AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 Hadde keisersnitt for to uker siden. Sluttet å blø på dag 2.. I natt når vi sov og var i ørska førte det ene til det andre noe som var veldig fint og godt det altså.. sto opp i dag tidlig og bare oi shit, skjedde dette. Nå er jeg livredd for infeksjon, og har googlet meg gal. Finner ikke noe spesifikt om infeksjon etter sex, bare at det kan skje.men hvor raskt?? Og hvordan merker man det? Ikke shame meg please. Det var veldig fint og jeg har savnet sex uten magen og alt men er nå livredd jeg har ødelagt meg selv liksom Anonymkode: 42ed8...6ab
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 Når du har sluttet å blø har jo såret grodd. Anonymkode: 613d9...f95 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #3 Skrevet 30. august 2021 Det kan få fatale konsekvenser. Helt tullete å gjøre noe slikt. Anonymkode: cc0ce...8c3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan få fatale konsekvenser. Helt tullete å gjøre noe slikt. Anonymkode: cc0ce...8c3 For noe tull. Anonymkode: 613d9...f95 15
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 Just now, AnonymBruker said: Når du har sluttet å blø har jo såret grodd. Anonymkode: 613d9...f95 Har du noensinne hatt et sår? Det er ikke sånn at sår blør masse helt til det har grodd helt Jeg har også sluttet å blø rett etter fødselen, men venter 6 uker med bading og sex og sånt, for såret gror og leges fremdeles. TS mest sannsynlig gikk det fint, du må bare vente og se etter tegn til infeksjon - smerter, puss, feber osv. Og jeg syntes du er helt gal, haha. To uker etter fødselen har det vært baby, gulp, inkontinens, søvnmangel, melk og såre pupper som har tatt all fokus - sex er det siste jeg har tenkt på etter mine fødsler 😂😂 Anonymkode: a22c9...7ec 26
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #6 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan få fatale konsekvenser. Helt tullete å gjøre noe slikt. Anonymkode: cc0ce...8c3 Jada skjønner, men jeg finner ikke ut helt hva eller hvordan, bare en generell anmodning om å unngå ting i vagina seks uker etter fødsel pga fare for infeksjon, men ingenting om hva eller hvordan, så kan du utdype litt eller? Er unødvendig å shame meg. Anonymkode: 42ed8...6ab 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #7 Skrevet 30. august 2021 Trodde det med infeksjonsfare bare var for vaginal fødsel, sånn i rifter og slikt i underlivet. Selve såret/skorpen etter morkaken er jo inni livmoren. Eller? Anonymkode: 9ddb5...e89 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #8 Skrevet 30. august 2021 Det kan ta noen dager før du får infeksjon (OM du skulle få det), så pass på om du får frysninger/smerter. Du kan sikkert ringe legekontoret i morgen og forhøre deg om du er bekymret Husk prevensjon Anonymkode: 992d4...0c5 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #9 Skrevet 30. august 2021 Jeg blir rett og slett uvel på tanken uff. Anonymkode: a84b0...985 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #10 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For noe tull. Anonymkode: 613d9...f95 Du synes infeksjon i livmoren er tull? Anonymkode: cc0ce...8c3 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #11 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du noensinne hatt et sår? Det er ikke sånn at sår blør masse helt til det har grodd helt Jeg har også sluttet å blø rett etter fødselen, men venter 6 uker med bading og sex og sånt, for såret gror og leges fremdeles. TS mest sannsynlig gikk det fint, du må bare vente og se etter tegn til infeksjon - smerter, puss, feber osv. Og jeg syntes du er helt gal, haha. To uker etter fødselen har det vært baby, gulp, inkontinens, søvnmangel, melk og såre pupper som har tatt all fokus - sex er det siste jeg har tenkt på etter mine fødsler 😂😂 Anonymkode: a22c9...7ec Ingen inkontinens her altså. Ukomplisert planlagt keisersnitt nr 4. Var helt i ørska så var jo ikke planlagt. Har holdt meg med de fire andre, hehe. Men søker spesifikt hva som kan gå galt av sex for jeg finner faktisk ingenting om det, bare om bakterier og stafylokokker Anonymkode: 42ed8...6ab
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #12 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trodde det med infeksjonsfare bare var for vaginal fødsel, sånn i rifter og slikt i underlivet. Selve såret/skorpen etter morkaken er jo inni livmoren. Eller? Anonymkode: 9ddb5...e89 Er vel åpent inn dit selv om jeg har tatt ks? Eller? Haha uff AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan ta noen dager før du får infeksjon (OM du skulle få det), så pass på om du får frysninger/smerter. Du kan sikkert ringe legekontoret i morgen og forhøre deg om du er bekymret Husk prevensjon Anonymkode: 992d4...0c5 Har sterilisert meg:) men skal i alle fall huske kondom eller holde meg fremover. Jeg er så pissredd nå jeg Anonymkode: 42ed8...6ab
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #13 Skrevet 30. august 2021 Jeg hadde det to dager etter fødsel, det gikk helt fint. Anonymkode: 2c602...136 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #14 Skrevet 30. august 2021 Det har sikkert gått helt fint! Siden du ikke fødte vaginalt, har du jo ikke noen rifter eller noe sånt der. Anonymkode: f9ae0...7b2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #15 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hadde keisersnitt for to uker siden. Sluttet å blø på dag 2.. I natt når vi sov og var i ørska førte det ene til det andre noe som var veldig fint og godt det altså.. sto opp i dag tidlig og bare oi shit, skjedde dette. Nå er jeg livredd for infeksjon, og har googlet meg gal. Finner ikke noe spesifikt om infeksjon etter sex, bare at det kan skje.men hvor raskt?? Og hvordan merker man det? Ikke shame meg please. Det var veldig fint og jeg har savnet sex uten magen og alt men er nå livredd jeg har ødelagt meg selv liksom Anonymkode: 42ed8...6ab Du kommer til å merke det hvis du får infeksjon(feber etc.). Og det kan behandles. Sannsynligvis går dette bra, og føler du deg dårlig, kontakter du lege.😊😊 Anonymkode: 5020f...2d0 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #16 Skrevet 30. august 2021 Mange uopplyste her. Årsaken til at det er fare for infeksjon er pga såret morkaken etterlater seg. Bare følg med på kroppen din ts, det går nok helt fint, siden du har sluttet å blø. Anonymkode: 2325d...5a5 7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #17 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Trodde det med infeksjonsfare bare var for vaginal fødsel, sånn i rifter og slikt i underlivet. Selve såret/skorpen etter morkaken er jo inni livmoren. Eller? Anonymkode: 9ddb5...e89 Bakterier og sædceller kryper oppover og inn i livmoren de også. 🙂 Det er ikke mindre fare for infeksjon selv om det var ks. Men det vil nok aller helst gå bra, men viktig å være litt vaktsom på forandringer, og symptomer. Anonymkode: 5ca66...ea4 7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #18 Skrevet 30. august 2021 Hvis du er veldig bekymret kan du jo ta en telefon til helsepersonell, f.eks jordmor, helsestasjonen eller fastlegen din, og få riktige opplysninger fremfor mye tull her inne❤️ Anonymkode: 56265...84f 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #19 Skrevet 30. august 2021 Jeg er helt sikker på at dette gikk helt supert. Penis er jo bare i selve skjeden, og det har jo ikke skjedd noe der. Skjeden er jo selvrensende også, så det vil ordne seg. Skulle du få illeluktende utflod eller være veldig bekymret kan du ringe legen eller sende en melding på pasientsky kanskje? Men jeg tror det er null fare. Vet jo om ei som fikk et barn til nøyaktig 9 måneder etter at den første var født. Så det er nok ingen fare. Anonymkode: 51671...3d8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #20 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du er veldig bekymret kan du jo ta en telefon til helsepersonell, f.eks jordmor, helsestasjonen eller fastlegen din, og få riktige opplysninger fremfor mye tull her inne❤️ Anonymkode: 56265...84f Kjenner jeg ikke tør å ringe hs faktisk. Alt de snakket om sist var at det var normalt å ikke ha lyst på sex og at man skulle vente seks uker etc. Forsøket spørre i termingruppa mi om noen hadde gjort dette og da ble jeg regelrett uglesett som valgte å ha sex sååååååå tidlig. Så nå sitter jeg her og overtolker alt. Hvilke symptomer skal jeg være obs på? Samme som de ved "vanlig" barselfeber? Anonymkode: 42ed8...6ab 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå