Gå til innhold

Barn og Coronat-test

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 10-åring som våknet idag med vond hals, nysing, hodepine, dog ikke feber. Sendte mld til skoken om at hun var syk og fikk registrert fravær. Utpå dagen ringte vi legekontoret og spurte om hun burde testes for Corona, noe de bekreftet og vi gjorde. Nå tar det jo noen dager før resultatet er klart, og hun må være hjemme til vi har fått svar. Spørsmålet er; blir det regnet som udokumentert fravær? Bør jeg gå til legen for undersøkelse for å få dette dokumentert? For det kan jo fort bli resten av uka hjemme.. 

Anonymkode: 27a11...283

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Udokumentert fravær? Du har jo gitt skolen beskjed om at barnet er syk og  så lenge hun ikke trenger legetilsyn så hadde jeg ikke gått å fått legeerklæring på en 10 åring. Er det en grunn for at du tenker det må dokumenteres på et vis?

Her får vi svar seinest 8 timer etter testen er tatt men de er kanskje mer presset på kapasiteten der du befinner deg? 

• Liker 2
Skrevet

Fravær for 10-åringer har jo ikke noe å si da. Du har jo sagt fra til skolen. Noe mer trenger du ikke. 

Anonymkode: 63221...2b7

• Liker 2
Skrevet

Det er gyldig fravær. Hilsen lærer☀️

Anonymkode: a93ba...e00

• Liker 1
Skrevet

Tenkte bare det var forskjell 🤔 siden det vår og høst blir listet opp antall dager som heter udokumentert fravær som da er dager hvor de evt er syke og hjemme, mens dokumenterte er feks øyelege/tannlege osv..men holder det med å gi beskjed til skolen tar jeg henne selvfølgelig ikke med til lege for en «sykemelding» 

Anonymkode: 27a11...283

Skrevet

Gyldig fravær for 10 åring?! Altså, hvis du vil kan du ha henne hjemme hele året. 

Anonymkode: 18fdf...d53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...