AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 Hei, jeg er 19 (mann) er en dame i butikken som er veldig pen og virker veldig hyggelig. Hun sa en gang til moren min at hun syntes jeg var kjekk/at hun syntes hun hadde en veldig kjekk sønn. Hva mener hun egentlig med det? Hun er nok rundt 20-22 kanskje. Og om jeg skulle spurt henne ut på date eller noe sånt, bare spørre om hun er opptatt etter jobb og eventuelt blitt med på middag eller noe? Anonymkode: 7d4d2...530
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 Haddde vært fint om noen kunne svart Takk. Anonymkode: 7d4d2...530
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #3 Skrevet 30. august 2021 Få snekre sammen en sitat hun kan bite på, og dere får dialogen. Men regner den må være fortreffelig siden dere har kjapp frekvens på kassa. Spør hva hun gjør i fritiden? Anonymkode: 4b08c...9f2
StripeteM Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 Hun er på jobb og det må du ta hensyn til. La henne skjønne at du er interessert, men sørg også for å gi henne nok av muligheter til å "unnslippe" hvis hun syns det blir ukomfortabelt eller feil. Kanskje legge igjen nummeret ditt og si at det hadde vært hyggelig om hun ville ha kontakt? 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 Ikke gjør noe. Hun er på jobb og en del av jobben er å være hyggelig mot folk. Prøver du å slå av en prat i kassa, så MÅ hun være hyggelig tilbake og har ingen mulighet til å trekke seg unna om hun ønsker. Man skal ikke flørte med folk som jobber, spesielt ikke folk i serviceyrket. Ser du henne på butikken, oppfør deg som en vanlig, hyggelig person. Ikke si noe mer enn hei og takk/ha en fin dag. Ikke stirr. Betal for varene dine og gå. Ikke gjør henne ukomfortabel. Ser du henne på gaten, så kan du slå av en prat og kanskje spørre henne om hun vil bli med og ta en kaffe, men selv etter det, så oppfører du deg som en vanlig kunde om du handler hos henne. Anonymkode: 32c39...b93 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #6 Skrevet 31. august 2021 Er jevngammel som butikkdamen som du snakker om. Vi blir drillet i å være hyggelige, gi komplimenter til kunder osv for å gi «den optimale opplevelsen» og få kunder til å komme tilbake. Ikke ta det pers altså, men om jeg ikke er hyggelig med alle så får jeg kjeft fra sjefen og beskjed om å skjerpe meg... så det kan være at det du tror er flørting er at hun egentlig er redd for å miste jobben.., Anonymkode: 69db3...e9a 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #7 Skrevet 31. august 2021 La henne være i fred, hun er på jobb. Anonymkode: dfaef...63d 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #8 Skrevet 31. august 2021 StripeteM skrev (2 timer siden): Hun er på jobb og det må du ta hensyn til. La henne skjønne at du er interessert, men sørg også for å gi henne nok av muligheter til å "unnslippe" hvis hun syns det blir ukomfortabelt eller feil. Kanskje legge igjen nummeret ditt og si at det hadde vært hyggelig om hun ville ha kontakt? AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke gjør noe. Hun er på jobb og en del av jobben er å være hyggelig mot folk. Prøver du å slå av en prat i kassa, så MÅ hun være hyggelig tilbake og har ingen mulighet til å trekke seg unna om hun ønsker. Man skal ikke flørte med folk som jobber, spesielt ikke folk i serviceyrket. Ser du henne på butikken, oppfør deg som en vanlig, hyggelig person. Ikke si noe mer enn hei og takk/ha en fin dag. Ikke stirr. Betal for varene dine og gå. Ikke gjør henne ukomfortabel. Ser du henne på gaten, så kan du slå av en prat og kanskje spørre henne om hun vil bli med og ta en kaffe, men selv etter det, så oppfører du deg som en vanlig kunde om du handler hos henne. Anonymkode: 32c39...b93 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er jevngammel som butikkdamen som du snakker om. Vi blir drillet i å være hyggelige, gi komplimenter til kunder osv for å gi «den optimale opplevelsen» og få kunder til å komme tilbake. Ikke ta det pers altså, men om jeg ikke er hyggelig med alle så får jeg kjeft fra sjefen og beskjed om å skjerpe meg... så det kan være at det du tror er flørting er at hun egentlig er redd for å miste jobben.., Anonymkode: 69db3...e9a AnonymBruker skrev (1 time siden): La henne være i fred, hun er på jobb. Anonymkode: dfaef...63d Takk for svar, forstår at de som jobber i butikk skal være hyggelige osv. Men hun sa til moren min en gang at hun syntes sønnen hennes (meg) var veldig kjekk. / at hun hadde en veldig kjekk sønn. Antar kanskje at det kan bety noe? Anonymkode: 7d4d2...530 1
Rosatoast Skrevet 31. august 2021 #9 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Takk for svar, forstår at de som jobber i butikk skal være hyggelige osv. Men hun sa til moren min en gang at hun syntes sønnen hennes (meg) var veldig kjekk. / at hun hadde en veldig kjekk sønn. Antar kanskje at det kan bety noe? Anonymkode: 7d4d2...530 Du skrev dette i hovedinnlegget ditt også, og det har disse menneskene som svarer lest. Inkludert ei jente i servicebransjen. Jeg jobbet i servicebransjen for minimum 2 år siden, jeg ble beordret til å gå rundt å se "deilig" ut og være hyggelig mot gjestene. Fy faen hvor mange griser det finnes, og jeg ble jo spurt om å bli med ut på date eller på byen HVER vakt jeg hadde. Det er veldig ekkelt og ukomfortabelt i lengden, for tro meg - du er sikkert ikke den eneste gutten som syntes hun er vakker. 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #10 Skrevet 31. august 2021 Rosatoast skrev (13 minutter siden): og jeg ble jo spurt om å bli med ut på date eller på byen HVER vakt jeg hadde Så en til, fra en jevnaldrende høflig, beskjeden type, er i hvertfall ingen fare. Sjekk neste gang du er i butikken, om hun følger deg med blikket. Anonymkode: c368c...7b2
Sinte-my Skrevet 31. august 2021 #11 Skrevet 31. august 2021 Jobber også i et serviceyrke, og den umiddelbare ryggmargsrefleksen er å la dama være. Hva hun har sagt til moren din kommer an på hvordan samtalen utartet seg. Jeg har også sagt til kunder at de har flotte sønner, det vil ikke dermed si at jeg vil gå ut med dem. Det betyr bare at nevnte sønner har blitt et samtaleemne når disse mødrene har vært innom jobb. Du står ikke i en posisjon i et serviceyrke til å si «Nei, jeg syntes faktisk ikke sønnen din er flott/kjekk/hyggelig» osv. Om du treffer damen en annen plass enn på jobb må du gjerne gjøre et fremstøt. Men å gjøre det mens kassadama er på jobb er bare ubehagelig. Om det faktisk skulle vise seg at hun er interessert, vil du merke det. Da vier hun deg mer oppmerksomhet enn normale høflighetsfraser på jobb. Jeg jobber i et serviceyrke i en mannsdominert bransje. Tro meg. Jeg er kjempehyggelig på jobb. Men jeg vil ikke være like hyggelig utenom arbeidstid med disse kundene. 3
enkefru Skrevet 31. august 2021 #12 Skrevet 31. august 2021 Og det var moren din som lagde tråd om en butikkdame hadde henvendt seg til henne og sagt at hun hadde en kjekk sønn, så hun lurte på om hun skulle gjøre noe, antar jeg?
Rosatoast Skrevet 31. august 2021 #13 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så en til, fra en jevnaldrende høflig, beskjeden type, er i hvertfall ingen fare. Sjekk neste gang du er i butikken, om hun følger deg med blikket. Anonymkode: c368c...7b2 Gjør hva du vil, men du kommer nok til å få ett strålende "nei". Jeg ble spurt av alt fra gamle griser til helt vanlige jevnaldrende gutter, men det sier sitt om disse folka som må spørre ut damene som jobber for å "servere" dem det er ekkelt for oss som jobber. 1
enkefru Skrevet 31. august 2021 #14 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei, jeg er 19 (mann) er en dame i butikken som er veldig pen og virker veldig hyggelig. Hun sa en gang til moren min at hun syntes jeg var kjekk/at hun syntes hun hadde en veldig kjekk sønn. Hva mener hun egentlig med det? Hun er nok rundt 20-22 kanskje. Og om jeg skulle spurt henne ut på date eller noe sånt, bare spørre om hun er opptatt etter jobb og eventuelt blitt med på middag eller noe? Anonymkode: 7d4d2...530 Altså.... det er sånn man sier for å smigre (host: halvgamle kjerringer) kunden for å smøre dem til å handle mer eller komme tilbake. Du bør absolutt sondere dine egne beitemarker og ikke la mor gjøre det for deg. 3
Gjest laPistola Skrevet 31. august 2021 #15 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Takk for svar, forstår at de som jobber i butikk skal være hyggelige osv. Men hun sa til moren min en gang at hun syntes sønnen hennes (meg) var veldig kjekk. / at hun hadde en veldig kjekk sønn. Antar kanskje at det kan bety noe? Anonymkode: 7d4d2...530 Det er jo bare høflig smalltalk. Du vil at det skal bety noe fordi du synes hun er pen. Hadde hun vært stygg og 50 år, hadde du ikke begynt og lage ideer om at det betyr noe.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #16 Skrevet 31. august 2021 Be henne på middag😊 Ingen her kjenner henne. Du er jo interessert, så prøv! Det verste som kan skje er at hun sier nei. Hopp i det! Sier hun ja så spør om hun kan skrive nr sitt på kvitteringen din. Ikke hørt på besservisserne på kg Anonymkode: 7377c...c25
Cuntzilla Skrevet 31. august 2021 #17 Skrevet 31. august 2021 "Sønnen din er kjekk" er et veldig vanlig kompliment å gi til alle kvinner med sønner over 16 år. Det er akkurat som man sier "å, så søt" hver gang man blir vist en baby, selv de gangene barnet ser ut som Gollum. Så det spørs jo litt på konteksten her. Moren din har sikkert stått og snakket om deg, og da sier man gjerne sånt for å være høflig. Og så er det jo litt smøring involvert også når man er kundebehandler/selger. Og om du tenker deg om - hvis hun ville sjekket opp deg så hadde hun vel flørtet med deg og ikke moren din? Jeg holder med de som sier at det kanskje ikke betyr noe og at du nok ikke skal be på middag med en gang. Men du kan jo gå der og handle en dag og starte en samtale, og med litt sosiale antenner så plukker du kanskje opp om det er en ekstra god tone der, og om du kan legge opp til å spørre om et møte. 5
Mosm743 Skrevet 1. september 2021 #18 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-30 den 21.40): Få snekre sammen en sitat hun kan bite på, og dere får dialogen. Men regner den må være fortreffelig siden dere har kjapp frekvens på kassa. Spør hva hun gjør i fritiden? Anonymkode: 4b08c...9f2 Det kan nok gå Takk.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #19 Skrevet 1. september 2021 Anonyminist skrev (På 2021-8-31 den 12.41): Det er jo bare høflig smalltalk. Du vil at det skal bety noe fordi du synes hun er pen. Hadde hun vært stygg og 50 år, hadde du ikke begynt og lage ideer om at det betyr noe. Har jo ingenting å si på utesende, så klart hadde jeg ikke tenkt noe særlig om hun var 50. Men når hun er omtrent like gammel. Anonymkode: 7d4d2...530
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #20 Skrevet 1. september 2021 Jobber selv i butikk og gir komplimenter for å være hyggelig. Det er jobben vår. Har blitt sjekket opp flere ganger. Det er kleint 😅😬 Anonymkode: 811ec...de9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå