AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Del Skrevet 30. august 2021 Jeg er gravid i slutten av første trimester og 50% sykemeldt nå fordi jeg sliter med kvalme og utmattethet, men legen min er streng og vil heller presse i meg kvalmestillende medisin sånn at jeg kan stå i jobb mens dette pågår, så jeg tviler på at hun går med på å sykemelde meg videre nå. Jeg har tilrettelagt arbeid på jobb og jeg overlever jo selv om jeg tidvis er veldig dårlig, men det kan hende jeg får behovet for å dra hjem før arbeidsdagen er slutt. Lurer derfor på om det finnes noen begrensning på hvor ofte i løpet av en viss tidsperiode man kan dra hjem pga. sykdom? Jobber i en bedrift med IA-avtale. Anonymkode: 7b7de...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #2 Del Skrevet 30. august 2021 Spør på jobb om det er ok at du justerer dine 50% etter formen. Er du i god form en dag står du litt lenger i jobb den dagen. Og er du veldig dårlig går du hjem litt før. Har du en grei sjef og de vet hvorfor du er syk kan dette la seg ordne slik. Anonymkode: b0ff5...d2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #3 Del Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Spør på jobb om det er ok at du justerer dine 50% etter formen. Er du i god form en dag står du litt lenger i jobb den dagen. Og er du veldig dårlig går du hjem litt før. Har du en grei sjef og de vet hvorfor du er syk kan dette la seg ordne slik. Anonymkode: b0ff5...d2e Problemet er at sykmeldingen går ut i dag og at legen er så streng på det at jeg nesten måtte trygle for å få noe i det hele tatt, selv om hun vet hvor dårlig form jeg er i. Derfor tror jeg ikke at jeg får fornyet den i dag. Anonymkode: 7b7de...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #4 Del Skrevet 31. august 2021 Vet ikke. Men viktig dette ikke går utover kollegaer dersom de må trå ekstra til ofte fordi du går. Da må leder tilrettelegge. Og funker ikke det, så kan du få søkt svangerskapspenger. Anonymkode: 8261a...4e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #5 Del Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Problemet er at sykmeldingen går ut i dag og at legen er så streng på det at jeg nesten måtte trygle for å få noe i det hele tatt, selv om hun vet hvor dårlig form jeg er i. Derfor tror jeg ikke at jeg får fornyet den i dag. Anonymkode: 7b7de...dfa Vil du ikke ta kvalmestillende medisin? Hvis ikke regner jeg med du må ta egenmelding de dagene du går hjem tidlig. Eller undersøke svangerskapspengeordningen. Anonymkode: b0ff5...d2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
goho Skrevet 31. august 2021 #6 Del Skrevet 31. august 2021 Det er ingen grense for de som jobber i barnehage iallefall virker det som... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå