Gå til innhold

Hjelp! Planlegger å gå til hytta sommeren 2022

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hytte i Hjartdal kommune i Telemark og planlegger å legge ut på vandring neste sommer. Jeg bor i Drammen. Ta det som en tur, ha med telt og bikkje. Er det noen som vet om det finnes en nettside med oversikt over de ulike skogsveiene i Norge? Kan fint bruke vanlig kart, men status på stiene/veiene er sjelden oppdaterte. Har gått på en smell der før, havna i et hogstfelt og brukte to timer ut av skogen. 

Blir uaktuelt om lange strekninger må gåes langs den asfalterte 70 sonen. Ikke minst er det uforsvarlig for hund og mennesker.

Er det noen som har gjort lignende? Skal ha med meg min far i 60-årene, så går ikke alene. Vi er begge aktive, men han har nok hakket mer erfaring som Lars Monsen wannabe:) Han sa han kunne bli med hvis jeg stilte som reiseleder og lagde en rute.

Noen som har gjort lignende og har tips?

Anonymkode: 1a71d...b59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Openstreetmap er ganske bra i området rundt her jeg bor. 

Finnes både på nettet og som ulike apper. Jeg bruker Norway Topo Map som har Openstreetmap og mange flere kart. 

Noen ganger er kartverkets(?) Norgeskart appen bedre. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes veldig ofte kartet til 1881 er det beste for å finne stier og sjekke turmuligheter. Ved å bytte til hybrid eller flyfoto så får man et godt bilde av terrenget og 1881 har tegnet inn langt flere stier enn de andre jeg har prøvd.

Jeg bor i øvre Buskerud, det er ihvertfall det beste kartet for å utforske rideturer her oppe. 

• Liker 1
Skrevet
Gekko skrev (På 3.9.2021 den 9.26):

Jeg synes veldig ofte kartet til 1881 er det beste for å finne stier og sjekke turmuligheter. Ved å bytte til hybrid eller flyfoto så får man et godt bilde av terrenget og 1881 har tegnet inn langt flere stier enn de andre jeg har prøvd.

Jeg bor i øvre Buskerud, det er ihvertfall det beste kartet for å utforske rideturer her oppe. 

stan skrev (På 30.8.2021 den 20.49):

Openstreetmap er ganske bra i området rundt her jeg bor. 

Finnes både på nettet og som ulike apper. Jeg bruker Norway Topo Map som har Openstreetmap og mange flere kart. 

Noen ganger er kartverkets(?) Norgeskart appen bedre. 

Takk!

Anonymkode: 1a71d...b59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...