AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 Vi har kjent hverandre et års tid, vært kjærester i fire mnd. Vi er rundt 40 år. Han sier han ønsker barn, at han er klar for å bli far. Vi bruker ikke prevensjon, men ses ikke så ofte og sex skjer ca 1 gang per uke. Pga min alder kan det nok ta tid, og vi må tenke over å ha sex rundt eggløsning. Selv om vi har vært sammen kort og ingen ting er sikkert, så ønsker jeg et barn med han. Kan jeg ta dette opp med han? Spør om han kunne være villig til å prøve å få ett med meg? Jeg vil ikke at han skal tro eller føle at jeg er sammen med han for å få et barn. (Til det kan jeg bruke donor, som ville gått raskere. Jeg er ikke redd for å få barn alene.) Anonymkode: 8ed1e...aca
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 Alenemor «kan jo bare kjøpe seg baby i utlandet» for å leve på den norske velferden som VI betaler? Egoistisk tankegang! Anonymkode: a3547...655 4
Tone83 Skrevet 30. august 2021 #3 Skrevet 30. august 2021 Hvis dere ikke bruker prevensjon så trenger du ikke spørre egentlig. Han er vel ikke såååå dum? Inviter han på besøk oftere🤪 Men Kjenner du han godt nok til å vite at han er en du kan dele ansvar med? Du kan risikere å til slutt måtte sende ungen til han annenhver uke. En donor i Danmark vil i vertfall aldri lage noe drama😬 21
Tone83 Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Alenemor «kan jo bare kjøpe seg baby i utlandet» for å leve på den norske velferden som VI betaler? Egoistisk tankegang! Anonymkode: a3547...655 Barn er bra for samfunnet. Erna sa jo vi måtte få barn, så jeg er glad noen andre enn meg hiver seg rundt😂 Skattepenger går til verre ting enn dette, trossamfunn for eks🤷🏼♀️ 14
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #6 Skrevet 30. august 2021 Er så skammelig lite kunnskap om barn, når folk skaffer seg donorsæd-barn. Blottet for emosjonell intelligens. Stakkars barn.. Anonymkode: 575ac...56e 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #7 Skrevet 30. august 2021 2 minutter siden, Tone83 said: Hvis dere ikke bruker prevensjon så trenger du ikke spørre egentlig. Han er vel ikke såååå dum? Inviter han på besøk oftere🤪 Men Kjenner du han godt nok til å vite at han er en du kan dele ansvar med? Du kan risikere å til slutt måtte sende ungen til han annenhver uke. En donor i Danmark vil i vertfall aldri lage noe drama😬 Takk for gode poeng. Anonymkode: 8ed1e...aca
wandagirl Skrevet 30. august 2021 #8 Skrevet 30. august 2021 Kan du ikke bare ta opp tema med han? Si at du ønsker deg barn snart og at du pga alder tenker på mulighetene om du skal reise til Danmark, eller om du skal tenke på et kjærlighetsbarn? Hvordan stiller hn seg til det om du drar til Danmark, evt sier han at han vil ha barn med deg om litt🤷♀️ 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #9 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vi har kjent hverandre et års tid, vært kjærester i fire mnd. Vi er rundt 40 år. Han sier han ønsker barn, at han er klar for å bli far. Vi bruker ikke prevensjon, men ses ikke så ofte og sex skjer ca 1 gang per uke. Pga min alder kan det nok ta tid, og vi må tenke over å ha sex rundt eggløsning. Selv om vi har vært sammen kort og ingen ting er sikkert, så ønsker jeg et barn med han. Kan jeg ta dette opp med han? Spør om han kunne være villig til å prøve å få ett med meg? Jeg vil ikke at han skal tro eller føle at jeg er sammen med han for å få et barn. (Til det kan jeg bruke donor, som ville gått raskere. Jeg er ikke redd for å få barn alene.) Anonymkode: 8ed1e...aca Ja, du bør ta det opp. Han er jo klar for å bli far, og dere må benytte tiden godt. Anonymkode: e0360...256 3
OlsenHansen Skrevet 30. august 2021 #10 Skrevet 30. august 2021 Først kan du sjekke om du i det hele tatt kan få barn i den alderen. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #11 Skrevet 30. august 2021 2 minutter siden, OlsenHansen said: Først kan du sjekke om du i det hele tatt kan få barn i den alderen. Jeg har sjekket, og det skulle jeg kunne. Fikk vite jeg var en "+" for min alder Anonymkode: 8ed1e...aca 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #12 Skrevet 30. august 2021 Dere prøver allerede å få barn. Jeg syns det er litt needy å avtale sex oftere rundt eggløsning. Pass heller på å møte han en gang ekstra den uken, eller prøv å time å møte han akkurat på eggløsningen. Selv hadde jeg vært sammen med mannen i 7år før vi bestemte oss for å få barn. Jeg drev likevel ikke å minnet han på at nå er det eggløsning, bare lå med han:) Men møter du han bare en gang i uken, og bare vært sammen i 4 måneder? Er du sikker på at du kjenner han godt nok til å få et barn sammen? Det er mer bindende enn å gifte seg liksom, hadde du giftet deg med han i dag? Anonymkode: 5ef60...aa0 8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #13 Skrevet 30. august 2021 10 minutter siden, wandagirl said: Kan du ikke bare ta opp tema med han? Si at du ønsker deg barn snart og at du pga alder tenker på mulighetene om du skal reise til Danmark, eller om du skal tenke på et kjærlighetsbarn? Hvordan stiller hn seg til det om du drar til Danmark, evt sier han at han vil ha barn med deg om litt🤷♀️ Takk for din kommentar. Jo, jeg tenkte jeg skulle snakke med han. Men glad for andres innspill også 🙂 Anonymkode: 8ed1e...aca
OlsenHansen Skrevet 30. august 2021 #14 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har sjekket, og det skulle jeg kunne. Fikk vite jeg var en "+" for min alder Anonymkode: 8ed1e...aca Da hadde jeg fortet meg og satt det på banen med en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #15 Skrevet 30. august 2021 Hvis han ikke bruker prevensjon og vet at du ikke bruker så prøver han jo allerede. Anonymkode: 9a91d...8b4 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #16 Skrevet 30. august 2021 Dere prøver allerede 🤷♀️ Anonymkode: 84f5f...ce6 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #17 Skrevet 30. august 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis han ikke bruker prevensjon og vet at du ikke bruker så prøver han jo allerede. Anonymkode: 9a91d...8b4 Ja, men vi har ikke tenkt strategisk over det- altså å ha sex rundt eggløsning. Anonymkode: 8ed1e...aca 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #18 Skrevet 30. august 2021 er det ikke litt rart å være i et forhold når du er såpass voksen også snakker dere om dette som den mest naturligste tingen av alle? Man skal jo ikke vøre redd for å si noe om dette med kjæresten sin i din alder? Anonymkode: 8e356...67f 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #19 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, men vi har ikke tenkt strategisk over det- altså å ha sex rundt eggløsning. Anonymkode: 8ed1e...aca Bruk eggløsningstester og prøv å få til et ekstra møte den uka du har eggløsning? Dette kan du prøve å gjøre uten å stresse han med detaljene (noe som er turn off for mange menn). Anonymkode: dbf7d...d5c 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #20 Skrevet 30. august 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: er det ikke litt rart å være i et forhold når du er såpass voksen også snakker dere om dette som den mest naturligste tingen av alle? Man skal jo ikke vøre redd for å si noe om dette med kjæresten sin i din alder? Anonymkode: 8e356...67f Takk for svar. Rart eller ikke, gjør det som kjennes riktig for meg. Synes det er verdifullt og interessant å høre fra andre. Anonymkode: 8ed1e...aca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå