Gå til innhold

Er det virkelig andre enn kriminelle som bruker kontanter i våre dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke det.

Utenom oldingene med demens som ikke forstår andre betalingsmetoder, er det ingen andre enn kriminelle som har behov for å bruke kontanter.

jeg har ikke brukt kontanter på over et tiår.

Anonymkode: 13a55...ca6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok litt rett. Jeg bruker bare kontanter for å kjøpe hasj. 

Anonymkode: 93fe9...a14

• Liker 5
Skrevet

Hæ? Jeg bruker kontanter hvis jeg har noen liggende. Bedre å bli kvitt småmyntene eller lappene fremfor at de ligger og samler støv. Jeg gidder ikke å veksle dem inn igjen i banken. Like greit å bare bruke dem opp. 

• Liker 9
Skrevet

Kontanter er fortsatt et gyldig betalingsmiddel. Bruker det innimellom.

• Liker 16
Skrevet

Jepp, selvfølgelig bruker jeg bare kontanter når jeg ut på sjørøvertokt. Kan jo ikke legge igjen spor ved å bruke bankkortet mitt.

Anonymkode: 32235...91e

• Liker 5
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Klart det,  bruker selv kontanter men ikke så ofte. 

Skrevet

fleste kriminelle betaler heller krypto enn kontanter

Anonymkode: b19c9...06f

• Liker 5
Skrevet

Oi, da er det mange kriminelle blant kundene i butikken jeg jobber i. Best jeg varsler politiet :ironi:

Anonymkode: 2aa38...00f

• Liker 17
Skrevet

Hva med alle de gamle uten kort, er de også kriminelle?

Anonymkode: 0bb8b...810

• Liker 4
Skrevet

Bruker kontanter i dusjen på camping (tiere). Det er det eneste jeg kommer på. 

Anonymkode: a501b...d6e

Skrevet

Jeg bruker kontanter ganske ofte når jeg handler. Er ikke kriminell, men får kontanter av min 90 år gamle bestemor når jeg har hjulpet henne med noe, og orker ikke å skulle prøve å finne en jævla bank for å sette de inn på konto.

• Liker 9
Skrevet

Kriminelle og gamlinger.

Anonymkode: 13fd3...673

• Liker 1
Skrevet

Bruker mynter og sedler til å betale pre-teens'a i borettslaget når de skal passe småbarna her.

Anonymkode: 60438...d40

• Liker 1
Skrevet

Av og til får jeg betalt i kontanter, da må jeg bruke det jeg får. Upraktisk å ta med til banken hver gang.

Anonymkode: f71d5...f57

• Liker 4
Skrevet
CrystalGold skrev (13 minutter siden):

Jeg bruker kontanter ganske ofte når jeg handler. Er ikke kriminell, men får kontanter av min 90 år gamle bestemor når jeg har hjulpet henne med noe, og orker ikke å skulle prøve å finne en jævla bank for å sette de inn på konto.

Samme her :) Men, du kan sette inn penger på kiwi om du har DNB :)

Skrevet

Jeg har alltid kontanter liggende og bruker det ofte.

Hva gjør man om man mister bankkortet og skal på tur et sted f.eks. egenerfart opplevelse. Etter det har jeg alltid kontanter med meg.

Noen steder tar ikke kort og ikke alle unge/voksne har vipps (tro det eller ei)

• Liker 8
Skrevet

Har alltid kontanter på meg. Kjip å stå i en butikk hvis terminalene plutselig har nedetid. Hendt noen ganger. Da er jeg den som får handlet og andre står igjen fordi de må vente.

Anonymkode: 118a8...4ba

• Liker 9
Skrevet

Har alltid kontanter i lomma i tilfelle. Noen ganger går det fortere å betale når noe koster 199 og du har en 200 lapp.

• Liker 2
Skrevet

Betaler kontant til tenåringer, som sitter barnevakt hos oss og uke penger til barna. Har også 2000 kr i 500 sedler hjemme tilfellet en av oss mister bankkortet.  

Anonymkode: 6d22e...7d2

• Liker 3
Skrevet

Har alltid kontanter med meg, klok av skade - er så kjedelig å oppleve problem med terminaler/kontakt med banken….. og så har jeg mistet kortet mitt et par ganger😬

Anonymkode: 1039d...11f

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...