AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 Baby på snart 7 mnd snur seg på magen, setter seg opp, klatrer på armene mine og reiser seg opp på stellebordet. Jeg legger ned igjen 47 ganger og holder på å klikke! Prøver jeg å holde igjen så klikker baby. Prøver å distrahere med leker og tuber, men det er sjelden spennende i mer enn 1 minutt. Finnes det seler jeg kan feste under stellebordet og i ungen? Anonymkode: 7089e...a60
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 Ser dette så for meg! Uff, så slitsomt. Kan du utvikle en teknikk hvor du holder med én hånd og skifter med den andre? Anonymkode: 60075...ae2 1
Eidvo Skrevet 30. august 2021 #3 Skrevet 30. august 2021 Har en slik bendelorm selv som nå er over året. Har ennå ikke funnet en teknikk som er god, men er sluttet å ta på bleie og klær på stellebordet for å korte ned kamptiden. Er sikkert for sent for oss, men håper det kommer noen gode tips her i tilfelle nestemann er lik.. 2
Fru Uperfekt Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Baby på snart 7 mnd snur seg på magen, setter seg opp, klatrer på armene mine og reiser seg opp på stellebordet. Jeg legger ned igjen 47 ganger og holder på å klikke! Prøver jeg å holde igjen så klikker baby. Prøver å distrahere med leker og tuber, men det er sjelden spennende i mer enn 1 minutt. Finnes det seler jeg kan feste under stellebordet og i ungen? Anonymkode: 7089e...a60 Skifte når babyen står/henger på deg
Prelunia Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 Har stellematte på gulvet, tar kun på/av bleie mens han ligger der. Kler på han mens han står/går/koser meg.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #6 Skrevet 30. august 2021 6mnd her, men bendelorm like fullt. Jeg skifter kun på gulvet nå, for jeg er redd hun skal falle ned fra stellebordet. Trusebleier er et must, for hun makker seg jo ut av bleien mellom første og andre borrelås... Bukser er umulig, for har jeg fått ene beinet inni så er det ute igjen mens jeg trer andre beinet! 😂 Men altså... Distrahere, holde fast og være rask. De må bare skjønne at klærne må på/bleia må byttes.. Med en gang hun klarer å reise seg og stå tar jeg stående bleieskift. Anonymkode: a9b77...f67
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #7 Skrevet 30. august 2021 Takk for svar. Vi har gått over til up and go, og tissebleier og klær blir skiftet på fanget, på magen eller stående. Problemet er når det skal vaskes bæsj. Vanskelig å vaske når babyen sitter på rumpa eller ligger på magen. Anonymkode: 7089e...a60
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #8 Skrevet 30. august 2021 Noen ganger må vi voksne leve med at barnet "klikker". Det kommer til å være en taktikk i mange, mange år fremover, men det fine er at de på sikt lærer at ikke er noe som lønner seg. Lærer de motsatt, blir det bare enda mer av det. Anonymkode: ea04c...295 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #9 Skrevet 30. august 2021 Skifter på gulvet mens jeg har holder ungen fast med føttene🙈 lykke til. eller finner en ny leke de ikke har lekt med før(tube ost, andre gøye ting fra skap og skuffer osv ) Anonymkode: ae954...f66
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #10 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Takk for svar. Vi har gått over til up and go, og tissebleier og klær blir skiftet på fanget, på magen eller stående. Problemet er når det skal vaskes bæsj. Vanskelig å vaske når babyen sitter på rumpa eller ligger på magen. Anonymkode: 7089e...a60 Ta barnet under springen. Tar bare noen sekunder å vaske bort avføring under rennende vann🙂 Anonymkode: b4a4b...918
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #11 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Skifter på gulvet mens jeg har holder ungen fast med føttene🙈 lykke til. eller finner en ny leke de ikke har lekt med før(tube ost, andre gøye ting fra skap og skuffer osv ) Anonymkode: ae954...f66 Haha, med føttene har jeg ikke prøvd før! Det skal jeg teste i morgen. 😅 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ta barnet under springen. Tar bare noen sekunder å vaske bort avføring under rennende vann🙂 Anonymkode: b4a4b...918 Det har jeg også prøvd, men finner alltid litt bæsj etterpå som har gjemt seg innimellom to valker. Det er MANGE valker på denne babyen! 😂 Anonymkode: 7089e...a60
Abdc Skrevet 30. august 2021 #12 Skrevet 30. august 2021 Vetlajento vår er bendelorm .. og sumobryter. Hun holder seg fast og prøver å vende seg om av all kraft. Dritsterk. Hjelper hvis JEG putter ting i munnen min og lager overraska lyder. Typ bleke tannkremtube osv 🙈
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #13 Skrevet 30. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Noen ganger må vi voksne leve med at barnet "klikker". Det kommer til å være en taktikk i mange, mange år fremover, men det fine er at de på sikt lærer at ikke er noe som lønner seg. Lærer de motsatt, blir det bare enda mer av det. Anonymkode: ea04c...295 Og du renner over av tips og forslag for å løse situsjonen ser jeg. Anonymkode: 1a2b2...064 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #14 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen ganger må vi voksne leve med at barnet "klikker". Det kommer til å være en taktikk i mange, mange år fremover, men det fine er at de på sikt lærer at ikke er noe som lønner seg. Lærer de motsatt, blir det bare enda mer av det. Anonymkode: ea04c...295 Hadde du tips til hvordan man får skiftet bleier på slike unger da? Anonymkode: d9fb3...f40
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #15 Skrevet 31. august 2021 Bendelorm 🙈😂 Har en slik selv, hun er også straks sju måneder. Her bare ruller jeg tilbake igjen, smører meg inn med et tonn tålmodighet og lar det stå til 😅 fant aldri en god teknikk når eldste var så liten, så jeg gjør vel ikke det nå heller. Da hun lærte seg å stå, gjorde vi bleieskift stående, så var det bare bæsjen jeg måtte tørke liggende. Nå er hun 2,5 år, og ligger stort sett rolig under bleieskift 😅 Anonymkode: 28e14...6d5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #16 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Haha, med føttene har jeg ikke prøvd før! Det skal jeg teste i morgen. 😅 Det har jeg også prøvd, men finner alltid litt bæsj etterpå som har gjemt seg innimellom to valker. Det er MANGE valker på denne babyen! 😂 Anonymkode: 7089e...a60 Helt usaklig kommentar fra meg, men jeg sier bare hællan nutte 😍😍 også såå aktiv 💕💕❤️💕❤️ Ja btw: stellematte på gulvet. Man kan også dusje babyen i dusjen. Hvis han liker å sitte og holde på. 😊 Anonymkode: 65478...734
Prelunia Skrevet 31. august 2021 #17 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk for svar. Vi har gått over til up and go, og tissebleier og klær blir skiftet på fanget, på magen eller stående. Problemet er når det skal vaskes bæsj. Vanskelig å vaske når babyen sitter på rumpa eller ligger på magen. Anonymkode: 7089e...a60 Jeg skyller ungen i vasken når han har bæsja. Det synes han er litt morsomt, så pleier å være litt roligere da.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #18 Skrevet 31. august 2021 Kanskje ikke det mest pedagogisk riktige, men jeg ga en mais snacks i hver hånd i en kortere periode. Og det funkq for oss 🙈😆 Anonymkode: afac6...4c8 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #19 Skrevet 31. august 2021 Du setter deg over baby bak frem og holder fast overkroppen med beina. Voila!😂 det funker når det er som verst🙈 Anonymkode: 71774...172 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #20 Skrevet 31. august 2021 Dessverre ikke noe tips, men kjenner meg så igjen! Absolutt eneste fordelen med å ha et barn som sleit med forstoppelse/treig mage var at bæsjebleier bare var en hard klump, så risikerte ikke bæsj klint rundt overalt og skift krevde ikke at han lå rolig på ryggen. Anonymkode: b0dfa...e76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå