Gå til innhold

Rett på permisjonspenger osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg er gravid, ca 3-4 uker på vei. (wops) 

Er fulltids sykepleierstudent, men er helsefagarbeider i bunn og har har hatt fast helgestilling (ca 23%) i over ett år nå. 

Kan noen fortelle meg hva jeg har krav på av penger? Jeg kan så lite om dette. Har jeg krav på permisjon og permisjonspenger osv? Er det noe jeg ikke har krav på? 

Samboeren min har vanlig jobb, hvis det har noe å si.. :) 

Anonymkode: 92215...f69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får engangsstønad. 

Anonymkode: 33017...372

Skrevet

Så sykt usjarmerende med folk som snakker om "krav på" og "wops gravid", det er faktisk fult mulig å forhindre graviditet i 2021.  Dersom du er student kan du får foreldrestipend av Lånekassen, les på hjemmesiden deres. Hvis du har jobbet mer en 6 mnd av de siste 10 mnd før fødsel og tjent over 53 000 får du foreldrepenger av dette. Så får dere barnetrygd. 

Anonymkode: 34223...e08

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Så sykt usjarmerende med folk som snakker om "krav på" og "wops gravid", det er faktisk fult mulig å forhindre graviditet i 2021.  Dersom du er student kan du får foreldrestipend av Lånekassen, les på hjemmesiden deres. Hvis du har jobbet mer en 6 mnd av de siste 10 mnd før fødsel og tjent over 53 000 får du foreldrepenger av dette. Så får dere barnetrygd. 

Anonymkode: 34223...e08

Takk for svar! :) 

Fullt klar over at det er mulig å forhindre graviditet. :) Men spiralen min var visst ikke god nok! Vi er overlykkelige uansett da. :)  

Anonymkode: 92215...f69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...