AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 Bor i blokk og har fått ny nabo. Vi har terrasser ganske nær hverandre og han sitter ute og røyker hele dagen. Jeg tuster litt ut og inn, men sier alltid hei til han. Han er slik at hvis en stopper opp, så kan han prate i det uendelige om seg selv og sykdom. Jeg kvier meg litt for å gå ut da han er der. Ofte har jeg air pods på da jeg holder på inne eller ute. I dag (hadde air pods på og snakket med ei venninne i telefonen), så begynner han plutselig å spør om han har gjort noe galt, at vi ikke snakker lenger og ser bare ned i bakken hvis vi er ute. Jeg sa som det var, at jeg ofte hører på noe eller er i telefonen da jeg går ut og inn. Virker som han ble skikkelig snurt over svaret mitt og fnøys bare av det. Jeg hilser som sagt alltid, men viser nok ikke så stor interesse for å høre på han. Nå har jeg hvertfall ikke lyst å gå ut, føler jo at jeg må høre på sykdomsnakket hans pg det har jeg ikke lyst til, samtidig som jeg vil jo ikke bli uvenner med de heller. Hva gjør jeg? Syntes det var ubehagelig faktisk. Anonymkode: 44b85...e41 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 Si at du ikke er så sosial av deg, og ofte er sliten. Kanskje også være ærlig med at sykdomssnakk ikke er noe for deg? Eller si "det går sikkert fint" til alt sykdomssnakk. Anonymkode: 1b800...739 4
GammelKaktus Skrevet 30. august 2021 #3 Skrevet 30. august 2021 Du trenger ikke å gjøre noe mer, du har jo sagt det som var å si. Du skal da slippe å måtte unnskylde deg bare fordi du ikke ønsker å prate med han hver gang du er ute på terrassen din. Du får bare smile og si hei når du gidder. En venninne hadde en lignende nabo og hun kjøpte en slik skillevegg man bruker ute, den var helt genial. 😄 5
A-hunter Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hva gjør jeg? Syntes det var ubehagelig faktisk. Du slutter å være et snøflak. Naboer er tross alt ikke noen man velger, derfor skal man heller ikke involvere seg med dem. Neste gang: "Hei" og ikke noe mer. Din terrasse, ditt liv. Ingen kan nekte nabo i å skravle, ingen kan tvinge deg til å skravle. Kaffeslabberas har man med venner og familie. Bare ytterst sjelden er de blant naboene. 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 Bare si at det ble litt enveis og mye sykdomssnakk. Så da ga ikke samtalene deg noe. Ikke føl at du MÅ snakke med ham, han brukte deg jo som terapeut. Anonymkode: 265e0...0cc 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå