AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Del Skrevet 30. august 2021 Da jeg var barn spilte og sang min far blant annet ei skillingsvise med en norsk tekts om en landstryker. Overalt der han gikk ble han jaget. Jeg har funnet ut at melodien og den opprinnelige sangen er en amerikansk sang fra borgerkrigen i USA, Men den norske teksten har jeg ikke klart å finne på nett. Jeg husker begynnelsen og slutten av refrenget: Tramp, tramp, tramp bli ved å trampe Her fins ingen plass for deg - husker ikke denne linja - Bare fortsett du å trampe på din vei Hvis noen har en link til den norske teksten eller kan skrive den i et innlegg her ville jeg vært svært takknemlig. Anonymkode: 820a8...1d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #2 Del Skrevet 30. august 2021 Det er ikke denne da? Anonymkode: 62358...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #3 Del Skrevet 30. august 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke denne da? Anonymkode: 62358...dd0 Glemte du en link? Anonymkode: 820a8...1d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #4 Del Skrevet 30. august 2021 https://www.google.no/amp/s/genius.com/amp/Fred-akerstrom-luffaren-lyrics Anonymkode: 62358...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #5 Del Skrevet 30. august 2021 33 minutter siden, AnonymBruker said: https://www.google.no/amp/s/genius.com/amp/Fred-akerstrom-luffaren-lyrics Anonymkode: 62358...dd0 Den var det ja, men i norsk oversettelse. Jeg skal se om jeg klarer å grave opp den norske oversettelsen, men mange takk! Anonymkode: 820a8...1d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå