemien er over🤣 2
Anbefalte innlegg