AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 Tittelen sier egentlig det meste, jeg fullfører om ett år en doktorgrad ved NTNU innen informasjonsteknologi, da spesifikt fokus på maskinlæring. I løpet av de siste to årene har jeg funnet ut at jeg aldri i livet vil bli værende på universitetet, og jeg vil ikke bli IT-konsulent eller utvikler. Jeg har alltid hatt en stor interesse for finans og de kvantitative aspektene der (jeg er god med tall og data, kanskje selvsagt basert på nåværende stilling hehe), og da tenkte jeg at etterhvert kanskje at å jobbe med analyser osv i finans. Jeg har en bred teknologi og realfaglig bakgrunn fra før, så det jeg tenker nå er hvordan ville dere eventuelt gått frem for å få en jobb innen finans? Tatt en ny grad eller bare søkt jobb med den bakgrunnen jeg har? I så fall hvor? Finner en del på nettet men hadde vært spennende om noen som kjenner bransjen litt hadde noen tips! Anonymkode: 26e25...18c 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 Gir ingen mening. Du har allerede Ph.D - alle jobbe du vil få med Master i Økonomi eller Finans, vil du også få med en Ph.D innen det du har. Å ta en ny utdanning er bare bortkastet tid og tapt arbeidsinntekt. Søk på de jobbene du vil ha, med den utdanningen du har. Spesielt finans er veldig åpne for folk med teknologi-utdanning. Anonymkode: f49a7...fe9 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #3 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Gir ingen mening. Du har allerede Ph.D - alle jobbe du vil få med Master i Økonomi eller Finans, vil du også få med en Ph.D innen det du har. Å ta en ny utdanning er bare bortkastet tid og tapt arbeidsinntekt. Søk på de jobbene du vil ha, med den utdanningen du har. Spesielt finans er veldig åpne for folk med teknologi-utdanning. Anonymkode: f49a7...fe9 Men hvilke selskaper, og hva slags stillinger? Søker jeg på graduate stillinger og begynner sammen med nyutdannede siviløkonomer? Anonymkode: 26e25...18c
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 20 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvilke selskaper, og hva slags stillinger? Søker jeg på graduate stillinger og begynner sammen med nyutdannede siviløkonomer? Anonymkode: 26e25...18c Finansanalytiker, kvantitative forsker, kvantitativ trader, o.l. Investment Banking (Nordea Markets, DNB Markets, Pareto, AGB Sundal Collier, Carnegie, osv.) tar inn nye analytikere hvert år, og det er langt i fra bare siviløkonomer som starter der. Det er en god blanding av økonomer, ingeniører / teknologer, og andre fagområder. Alt du trenger å vite om økonomi og finans, lærer du på jobben. Finansbransjen har lang historie med å ta inn mye forskjellig. Det eneste som teller er at du har greie karakterer (typisk minimum B i snitt) - noe jeg regner med du har, ettersom du har tatt en doktorgrad. Anonymkode: f49a7...fe9 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 Søk jobb hos oss i DNB. Vi har sterkt behov for kompetanse som din, så hvis du er villig til å jobbe med IT først, vil du deretter mye enklere kunne søke stillinger som først lyses ut internt i retningen du ønsker. IT bør være en sikker vei inn, så kan du superenkelt skifte videre deretter. Mange av stillingene du ønsker deg har vi gode nok kandidater til internt til at de lyses ut eksternt, men jeg tror du vil kunne skille deg ut fra andre søkere Anonymkode: ddbb1...8f0
Gjest Albbas Skrevet 30. august 2021 #6 Skrevet 30. august 2021 Søk i vei! Følg med på utlysninger og søk på alt som virker interessant. Ikke heng deg så opp i om det er beregnet på nyutdannede eller erfarne, se etter stillinger du finner interessant. Du har jo en super bakgrunn for finans! Prøv eventuelt å bli litt kjent med ulike bedrifter du kunne tenke deg å jobbe i (for eksempel bank, forsikring, forvaltere?) og kontakt dem direkte. Tror din bakgrunn kan gjøre deg superaktuell mange steder!
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 Søkte du på finansjobber? Fikk du noen? Anonymkode: 07717...352
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå