Gå til innhold

Matboksmat til barneskolebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et nokså småspist barn som ikke er spesielt glad i brødskiver. Hva (annet enn en med ost og en med leverpostei) putter dere i matboksene til barneskolebarna? (Jeg prøver å unngå mye tilsatt sukker, og sender ikke med mellombarer etc)

Anonymkode: c552b...967

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Matmuffins, havregrøt i mattermos :)

• Liker 1
Skrevet

Prøv grøt eller middagsrester eller noe. Barnet mitt nektet alltid brød. Viser seg han har cøliaki og laktoseintoleranse. 

Anonymkode: 0dd77...fec

• Liker 1
Skrevet

Middagsrester, wraps, supper og salater. 

• Liker 1
Skrevet

Lager noen ganger grove pannekaker med enten blåbær/jordbærsyltetøy u/tilsatt sukker.

Hjemmelagde grove rundstykker med enten ost eller kalkunkorv med paprika,tomat, salat og agurk inni. (De elsker det mer enn vanlig brød). 

Fullkornspastasalat med div grønnsaker, litt aioli og kyllingbiter (kjøper ferdig salatkylling fra prior). 

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes det var skikkelig ekkelt med ferdigsmurte brødskiver som hadde ligget flere timer i sekken, og klarte sjelden å spise noe særlig av det.  Gikk fort over til å heller spise en solid frokost hjemme, og bare ha med banan og gulrot el.l på skolen 😊

Anonymkode: 2cb27...f61

• Liker 1
Skrevet

Yoghurt, frukt, grønnsaker, grove pannekaker og vafler, grove pizzaboller, pastasalat, fylte lefser, fiskekaker, knekkebrød, matmuffins

Anonymkode: 428f7...f18

• Liker 1
Skrevet

Mine barn er heller ikke så glad i brødskiver. De spiser lite av det. Jeg baker med jevne mellomrom grove pizzahorn og grove rundstykker. Ellers får de også fullkornwraps med kylling eller ost og skinke. Knekkebrød innimellom, da med pålegget ved siden av. Brødskiver pynter jeg litt ekstra, skjærer dem i trekanter med har på ekstra godt pålegg. Putter alltid litt agurk, tomat og paprika i matboksen. Noen ganger en liten pakke rosiner eller nøtter. 

Anonymkode: 79bf8...78f

• Liker 1
Skrevet

Mitt barn er heller ikke glad i brødskiver. Her går det i omelett,speilegg,bananpannekaker,toast,rundstykker,fiskekake i hamburgerbrød,pasta og kylling med tomatsaus. Middagsrester som kjøttboller,pasta,fleskepannekaker,kyllinglår,stekt ris,vårruller.
Kokt egg, grissini,tørket frukt,banan,kiwi,div bær  og eple er også greit som en snack.

Anonymkode: e4a5e...7c2

• Liker 1
Skrevet

Fritatta, wraps, kjøleskapsgrøt, eggemuffins, fiskekaker og grønnsaker, okoniymaki (kålpannekaker), kokt egg og grønnsaker med hummus..

Litt eldre så går det med tunfisksalat og knekkebrød, quinoasalat, squashnudler med mozarella og kylling, wok...  

Anonymkode: f7996...a18

• Liker 1
Skrevet

Dagens barn er skremmende bortskjemte

Anonymkode: 7267d...18d

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dagens barn er skremmende bortskjemte

Anonymkode: 7267d...18d

Hva er bortskjemt med å spise næringsrikt og variert?

Anonymkode: f7996...a18

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...