AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Del Skrevet 30. august 2021 Det bor faktisk bare 10 millioner mennesker i Portugal. Bare det dobbelte som i Norge, men de har jo enormt mange spillere i europas største klubber. Og det år etter år. Hvordan klarer de det? Anonymkode: 4ed57...640 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #2 Del Skrevet 30. august 2021 På samme måte som Uruguay, Danmark og Kroatia. Anonymkode: 10a3d...228 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marai Skrevet 30. august 2021 #3 Del Skrevet 30. august 2021 Jeg vet ikke helt om det er riktig svaret.fotball i "latinske" land , har større interesse for fotball enn Norge. 2 en del store fotball spiller kommer fra fattigdom, så fotball er vel en av de tingene de kan gjøre som er gratis , da de ikke går på skole . Det vil si de spiller fotball 24/7 og da blir man veldig god i fotball hvis det er det eneste de gjør fra de når de er små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #4 Del Skrevet 30. august 2021 Portugal er imponerende ja. Det er sikkert mange grunner. Et klima som passer utmerket til fotball, en god hjemlig liga, og en meget god liga i nabolandet Spania, som motiverer og gir realistiske forhåpninger om en god karriere når du blir eldre. På samme måte driver den Italienske ligaen fra spillere fra Kroatia. Ellers er det mye mer elitesatsing i land som Kroatia og Portugal, innen barneidretten. I Norge er det viktigste at du har dyrt utstyr og dasser rundt på trening uten å score mye mer enn de andre. Det er mye flere pizzakvelder i Norge, der er vi klart best! Fotball innen norsk barneidrett er SFO. I tillegg har vi et elendig klima for fotball, så jeg synes alt i alt vi er flinke som vi er. Av og til har vi noen foreldre som er ekstra flinke til å legge til rette for barna sine, da får vi fram noen gode spillere på tross av dårlig klima og dårlig opplegg fra NFF. Anonymkode: 999c0...f42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #5 Del Skrevet 30. august 2021 Norge er håpløst pga klimaet. På barneskolen spiller lagene kun i sommerhalvåret. Og småbarna spiller heller ikke om vinteren. Og banene er rævva mesteparten av året pga vinteren. I tillegg har Norge lav befolkningstetthet, noe som er negativt for lagidrett Anonymkode: 28328...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 30. august 2021 #6 Del Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Norge er håpløst pga klimaet. På barneskolen spiller lagene kun i sommerhalvåret. Og småbarna spiller heller ikke om vinteren. Og banene er rævva mesteparten av året pga vinteren. I tillegg har Norge lav befolkningstetthet, noe som er negativt for lagidrett Anonymkode: 28328...f84 Mye riktig i det, men det endrer seg etter hvert som kunstgresset vokser frem. Jeg ser barn i sokkelesten på kunstgressbaner midt på vinteren, og 7-åringer som skyter så hardt at du skulle tro de var mye eldre. Jeg tror forresten Johannes Høsfloth Klæbo kunne ha blitt en veldig god fotballspiller dersom han hadde bodd i Portugal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #7 Del Skrevet 30. august 2021 Jeg er kvinne og 42 år nå, men da jeg spilte fotball på barneskolen så oppdaget vi at jeg var en god keeper, og jeg spilte og som keeper på ungskolen i 7 klasse. Vi vant da klassen i balldagen for hele ungskolen det året, og fordi jeg i løpet av alle kampene bare tok inn 3 mål. Jeg lurer på hvor god jeg hadde vært om jeg hadde fortsatt som keeper. Jeg husker jeg var ikke redd ballen selv om jeg fikk meg noen smeller noen ganger av den. Anonymkode: d390f...196 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #8 Del Skrevet 30. august 2021 7 hours ago, I Grosny said: Mye riktig i det, men det endrer seg etter hvert som kunstgresset vokser frem. Jeg ser barn i sokkelesten på kunstgressbaner midt på vinteren, og 7-åringer som skyter så hardt at du skulle tro de var mye eldre. Jeg tror forresten Johannes Høsfloth Klæbo kunne ha blitt en veldig god fotballspiller dersom han hadde bodd i Portugal. Ikke meg du siterer. Da jeg var barn hadde vi ikke kunstgressbane, men vi hadde ingen problemer med å spille på grus om vinteren. Tror problemet med vinteren først oppstår når barna slutter å elske fotball. Er nok damer, dataspill og alkohol som oftest ødelegger idrettskarrierer. Anonymkode: 8bc23...d6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 30. august 2021 #9 Del Skrevet 30. august 2021 Må være noe i vannet...😄🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå