AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 Hva er vitsen med et stort upraktisk hus langt ute i gokk fremfor et praktisk mindre moderne hus som ligger bra til? Anonymkode: ae4cd...51b 13
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 Hva med stort og moderne hus som ligger bra til. Jeg elsker mitt store hus😍 Anonymkode: f7aae...c95 19
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #3 Skrevet 30. august 2021 Stillhet. Om huset er stort eller lite er ett fett men ett hus litt uti gokk skal jeg ha neste gang. Anonymkode: 8d7c9...272 13
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 For min del har jeg til gode å se så mange praktiske hus sentralt. I Oslo for eksempel er det masse upraktiske hus som jeg ikke har lyst å bo i. Anonymkode: 41746...ac8 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 Helt enig! Mindre bolig = mindre å vaske = mer fritid. Anonymkode: 1c2cc...65f 10
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #6 Skrevet 30. august 2021 Større hus betyr ofte større hage, og hage er en hobby for mange. Ikke alle har et behov for å måtte gå til jobb og vil heller slippe støy og forurensing. Anonymkode: 2ba83...361 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #7 Skrevet 30. august 2021 Tja...kommer an på hva du definerer som gokk. Bor 5 min gange fra jobb, skole, kino, kafe,..ja, sentrum, i stort hus med stor hage. Vi har 3 tenåringsbarn, så trenger plass. Liker å ha garasje, boder, kjellerstue, loftstue og flere bad. Stor veranda er også et must. Digger huset mitt, selv om det er dårlig med kollektivtransport her. Det eneste minuset er at det er lang innkjørsel som må måkes for snø, men man kan få et lokalt maskinfirma til å ta den for noen tusenlapper pr vinter. Men noen vil sikkert si vi bor i gokk, siden det kun bor 7000 innbyggere her Anonymkode: b2eec...378 7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #8 Skrevet 30. august 2021 Vi bor ikke i det du regner som stort hus. Men jeg elsker stillheten her i rekkehuset. Her hører jeg absolutt ingenting fra naboer. Og det er nærme kollektivtransport og butikker. Her slipper vi å måke så mye på vinteren og har ikke så mye gress å klippe. Jeg vokste opp i et stort hus og det frister ikke akkurat. Anonymkode: d860b...0c5 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #9 Skrevet 30. august 2021 Elsker mitt store hus😍 Usjenert og stille. Anonymkode: 67143...560 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #10 Skrevet 30. august 2021 Enig med deg, derfor solgte vi og kjøpte et lite rekkehus i stedet 😊 Anonymkode: 91ce7...bcb 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #11 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Tja...kommer an på hva du definerer som gokk. Bor 5 min gange fra jobb, skole, kino, kafe,..ja, sentrum, i stort hus med stor hage. Vi har 3 tenåringsbarn, så trenger plass. Liker å ha garasje, boder, kjellerstue, loftstue og flere bad. Stor veranda er også et must. Digger huset mitt, selv om det er dårlig med kollektivtransport her. Det eneste minuset er at det er lang innkjørsel som må måkes for snø, men man kan få et lokalt maskinfirma til å ta den for noen tusenlapper pr vinter. Men noen vil sikkert si vi bor i gokk, siden det kun bor 7000 innbyggere her Anonymkode: b2eec...378 Definitivt gokk. Anonymkode: 91ce7...bcb 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #12 Skrevet 30. august 2021 Smaken er som baken, jeg trives i mitt store hus langt ut i gokk 🙃 Anonymkode: 30153...7d6 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #13 Skrevet 30. august 2021 Må ha lyder rundt meg dvs feks biler som kjører forbi siden jeg har tinnitus. Blir gal om det er helt stille for da hører jeg bare susen i ørene. Så leilighet i by med nærhet til kollektiv transport og gåavstand til dageligvare er supert ☺ Anonymkode: 99585...b9a 5
Mezzosoprena Skrevet 30. august 2021 #14 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er vitsen med et stort upraktisk hus langt ute i gokk fremfor et praktisk mindre moderne hus som ligger bra til? Anonymkode: ae4cd...51b Nei, dette går vel inn under kategorien "hver sin smak", tenker jeg... 8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #15 Skrevet 30. august 2021 Om alle skulle bo i byen, hva tro hadde skjedd med boligprisene da....? Er jo ikke plass til at hele Norge skal bo i Oslo. Noen må til og med bo i bygda Nordnorge... Det deilige med stort hus og hage i gokk er å være gjeldsfri før fylte 40 🙂 gir økonomisk frihet. Så handler vel om prioriteringer også. Anonymkode: 80d68...017 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #16 Skrevet 31. august 2021 Vi ønsket et stort hus "i gokk". Jeg er oppvokst i et stort hus med stor hage, nærme skog og turområder. Har mange gode minner fra barndommen. Eneste ulempen var at vi hadde få naboer, og nærmeste venn var en halvtime å gå til. I bratt oppoverbakke. Jeg og samboer har kjøpt halvpart av tomannsbolig med liten hageflekk i et nabolag ikke langt fra byen. Han pendler, og må bo nærme togstasjonen. Vi tenkte derfor praktisk, i stedet for stort hus på landet. Men det som var viktig for oss, var god lagringsplass og praktisk planløsning i huset. Vi har massevis av lagringsplass i en stor garasje. Så det blir ikke så rotete. Huset er også ganske nytt, så det er ingenting å gjøre på det. Huset vårt er litt dyrt, syns vi. Men måtte som sagt bo nærme stasjonen. Det er jo dyrere nærme sentrum. Samtidig hadde det blitt større transportutgifter til jobb om vi skulle bodd lengre unna. Da hadde både samboer og jeg måttet kjøre bil. I dag sykler jeg til jobb med elsykkel (vinteren også), jeg kan gå hvis jeg vil, tar en halvtime. Mange av husene som ligger utpå landet som vi har sett på finn, er også ofte eldre hus som trenger mer vedlikehold enn der vi bor nå. Anonymkode: be0e7...cf6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #17 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva er vitsen med et stort upraktisk hus langt ute i gokk fremfor et praktisk mindre moderne hus som ligger bra til? Anonymkode: ae4cd...51b Sant. Det beste er et stort, moderne hus i gangavstand fra t-bane og buss, som mitt. Anonymkode: 51a43...75b 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #18 Skrevet 31. august 2021 Hva definerer dere som ‘langt ut i gokk’? Vi bor i stor enebolig med fantastisk utsikt og solrikt. Stor hage som barna kan boltre seg i og ikke trafikkstøy. Bor 25 min unna Bergen sentrum Anonymkode: 51b73...6da
Druid Skrevet 31. august 2021 #19 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Om alle skulle bo i byen, hva tro hadde skjedd med boligprisene da....? Er jo ikke plass til at hele Norge skal bo i Oslo. Noen må til og med bo i bygda Nordnorge... … Anonymkode: 80d68...017 Det er plass. Det er ikke sånn at Oslo er tettbygd. Hele Norges befolkning kunne bo på området som idag rommer Oslo, uten problem. Boligprisene øker ikke nødvendigvis så veldig med antallet; det er reguleringene som påvirker: det kunne vært billigere å bo i Oslo enn andre steder. Det er bare ikke noe poeng. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #20 Skrevet 31. august 2021 Med 3 barn og hund er det godt med stor plass, vi kan likevel gå til alt. Kjedelig å holde vedlike og vaske. Kunne ikke tenkt meg noe mindre. Kanskje når barna begynner å flytte ut. Da kan jeg ha noe mindre, å de kan få hjelp til å komme seg inn på boligmarkedet. Tror faktisk jeg da vil flytte mer landlig slik at det er billigere dit jeg flytter, enn her jeg bor nå slik at jeg får mer for pengene. Når barna flytter ut er det ikke som at det er viktig lengre at de kan gå til venner. Da kan jeg godt bo halveis i gokk. Anonymkode: 639b9...a1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå