orchideblomst Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 (endret) For det første jeg er ikke I mot covid-19 vaksinen. Men fullvaksinerte og vaksinerte er ikke immune mot covid-19, og om de også får covid-19 selvom de er vaksinert er de like smittsomme som de som ikke er vaksinert. Dessuten har de fleste barn I barneskole alder og I bhg alder og spedbarn ikke tatt vaksinen, så om de blir smittet så er det ganske alvorlig det og. Fullvaksinerte har så mange smutthull som at de ikke trenger noen innreise testing ingen karantene osv, selvom de kan ha covid-19. Uten og vite det men spre det vidre til andre. Flere som er enig I at fullvaksinerte og vaksinerte bør teste seg? Fullvaksinerte er faktisk ikke 100% immune. Hilsen fullvaksinert som fikk påvist covid-19 etter jeg ble full vaksinert. Endret 30. august 2021 av orchideblomst 6
acna Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 Jo, det er veldig merkelig at de slipper unna testing, når de i likhet med andre kan ha vært utsatt for smitte og kan gå rundt som potensielle smittespredere. De kan mao velge å ikke teste seg, selv ved mistanke om smitte, og dermed slippe en evt karantene. Det sitter temmelig langt inne hos politikerne og kreve obligatorisk testing av fullvaksinerte så nært opp til valget. 5
orchideblomst Skrevet 30. august 2021 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2021 (endret) 7 minutter siden, acna said: Jo, det er veldig merkelig at de slipper unna testing, når de i likhet med andre kan ha vært utsatt for smitte og kan gå rundt som potensielle smittespredere. De kan mao velge å ikke teste seg, selv ved mistanke om smitte, og dermed slippe en evt karantene. Det sitter temmelig langt inne hos politikerne og kreve obligatorisk testing av fullvaksinerte så nært opp til valget. Ja det er veldig rart. Og det er sikkert derfor det er så mange som er blitt smittet nå også. Mange som er fullvaksinerte som har fått påvist covid-19 men ikke gidder og teste seg nettopp Fordi de kan velge selv Kanskje de har milde symptomer men velger og ikke teste seg Fordi de slipper. Så sprer de det vidre. Jeg valgte og teste meg Fordi jeg ikke ønsker og spre smitte og Fordi jeg har familie. Hadde jeg ikke gjort det Fordi jeg slapp jo egenklig og gjøre det siden jeg er fullvaksinert. Så kunne mange blitt smittet paga mitt ego. Heldighvis valgte jeg og teste meg Endret 30. august 2021 av orchideblomst 3
13579 Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 orchideblomst skrev (15 timer siden): Ja det er veldig rart. Og det er sikkert derfor det er så mange som er blitt smittet nå også. Mange som er fullvaksinerte som har fått påvist covid-19 men ikke gidder og teste seg nettopp Fordi de kan velge selv Kanskje de har milde symptomer men velger og ikke teste seg Fordi de slipper. Så sprer de det vidre. Jeg valgte og teste meg Fordi jeg ikke ønsker og spre smitte og Fordi jeg har familie. Hadde jeg ikke gjort det Fordi jeg slapp jo egenklig og gjøre det siden jeg er fullvaksinert. Så kunne mange blitt smittet paga mitt ego. Heldighvis valgte jeg og teste meg Det er helt korrekt som du skriver, at fullvaksinerte godt kan bære viruset og smitte andre, uten at de har alvorlige symptomer selv. Det eneste som er godt nok, er at hele befolkningen, vaksinerte som uvaksinerte, testes hver eneste dag. Dette burde vært et krav i over ett år allerede. 1
Nikitaspin Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 Jeg vaksinerte meg kun for å slippe testingen, og det er nok mange andte også. Hvorfor skal man vaksinere seg om man ikke får mer rettigheter?
Jdz Skrevet 31. august 2021 #6 Skrevet 31. august 2021 I hvilke sammenhenger slipper vaksinerte unna testing? Folk jeg kjenner som har vært nærkontakt med en smittet tester seg, selv om de er vaksinerte. Jeg skal snart ut og reise, å må teste meg før avreise før jeg i det hele tatt får gå om bord i flyet. 2
Imsdalen Skrevet 31. august 2021 #7 Skrevet 31. august 2021 (endret) Jdz skrev (3 minutter siden): I hvilke sammenhenger slipper vaksinerte unna testing? Naboen min var nærkontakt til en bekreftet smittet, og fikk symptomer. Hun fikk beskjed om at det ikke var nødvendig med testing fordi hun er fullvaksinert. Endret 31. august 2021 av Imsdalen 4
Tessa12 Skrevet 31. august 2021 #8 Skrevet 31. august 2021 Høres rart ut, mente det var sagt at ved luftveissymptomer så skal man teste uansett. Er selv fullvaksinert(vært siden tidlig i juni) men var å testet meg for et par/tre uker siden likevel. Kan ha noe med at kapasitet på mange testsenter er sprengt nå. Eneste jeg har endret etter vaksine er at jeg ikke bruker munnbind, overholder fortsatt avstandsanbefaling og håndhygiene. 2
Gjest Gagaen Skrevet 31. august 2021 #9 Skrevet 31. august 2021 Nikitaspin skrev (16 minutter siden): Jeg vaksinerte meg kun for å slippe testingen, og det er nok mange andte også. Hvorfor skal man vaksinere seg om man ikke får mer rettigheter? For å få mindre sjanse for alvorlig sykdom såklart. Jeg vaksinerte meg ikke for å få andre fordeler enn det.
Eloise12345 Skrevet 31. august 2021 #10 Skrevet 31. august 2021 16 hours ago, orchideblomst said: For det første jeg er ikke I mot covid-19 vaksinen. Men fullvaksinerte og vaksinerte er ikke immune mot covid-19, og om de også får covid-19 selvom de er vaksinert er de like smittsomme som de som ikke er vaksinert. Dessuten har de fleste barn I barneskole alder og I bhg alder og spedbarn ikke tatt vaksinen, så om de blir smittet så er det ganske alvorlig det og. Fullvaksinerte har så mange smutthull som at de ikke trenger noen innreise testing ingen karantene osv, selvom de kan ha covid-19. Uten og vite det men spre det vidre til andre. Flere som er enig I at fullvaksinerte og vaksinerte bør teste seg? Fullvaksinerte er faktisk ikke 100% immune. Hilsen fullvaksinert som fikk påvist covid-19 etter jeg ble full vaksinert. Enig med deg .Fullvvaksinerte og vanksinerte bør også teste seg. Burde ikke være forskjell, for vaksinerte kan også smitte andre. Tror vaksinen beskytter mer for å bli alvorlig syk, men man kan bli smittet, og smitte andre selv om man er vaksinert. 2
Gjest Saph Skrevet 31. august 2021 #11 Skrevet 31. august 2021 Imsdalen skrev (15 minutter siden): Naboen min var nærkontakt til en bekreftet smittet, og fikk symptomer. Hun fikk beskjed om at det ikke var nødvendig med testing fordi hun er fullvaksinert. Alle fullvaksinerte jeg kjenner som har vært nærkontakt har blitt testet som vanlig. Det har de sagt hele tiden at vi skal.
Imsdalen Skrevet 31. august 2021 #12 Skrevet 31. august 2021 Saph skrev (1 minutt siden): Alle fullvaksinerte jeg kjenner som har vært nærkontakt har blitt testet som vanlig. Det har de sagt hele tiden at vi skal. Ja jeg trodde jo også det, vaksinen er tross alt ikke 100%. Men det var nå det hun sa da jeg spurte hvorfor hun ikke testet seg
orchideblomst Skrevet 31. august 2021 Forfatter #13 Skrevet 31. august 2021 2 hours ago, Jdz said: I hvilke sammenhenger slipper vaksinerte unna testing? Ved innreise fks de slipper og registrert innreise på nett og de slipper og teste seg selvom de reiser fra røde land og kan være smittet. De slipper også og teste seg men det er obligatorisk for uvaksinerte og teste seg. 1
orchideblomst Skrevet 31. august 2021 Forfatter #14 Skrevet 31. august 2021 2 hours ago, Nikitaspin said: Jeg vaksinerte meg kun for å slippe testingen, og det er nok mange andte også. Hvorfor skal man vaksinere seg om man ikke får mer rettigheter? Herregud. En skal jo ta vaksinen for og og paga at en får mildere symptomer om en skulle få corona. Ikke paga fordeler. Syns du det er greit og spre smitte rundt? 5
orchideblomst Skrevet 31. august 2021 Forfatter #15 Skrevet 31. august 2021 1 hour ago, Eloise12345 said: Enig med deg .Fullvvaksinerte og vanksinerte bør også teste seg. Burde ikke være forskjell, for vaksinerte kan også smitte andre. Tror vaksinen beskytter mer for å bli alvorlig syk, men man kan bli smittet, og smitte andre selv om man er vaksinert. Jupp det stemmer. Er selv fullvaksinert og fikk påvist covid-19 og måtte få behandling på sykehus da jeg ble alvorlig syk.
Carrot Skrevet 31. august 2021 #16 Skrevet 31. august 2021 Nikitaspin skrev (2 timer siden): Jeg vaksinerte meg kun for å slippe testingen, og det er nok mange andte også. Hvorfor skal man vaksinere seg om man ikke får mer rettigheter? rettigheter? hvilke rettigheter mener du at du bør få som ikke andre også skal ha? 2
Nikitaspin Skrevet 31. august 2021 #17 Skrevet 31. august 2021 Carrot skrev (23 minutter siden): rettigheter? hvilke rettigheter mener du at du bør få som ikke andre også skal ha? Slippe testing
Carrot Skrevet 31. august 2021 #18 Skrevet 31. august 2021 Nikitaspin skrev (2 minutter siden): Slippe testing men hvorfor ? du kan jo forsatt både bli syk og bære viruset videre - du ble vaksinert for ikke å risikere dø av sykdom, ikke for at du skal slippe ta forhåndsregler som testing er en del av? 3
Nikitaspin Skrevet 31. august 2021 #19 Skrevet 31. august 2021 Carrot skrev (Akkurat nå): men hvorfor ? du kan jo forsatt både bli syk og bære viruset videre - du ble vaksinert for ikke å risikere dø av sykdom, ikke for at du skal slippe ta forhåndsregler som testing er en del av? Jeg er ikke redd for sykdom, de færreste blir alvorlig syke, jeg er ikke i risikogruppen og bryr meg lite om enkeltilfeller. Er folk redde får de vaksinere seg, da blir de ikke alvorlig syke, smitte i seg selv er ikke farlig. Som sagt, jeg tok vaksine for å slippe test og kunne reise problemløst. 2
Carrot Skrevet 31. august 2021 #20 Skrevet 31. august 2021 Nikitaspin skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke redd for sykdom, de færreste blir alvorlig syke, jeg er ikke i risikogruppen og bryr meg lite om enkeltilfeller. Er folk redde får de vaksinere seg, da blir de ikke alvorlig syke, smitte i seg selv er ikke farlig. Som sagt, jeg tok vaksine for å slippe test og kunne reise problemløst. Så du har misforstått poenget med vaksinen på en måte da, og du er ikke redd for å si det - fint for deg men selv vaksinerte må teste seg om de er nærkontakt med noen som er smittet her jeg bor på samme måte som ikkevaksinerte og det skulle bare mangle. 2
Anbefalte innlegg