Gå til innhold

Fjerne vond lukt fra sluk i dusj

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det lukter skikkelig vondt på badet og har funnet ut at det kommer fra sluket. Noen som har noe tips til å fjerne det? Har selvfølgelig renset sluket uten hell.

Badet ble pusset opp med nytt sluk i fjor, så tror ikke det skal være noe galt. Det står på et ekstra bad hvor det dusjes kanskje tre ganger i uken. Dusjer rett på gulv, ikke kabinett.

Anonymkode: 991dc...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal ikke lukte fra et nytt sluk. Jeg tipper at noen løse deler ikke er helt på plass slik at pakningene ikke tetter, men slipper gjennom kloakkluft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva lukter det? Om det lukter klokakk er det nok, som de andre sier, vannlåsen det er noe med.

Eller pleier jeg å helle litt salmiakk i sluket av og til

Anonymkode: 678dc...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (4 minutter siden):

Det skal ikke lukte fra et nytt sluk. Jeg tipper at noen løse deler ikke er helt på plass slik at pakningene ikke tetter, men slipper gjennom kloakkluft.

Det er nesten et år gammelt og ikke luktet noe særlig før nå. Bør jeg prøve noe før jeg kontakter de som fikset sluket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva lukter det? Om det lukter klokakk er det nok, som de andre sier, vannlåsen det er noe med.

Eller pleier jeg å helle litt salmiakk i sluket av og til

Anonymkode: 678dc...5d0

Det er ikke kloakk, mer litt sursøt lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gangene samboeren min får utløsning i dusjen «stinker» det. 

Anonymkode: 25661...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Mudin i sluk. Pleier virke bra. Men vet ikke hvis noe fysisk er galt med sluket da. 

Anonymkode: a5fe0...66e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg bruker Mudin i sluk. Pleier virke bra. Men vet ikke hvis noe fysisk er galt med sluket da. 

Anonymkode: a5fe0...66e

Kan ikke helt skjønne hva som fysisk skal være galt med sluket heller. Det lukter surt, ikke kloakk. Det er koblet på samme avløp som do og vask, men ville tenkt at om det var noe galt og ikke tett opp ville det luktet kloakk og ikke surt? ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan ikke helt skjønne hva som fysisk skal være galt med sluket heller. Det lukter surt, ikke kloakk. Det er koblet på samme avløp som do og vask, men ville tenkt at om det var noe galt og ikke tett opp ville det luktet kloakk og ikke surt? ts

Kan du spørre de som har installert det? Spurt om det er en ulempe for dem om du har forsøkt med mudin? En del av disse kjemikaliene er noe herk å "jobbe i" dersom det ikke er vasket grundig nok bort. 

Anonymkode: 63d3a...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...