AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 Ved henting, gir dere beskjed hvis barnet har bitt/ blitt bitt eller vært i en form for konflikt? Hvis barnet har slått eller blitt slått? Er det mest vanlig at foreldre får beskjed eller ikke? Bitt er jo spesielt synlig, så akkurat det ser vi jo når vi kommer hjem. Anonymkode: 98bdb...db5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 Vanlig at foreldrene får bedskjed, men kan jo gå i glemmeboken. Ikke at det er greit men menneskelig Anonymkode: 223e8...79c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #3 Skrevet 30. august 2021 Vi gir beskjed til foreldrene. Prøver å huske å skrive det i torgboka, slik at personen som har torget gir beskjed ved henting. Noen ganger så har det hendt at vi dessverre har glemt det i en travel hverdag. Da beklager vi og forteller det dagen etter☺️ Anonymkode: 71474...9af
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi gir beskjed til foreldrene. Prøver å huske å skrive det i torgboka, slik at personen som har torget gir beskjed ved henting. Noen ganger så har det hendt at vi dessverre har glemt det i en travel hverdag. Da beklager vi og forteller det dagen etter☺️ Anonymkode: 71474...9af Hvorfor ?? Vi gir beskjed til foreldrene til det barnet som er blitt bitt, men sier ikke hvem som beit. Vi sier ikke noe til foreldrene til han som beit. hvorfor? jo, fordi dette er svært vanlig i en viss alder, og grunnen til de biter er ofte mangel på språk og de blir frustrerte. da er vår jobb å være tett på og observere hva som skjer og være i forkant. Noen ganger er det oss voksne sin skyld i at et barn biter, da har vi ikke vært godt nok til stede i situasjonen. Dette må vi jobbe med i barnehagen på lik linje med andre utfordringer vi jobber med. foreldrene kan uansett ikke gjøre noe med dette, da det er vårt problem i bhg. Hjelper ingen av tiltakene våre og dette skjer over lengre tid er det greit å ta en samtale på det. Men vi fokuserer på det positive som skjer Ila dagen, og gir tilbakemelding på det. faren er at : barnet biter kl 9, vi snakker om dette i bhg, barnet er ferdig med det. Vi tar det opp led foreldrene kl 16, og foreldrene. Tar det igjen opp med barnet. Barnet må få lov p bli ferdig med ting, og vi må jobbe med det i bhg Anonymkode: 2328d...db4 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ved henting, gir dere beskjed hvis barnet har bitt/ blitt bitt eller vært i en form for konflikt? Hvis barnet har slått eller blitt slått? Er det mest vanlig at foreldre får beskjed eller ikke? Bitt er jo spesielt synlig, så akkurat det ser vi jo når vi kommer hjem. Anonymkode: 98bdb...db5 Om det har vært litt disputter blandt to barn innimellom, så nei. Om det har vært krangling og knuffing gjennom hele dagen mellom 2-3 stk, så ja da nevner jeg det til de foreldrene det gjelder. Sier ALLTID ifra ved bitt, selv de bittene som ikke syntes. Glemmer jeg å si ifra, eller det er mange andre foreldre rundt, så sender jeg en sms/eller beskjed via appen når jeg får mulighet. Anonymkode: 3874e...597
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #6 Skrevet 30. august 2021 Ja, gir beskjed. Jobber på småbarnsavdeling, og sier ikke ifra ved hvert minste dytt eller svake slag, for da tror jeg foreldrene hadde blitt sprø. Men ved biting og «større» hendelser sier vi alltid ifra. Anonymkode: a2d41...a1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå