Gjest Gjest Skrevet 24. september 2005 #1 Skrevet 24. september 2005 Jeg vil lage en hjemmeside der jeg bruker et bilde som bakgrunn, og jeg vil ha en tekstboks og linker som skal være gjennomsiktige oppå bildet. Eksempel på noe liknende kan sees her: http://www.wallflower.nu Hvordan får jeg til dette?
Catzy Skrevet 25. september 2005 #2 Skrevet 25. september 2005 Det er to måter å gjøre det på. Enten lage hele bildet i f.eks. PhotoShop, med ferdig tekst og linker, og så legge inn kode for imagemapping i forhold til hvor teksten står på bildet. Eller så lager du et bakgrunnsbilde og et bilde for hver link, og så lager du html-kode for hvor du vil plassere alt. Det er kanskje mest det du er ute etter. Bruk kode for å plassere <div>-elementer der du vil ha dem. Catzy
Gjest ArneP Skrevet 25. september 2005 #3 Skrevet 25. september 2005 Jeg vil lage en hjemmeside der jeg bruker et bilde som bakgrunn, og jeg vil ha en tekstboks og linker som skal være gjennomsiktige oppå bildet. Eksempel på noe liknende kan sees her: http://www.wallflower.nu Hvordan får jeg til dette? ← Hvis du velger "Vis kilde" ell. i nettleseren din ser du hvordan den er laget.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2005 #4 Skrevet 25. september 2005 Her er en bra side for å lære seg html
Catzy Skrevet 25. september 2005 #5 Skrevet 25. september 2005 Prøvde å ta "View source" på den Wallflower-siden. Vedkommmende som har laget den, har faktisk lagt inn sperre mot sånt, så det er ikke så lett. Catzy
Gjest ArneP Skrevet 27. september 2005 #7 Skrevet 27. september 2005 Prøvde å ta "View source" på den Wallflower-siden. Vedkommmende som har laget den, har faktisk lagt inn sperre mot sånt, så det er ikke så lett. Gå'kke å sperre mot sånnt vel. Da får jo ikke nettleseren lest siden heller... (hint: rulle nedover...)
Catzy Skrevet 29. september 2005 #8 Skrevet 29. september 2005 Gå'kke å sperre mot sånnt vel. Da får jo ikke nettleseren lest siden heller... (hint: rulle nedover...) ← Duh, silly me. Du har rett. Så ikke at det gikk an å scrolle nedover på source-fila. Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå