Gå til innhold

Kjøpte bil på finn, nå lyser motorlampen

Anbefalte innlegg

Illuminatum skrev (2 minutter siden):

Ville forsøkt en slik 

https://www.garasjetid.no/stp/st66200sc/stp-diesel-partikkelfilter-rens-200ml?gclid=Cj0KCQjwg7KJBhDyARIsAHrAXaFkwmXO9JAsMrwVIeWZ08hsirfZkoyP4szypyw7pomDcP46EWcfrGoaApZBEALw_wcB

Og tatt en lang tur slik at motor blir skikkelig varm.

Er det for tett er det ikke annet å gjøre enn å bytte

Det ble prøvd i for i går 😬

Anonymkode: d9006...199

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det ble prøvd i for i går 😬

Hvor lenge kjørte du da I går?

Hvor langt har bilen gått?

Endret av Illuminatum
Illuminatum skrev (17 minutter siden):

Hvor lenge kjørte du da I går?

Hvor langt har bilen gått?

Kjørte kanskje i 30 minutter, prøvde å komme opp i høy hastighet og høyt turtall. Men den blir plutselig dårlig også snegler den fremover i 40. Så restartet jeg bilen, så klarte jeg kjøre den en stund før den går tregt igjen. 

Litt over 208 000 km tror jeg. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjørte kanskje i 30 minutter, prøvde å komme opp i høy hastighet og høyt turtall. Men den blir plutselig dårlig også snegler den fremover i 40. Så restartet jeg bilen, så klarte jeg kjøre den en stund før den går tregt igjen. 

Litt over 208 000 km tror jeg. 

Partikkelfiltrene må ofte skiftes før 150000 så bilen har kjørt langt på overtid

Illuminatum skrev (2 minutter siden):

Partikkelfiltrene må ofte skiftes før 150000 så bilen har kjørt langt på overtid

Auch! Men er det noe poeng i å prøve å rense den på verksted da? 

Kjør bilen god og varm før du legger deg på høyt turtall. Jeg pleier å kjøre i en god halvtime først, så finner jeg en fin motbakke og maxer turtall i hvert gir. Lukter helvete og høres enda verre ut, men bilen går godt etterpå uten at motorlampa lyser. 

Anonymkode: e3c9c...929

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kjør bilen god og varm før du legger deg på høyt turtall. Jeg pleier å kjøre i en god halvtime først, så finner jeg en fin motbakke og maxer turtall i hvert gir. Lukter helvete og høres enda verre ut, men bilen går godt etterpå uten at motorlampa lyser. 

Problemet er at jeg får ikke kjørt den i en halvtime, før den legger seg i 20km i timen. Har det noe å si? 

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Problemet er at jeg får ikke kjørt den i en halvtime, før den legger seg i 20km i timen. Har det noe å si? 

Du bør kjøre så motoren er varm, hvis ikke vil du gjøre mer skade enn nytte ved å presse den opp på turtallet. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Auch! Men er det noe poeng i å prøve å rense den på verksted da? 

Det varierer fra bil til bil. Noen kan renses og andre ikke. 

AnonymBruker skrev (På 30.8.2021 den 19.08):

Da går den kanskje i nødmodus? Vår gjorde det noen ganger, motorlampa lyste bilen ville ikke dra, startet den opp og da gikk det. Det var egr-ventilen som måtte byttes. 

Anonymkode: a2788...cd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...