Gå til innhold

Noen ganger blir jeg så jævlig lei av å være mamma......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tre barn på 7, 8 og 11 år. Verdens beste unger, sunne og friske og super velfungerende i alle sosiale sammenhenger. Jeg er nok i overkant glad i familielivet og kan ikke huske når jeg hadde alenentid. Jeg kjenner at jeg ikke behøver denne alenetiden så ofte fordi jeg rett og slett nytet tiden sammen med barna. Men noen ganger føler jeg meg helt spist opp av livet.. tidsfrister, matpakker, skitne klær, klesvask,foreldremøter, jobb,  lekser, henge opp klær, middag, brette klær,  treninger, kamper, bursdager osv... tror det er noe hormonelt for det kommer sånn regelmessig.... vil bare være i fred og ikke bli snakket til. Vil spise det JEG ønsker til middag, og spise det i fred ute, tenke i fred og bare ikke ha ansvar for noe som helst.... 

Anonymkode: 4093e...480

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene! Tror de fleste mødre kjenner på det innimellom.

Anonymkode: b5242...d61

• Liker 10
Skrevet

Her bruker jeg få lov til å legge meg på et eget rom og se på seirer og ligge i sengen, når jeg føler det sånn. Når man føler seg HELT oppspist. 

Anonymkode: 83ea5...bed

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her bruker jeg få lov til å legge meg på et eget rom og se på seirer og ligge i sengen, når jeg føler det sånn. Når man føler seg HELT oppspist. 

Haha- har gjort det idag også. Minstemann er i karantene og jeg har sneket meg bort så ofte jeg kan. Føler meg skikkelig dårlig selv- null energi. Blir sur for den minste ting.... 

Skrevet

Vær glad for at du har friske barn og at du selv er frisk. Nyt tiden nå med såpass store barn, men enda ikke så store at de er i byen og fester. Når du blir eldre og barna også, vil du savne denne tiden og tenke at det var den beste og letteste perioden i livet ditt noensinne. Store nok til å klare mye selv, men unge nok til å holde seg hjemme. Da visste du hvor barna dine var og kunne sove trygt når alle har lagt seg. Tenåringsperioden blir tyngre 😁

Anonymkode: 930e9...2b7

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vær glad for at du har friske barn og at du selv er frisk. Nyt tiden nå med såpass store barn, men enda ikke så store at de er i byen og fester. Når du blir eldre og barna også, vil du savne denne tiden og tenke at det var den beste og letteste perioden i livet ditt noensinne. Store nok til å klare mye selv, men unge nok til å holde seg hjemme. Da visste du hvor barna dine var og kunne sove trygt når alle har lagt seg. Tenåringsperioden blir tyngre 😁

Er såååå enig...og i 99 % av tiden nyter jeg livet..... men idag er dagen der jeg smugspiser is og nonstop på vaskerommet og skjønner ikke hvordan jeg skal orke å fullføre dagen😅🤣

• Liker 3
Skrevet

Jeg hørte ei dame i 60 årene si at hun ville gitt opp resten av livet sitt, for bare en uke med sønnene sine igjen da de var barn, fra 6-12 år. Hun husker den tiden som den lykkeligste i sitt liv, og sa at hadde unge foreldre visst hvor mye man kommer til å savne den tiden hadde de satt pris på hvert sekund. Jeg tror henne.....

Anonymkode: f56e3...abf

• Liker 5
Skrevet

Tror de fleste foreldre har hatt denne tanken. Er en grunn til at det alltid er viktig å huske på å pleie seg selv innimellom. Man kan elske barn høyere enn alt, men de kan også gjøre en gal.

Anonymkode: 6ab0c...18b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

NYT TIDEN 🤮

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er såååå enig...og i 99 % av tiden nyter jeg livet..... men idag er dagen der jeg smugspiser is og nonstop på vaskerommet og skjønner ikke hvordan jeg skal orke å fullføre dagen😅🤣

Oi, høres ut som du har et problem..

• Liker 1
Skrevet

Glad i mamma livet jeg også. Samtidig veit jeg også at det er helt innafor å bare være meg. Så vi har en dag eller to i måneden der jeg går og legger meg tidlig, ser film i senga eller reiser på hytta alene. Da er samboer hjemme. Også bytter vi på. Jeg mener dette også er sunt for barna å lære at vi voksne også trenger litt alene tid.

Anonymkode: 66e32...2ae

• Liker 6
Skrevet

Jeg sammenligner det å ha barn med å være veldig glad i sjokolade: jeg kan gjerne trøkke i meg en sjokoladeplate om dagen, men noen ganger blir det for mye. Og selv om jeg da blir småkvalm av sjokolade, kan jeg trøkke i meg enda en plate neste dag.

På samme måte elsker jeg barna og det å være sammen med dem, men de ørten rundene med matpakkelaging, leksehjelping og klesvasking kan noen ganger bli for mye. Kjenner jo også at generell skravling fra den ene eller den andre kan bli litt over the top nå og da. 

Heldigvis har jeg en mann som gjerne tar dem med på hytta en helg, mens jeg drar på hotellweekend eller telttur alene eller med ei venninne. Får et par døgn til å puste skikkelig ut, og det hjelper veldig godt. Anbefales ☺

Anonymkode: b7cc8...112

• Liker 8
Gjest Skogsalv
Skrevet

That's why we have alcohol!  😎

Neida ! Jeg tror alle mødre fantaserer bort og utenom . Guilty pleasures er bra ❤❤❤

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sammenligner det å ha barn med å være veldig glad i sjokolade: jeg kan gjerne trøkke i meg en sjokoladeplate om dagen, men noen ganger blir det for mye. Og selv om jeg da blir småkvalm av sjokolade, kan jeg trøkke i meg enda en plate neste dag.

På samme måte elsker jeg barna og det å være sammen med dem, men de ørten rundene med matpakkelaging, leksehjelping og klesvasking kan noen ganger bli for mye. Kjenner jo også at generell skravling fra den ene eller den andre kan bli litt over the top nå og da. 

Heldigvis har jeg en mann som gjerne tar dem med på hytta en helg, mens jeg drar på hotellweekend eller telttur alene eller med ei venninne. Får et par døgn til å puste skikkelig ut, og det hjelper veldig godt. Anbefales ☺

Anonymkode: b7cc8...112

Haha- spot on. Skravling kan gjøre en helt koko... 

Jeg og mannen planlegger en hotell weekend snart. Var alene sist i 2017. 

Problemet er å få barnevakt da jeg har en søster som bruker opp begge sine sett med besteforeldre som barnevakt hele tiden så det vanskelig å få til. Da ender det opp med at mine foreldre har seks barnebarn over helgen, og siden mine er størst må de fungere som barnevakt/hjelp for de minste. Det er fordi mine foreldre aldri klarer å si nei.... meeeeeen det er en annen historie kjenner jeg...😂😂

Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Haha- spot on. Skravling kan gjøre en helt koko... 

Jeg og mannen planlegger en hotell weekend snart. Var alene sist i 2017. 

Problemet er å få barnevakt da jeg har en søster som bruker opp begge sine sett med besteforeldre som barnevakt hele tiden så det vanskelig å få til. Da ender det opp med at mine foreldre har seks barnebarn over helgen, og siden mine er størst må de fungere som barnevakt/hjelp for de minste. Det er fordi mine foreldre aldri klarer å si nei.... meeeeeen det er en annen historie kjenner jeg...😂😂

Garantert 🤣❤ 911....

Skrevet

Jeg har gjemt meg på soverommet i ettermiddag av akkurat samme grunn. It be like that sometimes. 

Og til sånne som insisterer på å avfeie andres følelser ved å gnåle om "nyt det mens du kan" - gå vekk. Det er ingen som nyter det 100% av tiden. Det er helt lov å føle seg overbelastet. At Olga på 90 savner den tiden da ungene var små, er helt irrelevant. Hun har mest sannsynlig glemt de dagene hun følte seg overbelastet uansett. Ikke fordi hun er gammel, men fordi vi har en tendens til å skjønnmale fortiden. Jeg tar feks meg selv stadig i å tenke på hvor mye enklere det var med babytiden, men det var jo IKKE det. Det var dager som sugde rumpe da også. Pluss netter. 

Ta deg en timeout, TS. Så kan du komme sterkere tilbake senere. 

• Liker 5
Skrevet

Har det sånn noen ganger selv. Hvor ting blir ekstra tiltak. Egentlig vil jeg bare se på tv i fred og spise is. 

Så det pleier jeg å se frem til rundt leggetider. 

Nå er min eldste datter mye yngre, hun er fire år, så jeg kan liksom ikke snike meg bort noe særlig. Men de dagene går litt på mine premisser. Cafetur, bestille pizza og ha piknik på gulvet... 

Anonymkode: d5764...e14

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg hørte ei dame i 60 årene si at hun ville gitt opp resten av livet sitt, for bare en uke med sønnene sine igjen da de var barn, fra 6-12 år. Hun husker den tiden som den lykkeligste i sitt liv, og sa at hadde unge foreldre visst hvor mye man kommer til å savne den tiden hadde de satt pris på hvert sekund. Jeg tror henne.....

Anonymkode: f56e3...abf

For et liv hun må ha, det høres tragisk ut! Hun har jammen ikke mye å leve for lenger, dersom hun er villig til å dø for å oppleve en uka av fortiden 🙄

Alle skjønner jo at vi kommer til å savne barndommen til barna våre. Men slike utsagn synes jeg bare er tåpelige og selvutslettende.

Anonymkode: 89ec1...855

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg har tre barn på 7, 8 og 11 år. Verdens beste unger, sunne og friske og super velfungerende i alle sosiale sammenhenger. Jeg er nok i overkant glad i familielivet og kan ikke huske når jeg hadde alenentid. Jeg kjenner at jeg ikke behøver denne alenetiden så ofte fordi jeg rett og slett nytet tiden sammen med barna. Men noen ganger føler jeg meg helt spist opp av livet.. tidsfrister, matpakker, skitne klær, klesvask,foreldremøter, jobb,  lekser, henge opp klær, middag, brette klær,  treninger, kamper, bursdager osv... tror det er noe hormonelt for det kommer sånn regelmessig.... vil bare være i fred og ikke bli snakket til. Vil spise det JEG ønsker til middag, og spise det i fred ute, tenke i fred og bare ikke ha ansvar for noe som helst.... 

Word

Anonymkode: d83fd...9b0

Skrevet

Høres ut som meg når jeg har PMS 😅

Anonymkode: cc17e...869

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...